Vi byter namn och hemsida till Direktdemokraterna

Valupptakt: AD ställer upp i EU-valet!!!

Aktivdemokrati har två tunga namn som kan tänka sig att flytta till Bryssel för att förverkliga partiets vision om sann demokrati och medbestämmande i de mörka maktens korridorer i EU!

Dessa kandidater är enligt direktdemokratiskt beslut i Aktivdemokrati:

Magnus Gustavsson, ingenjör

Martin Gustavsson, ingenjör

(Kandidaterna är ej släkt)

Kandidaterna förbinder sig att agera helt enligt besluten som fattas i Aktivdemokratis direktdemokratiska system, något som är helt unikt inom hela EU. De kommer i huvudsak att koncentrera sig på att föra ut informationen om de förestående besluten i god före de ska fattas, på ett sätt som journalister inte har möjlighet pga sekretess och andra hindrer. Detta ger alla i Sverige en unik insyn och vid behov möjlighet att bli medlem i Aktivdemokrati, för att kunna styra partiets ledamöter på det sätt de finner bäst.

Inget annat land kommer att ha denna möjlighet, och inget annat parti i Sverige vågar ge sina medlemmar denna makt!

Även om endast en enda ledamot väljs in ifrån Aktivdemokrati, så kommer hela EU:s befolkning att kunna få stor nytta av denna trojanska häst (i positiv betydelse), eftersom det stora problemet idag inom EU är den bristande transparensen och insynen bakom de stängda dörrar där EU-parlamentarikerna tyvärr fattar de flesta besluten efter eget huvud.

Dessutom skulle ett inväljande av ett direktdemokratiskt parti i EU-parlamentet att skapa en betydligt större kunskap om vad riktig demokrati innebär, och varför det är så viktigt att medborgarna tar makten åter från den politiska adeln som allt för länge tillskansat sig både egna personliga fördelar, men, och vad faktiskt värre är, även i sin tur lämnat över det mesta av makten till välbetalda lobbyister och främmande makt. Ett enda exempel på detta är utvecklingen på integritetsområdet.

Stora delar av dagens EU-parlamentariker har röstat för flera inskränkningar i den personliga integriteten, och tyvärr ser vi ju att attackerna återkommer gång efter gång (via medlemsländernas ministermöten) tills direktiven från främst USA är införda. Det handlar tyvärr inte bara om upphovsrättsproblematiken, detta är bara ett välkommet argument för att öka kontrollen av informationsflödet över internet, ngt som etablissemanget yrvaket nyligen konstaterat i praktiken skulle kunna hota deras egna maktstrukturer.

I dagens riksdagsdebatt har ännu inte ett enda ord om detta problem nämnts i skrivande stund ( kl 11:55), vilket ju med all önskvärd tydlighet visar vilka dåliga alternativ de etablerade partierna är som våra representanter i EU. Reinfeldt käbblar med Mona om budgetunderskott i Sverige, arbetsrätten och liknande, och Peter Eriksson påpekar bristerna hos regeringens klimatpolitik, Björklund vill bygga ny kärnkraft för att på det sättet lösa hela Europas klimatproblem. Han vill också införa ett europeiskt FBI… Den organiserade brottsligheten skulle vara så svårbemästrad att Björklund vill skapa en underavdelning direkt till USA:s övervakningscentral, en viktig pusselbit i det internationella nätverket för att skydda oss medborgare emot oss själva. Mönstret blir tydligare och tydligare.

Man pratar om EU som ett fredsprojekt och som en lösning på den ekonomiska krisen och för miljön. Visst, men man nämner givetvis inget om alla de inskränkningar för medborgarna som i praktiken hotar demokratin och den fria åsiktsbildningen. Dessa ska vi tydligen vara tacksamma för i rädslans namn. Det är därför hög tid att ta makten åter från dessa elitister som för länge sedan tappat kontakten med sina arbetsgivare, medborgarna. Utvecklingen går nämligen allt snabbare, de åtgärder som införts i kriget mot terrorismens namn, finns ju kvar, och det tillkommer gradvis mer och mer. Vad spelar då arbetsrätten, miljön eller Eurofrågan för roll?

Det brukar heta att utan ekonomiska förutsättningar kan inga andra saker heller skapas. Sant, men vad kan vi göra utan demokrati? Ett nytt Stasi kommer knappast att ge oss medborgare något alls mer än större rädsla, tom för våra egna grannar. En upphävd brevhemlighet är första spiken i kistan för i princip hela samhället som vi ser det idag. Det är övervakningssamhället som etablissemanget inte vill prata om, alla medborgare i EU bör fråga sig varför de kandiderande partierna inte vill nämna, som är den viktigaste frågan samt hur man kan komma bort i från beslutsordningen som tagit oss dit vi är idag, ett systemfel ligger tydligt runt halsen i form av den lättledda och korrupta representativa demokratin.

