Vi byter namn och hemsida till Direktdemokraterna

Vi fick 76 röster!

Men man ska också vara medveten om en annan sak. Nämligen att det ska mycket till för att människor ska lägga sin röst på ett litet parti som Aktiv Demokrati utan några realistiska utsikter att komma in i riksdagen i just det här valet. Vissa som egentligen gillar vårt parti, har säkerligen taktikröstat på något av riksdagspartierna, i hopp om att åtminstone få påverka någonting.  Men 76 personer har i alla fall röstat med hjärtat, och dessa personer ska ha all heder för det!

Förra riksdagsvalet fick vi 81 röster, men på det hela taget ska man nog ändå inte betrakta det som att partiet har stått stilla. Förra valet syntes vi i TV i detta val, vilket Magnus och Martin bidrog till, men även om vi inte gjort detta den här gången, så verkar våra väljare ändå finnas kvar.

Det finns också all anledning att blicka framåt, för vi har nämligen börjat se en ny framåtanda i partiet. Idealister som Jonas Liljegren och Fredrik Liljegren har börjat bygga ett nytt valsystem och en ny hemsida. Vi har även fattat beslut om att bloggen fortsättningsvis endast ska innehålla ämnen som är direkt kopplade till demokrati och direktdemokrati.

Vi ser alltså framåt emot en ny spännande utveckling, så det är bra tider att vara aktivdemokrat!

Dela med dig:
  • MySpace
  • Skriv ut sidan
  • Kommentarer till Vi fick 76 röster!

Var en av grundarna till Aktiv Demokrati. Efter en längre period av förhållandevis inaktivitet så är jag nu tillbaka. Jag driver också en egen blogg som berör en rad aktuella samhällsfrågor.

Tagged with: ,
Posted in Press
9 comments on “Vi fick 76 röster!
  1. aigan says:

Tillsammans med TilliT och andra DD-varianter fick vi 109 röster.

Men det gör detsamma i jämförelse med vad som komma skall med uppbyggande av en organisation över hela Sverige.

2. Josef Boberg says:

I Valmyndighetens sammanräkning av årets val – finns ej antalet röster för 2006 med för Aktiv Demokrati .

Går det att få Valmyndigheten att ändra på det, månntro… :?:

3. Josef Boberg says:

“Vi ser alltså framåt emot en ny spännande utveckling, så det är bra tider att vara aktivdemokrat !”

Jo… – Robert – om det är jag helt enig med Dig om.

Apropå det – så har jag just skrivit färdigt kommentaren: JOSEFS PERSONLIGA REFLEKTIONER EFTER VALET 2010“.

4. Ing. Sven-Olov Bengtsson-Svensson-Lundin says:

Som en liten efteranalys vill jag bara påpeka att PR-hanteringen varit bristfällig.

Men, genom att studera historien, som SD har gjort, är det inte ölkällarinternetkupper som ger resultat, det är strategisk uthållighet och anpassningsförmåga, efter vad väljarna vill.

Således, tag lärdom av den vajande stolta Svenska fanan som alltid böjer sig efter vinden.

5. MrPerfect72 says:

Kombinera Invandring, arbetslöshet och nedmontering av välfärd och vad får du?

SD har gynnats av V, S och MP som inte ville ta den demokratiska debatt som ca 6% av svensak folket … eller mer … vill ha. Den mediala mobbningen kan ha bidragit dessutom. Även trycket mot deras medlemmar kan ha bidragit till sympati.

Tänk om vi i Aktiv Demokrati och Intelligent Union skulle kunna bli hjälpta med en sådan medial mobbning och dum-politik mot direktdemokratin! Det hade varit guld, men där är det tyst som i graven.

Det borde vi kanske intervjua media om? Varför kan inte vi få mobbas i media?

De flesta ogillar ju mobbning och det faktum att PP valde att inte valsamverka med Fi och SPI kan ju ha dragit många som ogillar både övervakning och invandring till slutsatsen att en rösta på det parti med makt att komma in.

När det gäller att ta Sverige ut ur räntebluffar och EU-medlemskap så är det Sossarna och deras PR-konsulter från svenskt näringsliv som är problemet. V är inte problemet på denna punkt, ej heller vänsterfalangen inom sossarna, ej ens SD eller MP. De skulle älska en ekonomisk förändring, tror jag.

Problemet är endast borgare och nyliberaler som infiltrerat sossarna och problemet är ju att de kan infiltrera vad som helst ganska riskfritt när det inte finns en tydlig linje och ett tydligt ledarskap.

MEN glada nyheter. Det finns en sosse och professor som förstår problemet. http://www.youtube.com/watch?v=DX8D24TFhm4&NR=1

Och faktum är att fler är för ett utträde ur Bluff-EU, ex. SD, V och MP.

Så låtom oss rösta för mindre räntebluffar och en politik som ger alla som vill ha ett jobb att gå till och som ger oss företag som kan känna sig trygga och inte läggs ner pga. orättvis konkurrens och korruptionskultur från södra Europa och låt oss försvara Sverige med tunga grejer och inte försvaga Sverige genom att invadera Afghanistan!

Med lite fred, lugn och trygghet kanske alla världens folk får mer tid att ta sig en titt på Aktiv Demokrati och Intelligent Union och göra ett intelligent val. Ett intelligent val som leder oss uppåt och framåt i samhällets mentala utveckling.

Valsamverkan måste byggas nu och inte sen. Det är bra att gå ut tidigt med valsamverkan det hoppas jag att alla lärt sig nu. Intelligent Union ser fram emot valsamverkan mot 4% spärren redan nu. Föreslå gärna ett namn för valsamverkansorganisationen!

2 Pings/Trackbacks for "Vi fick 76 röster!"
  1. [...] Vi fick 109 röster! (via Aktiv Demokrati’s blogg) september 25, 2010 Enligt Jonas i Aktiv Demokrati fick alla direktdemokratiska initiativ 109 röster tillsammans och det stora samlande namnet var Aktiv Demokrati med 76. Rösterna är nu räknade, och partiet fick 76 röster! Inte helt illa, med tanke på den ganska obefintliga valkampanj som partiet drivit. Uppenbarligen finns det många framsynta människor som förstår och gillar vad vi gör, utan att man behöver överdriven marknadsföring! Vi tackar alla väljare som gett oss detta förtroende, och som vill hjälpa till att visa att Aktiv Demokrati på sikt är ett realistiskt alternativ! Men man ska också vara medveten om … Read More [...]

2. [...] Efter all dramatik var så slutligen valet 2010 över. De olika direktdemokratiska partierna fick tillsammans 109 röster till riksdagen. Av dessa var 76 röster för Aktiv Demokrati. [...]

Add Comment Register