Den enda vägen ut från detta träsk av lobbyister och raka rör från främmande makts övervakningscentraler är därför att byta ut de lättstyrda representativa paralmentarikerna mot oss själva.

Utnyttja därför din rätt innan det är försent, och välj in ett parti som kan göra en verklig skillnad; ett medlemsstyrt parti, utan möjlighet för korruption och korridorsnack utan insyn! Endast på det sättet kommer det att bli möjligt att bryta den nuvarande utvecklingen där allt färre beslut fattas av medborgarna själva till förmån för industri, lobbyism och främmande makt.

Aktivdemokrati har inte de ekonomiska resurser som i sann maktkonserverande anda normalt krävs, för att kunna bekosta upptryckning av miljontals valsedlar att utdelas flera ggr om till alla Sveriges hushåll.

Man måste därför använda en blank valsedel om man vill rösta på Aktivdemokrati.

Gör så här:

Ta en blank valsedel och skriv exakt detta:      www.aktivdemokrati.se

Vill du sedan personrösta ritar du en ruta under, som du kryssar i, följt av namnet på kandidaten du vill rösta på.

OBS att det är viktigt att man skriver exakt ovanstående, inga stavfel eller förkortningar eller tillägg till ovanstående accepteras, din röst förklaras då ogiltig!!

Efteråt kommer du att känna stor tillfredställelse med att du iaf gjorde vad du kunde för att rädda demokratin. Tala sedan om för släkt och vänner vad du tycker om dagens EU, och hur man som enskild medborgare kan få mer makt medans tid är.

Är du inte redan medlem i Aktivdemokrati så bli det så snart du känner att du vill ha ett ord med i laget, alla medborgare med rösträtt i Sverige har rätt att bli medlem i Aktivdemokrati!

Magnus Gustavsson, kandidat till EU-parlamentet 2009

Medlem i partiet www.aktivdemokrati.se

Dela med dig:
  • MySpace
  • Skriv ut sidan
  • Kommentarer till Valupptakt: AD ställer upp i EU-valet!!!
Tagged with: , , , , , , , , , , , ,
Posted in Press
14 comments on “Valupptakt: AD ställer upp i EU-valet!!!
  1. Synd där says:

Det här kommer bli hur stort som helst! Jag skulle gärna rösta på er, men jag har redan röstat på Piratpartiet :/

Hoppas ni kommer in i EU-parlamentet nu i helgen. Håller tummarna

2. Magnusgus@AD says:

Tack för de orden! Tänk dock på att det går bra att ändra sig om man röstat i förtid. På valdagen kan man gå till vallokalen för sin egen valkrets och begära att ändra sin röst. (det går inte att ändra sig om röstar på valdagen eftersom valsedeln då läggs direkt i valurnan till skillnad från de i förväg avgivna rösterna som sparas för sig tills efter vallokalen har stängt på valdagen, söndag)

3. Josef Boberg says:

Bra initiativ Magnus :!:

Är det ej också hög tid för att marknadsföra att flera skickar in “Förklaring om stöd för ansökan om registrering av partibeteckning” = Aktiv Demokrati till valmyndigheten – med tanke på riksdagsvalet 20010 :?:

Såvitt jag känner till – så är ej 1500 st sådana stödanmälningar för registrering av Aktiv Demokrati ej uppfylld än – eller :?:

Det här är VACKERT:roll:

4. Magnusgus@AD says:

Tack, Josef!
    De 1500 namnen är snart insamlade, även om de i praktiken inte omöjliggör vare sig EU- eller Riksdagskandidatur.
    Hawken är emot ideologier?
    Det är jag med. Ideologi är populism, varken mer eller mindre.
    I ideologins namn görs förenklingar i syfte att få folk att tycka om dig, eller tycka mindre om ngn annan.
    Att skapa ett vi och dem, helt enkelt.
    Med direktdemokrati behövs inte de knepen, sakpolitik behöver inte personkult eller utfrysning. En bra ide är en bra ide, punkt.

5. oscar berven says:

med el utan ” ”? Utan antar jag. Viktigt med alla tecken, som datanerd man är.

6. Josef Boberg says:

Magnus – PayPal-länken funkar ej… :cry:

7. Magnusgus@AD says:

Nej, jag vet…man får använda postgirot tills vidare, tyvärr. Paypal vill ha lite uppgifter för att öppna upp, men pengarna ligger där om ngn som betalat dit läser detta.
    Tänkte du göra som Benny..?

8. Josef Boberg says:

Javisst… – fast 100 kr är för mig detsamma som 1 miljon för Benny Andersson, tyvärr tyvärr… :cry:

Men var vid gott mod – för det dyker säkert upp någon “Benny” för FolkStyres-idén Aktiv Demokrati också – är jag tämligen säker på.

Men pass upp – så att det ej är någon som vill “ta över” – och göra om det till en MainStreamad = död politisk yttring :!:

9. Magnusgus@AD says:

Också 10 kr är välkommet!!
    Och Paypal drar mer kostnader än privatgirot för varje betalning så den som har internetbank kan bäst skicka pengar dit faktiskt
    (till PG.141 28 90-4)
    Jo , en trevlig mecenat som hade samma insikter som vi vore fint!
    Han/hon bör dock studera de inledande paragraferna om AD:s styrelseskick först.
    Detta kommer alltid att vara folkets parti, detta är inget parti som går att köpa upp och förstöra. (Devis, med “företag” isft “parti”..,jag såg i en postorderkatalog och gillade mkt..) :-)
    Tack för din hjälp så här långt, Josef!
    Till slut har vi urholkat stenen!

10. Det var synd att jag inte visste om er.

Eller ni om detta:
    1. Jag inser att CO2-fobin inte vilar på vetenskaplig grund och ej heller gått att mäta i effekt på det globala klimatet, så jag är emot alla sådana dumheter som dagens kontraproduktiva klimatagenda.

2: jag vill stödja alla energisystem som klarar säkerhet och har förutsättningen att priskonkurrera ut fossilkol, ty jag vet att vi inte kommer få peakoil fören vi har extremt billiga energisystem och peak fossil vill jag har av en mängd olika själ.

3. jag vill att ersättningar ska ligga på den nivå så att majoriteten av väljarna anser att parlamentariker, byråkrater och tjänstemän, får den ersättning de förtjänar.

4. jag tänker likt senatorn från Rom alltid avsluta med:
    För övrigt anser jag att den månatliga flytten ska förgöras.

5. Jag är för att så mycket som möjligt läggs på Internet, så vi slipper alla kostnader med resor och uppehälle, samtidigt som vi ökar medborgarnas tillgänglighet.

6. Jag vill att inga parallellmyndigheter eller verk ska finnas i EU, bara de bästa ska finnas och bara de som levererar mer än de kostar i medborgarnas ögon.

7.Jag är för att EU reviderar dagens biståndspolitik med tusentals bidståndsorganisationer och som bara lett till maktbevaring och korruption.
    Ersättningen ska bli en registrering av medborgare i mottagarländer och därefter en insättning på personliga konton var vecka, då kan de fattigaste själva köpa det de tränger mest, utan allt av dagens negativa svinn.

8. Jag är kraftigt emot alla former av sektorsstöd inkl. jordbruksstöd som ger dyrare produkter och håller fattiga länder ute från marknaden.

9. Jag är för öppna gränser men inser att vi då först måste revidera hela EUs socialsystem, kanske genom att inflyttade kommer in i systemet successivt.

10. Jag speciellt emot EUs fiskepolitik med uppköp av ex. Senegals fiskevatten kombinerat med tjuvfiske som uttryckligen inte ska beivras utan för Östafrika.

Vilka punkter skriver du under?

Motivera vilka du inte skriver under.

Jag sände det till ett antal men bara en obildad miljöparasit svarade… han fattar noll och nix men kommer säkert till Bryssel.

Vet ni att det finns en efterlysning sen en tid på theclimatscam?

Ingen politiker har vågat utom EAP……. så nu blir det soffpartiet för fler.

• Magnusgus@AD says:

Gunnar!
      AD är ett direktdemokratiskt parti.kDet betyder att jag eller vem som en kommer att åka för AD:s räkning kan göra som han eller hon vill nere i Bryssel.
      Det är istället partiets medlemmar som måste besluta detta via ADs demokratisystem.
      Det är öppet för full insyn, samt för nya medlemmar allt eftersom folk blir engagerade i ngn fråga, t.ex de viktiga du nämner ovan.
      Jag kan därför inte ge dig några personliga svar, eftersom jag inte har det mandatet från partiet.
      Det enda jag kan tillåta mig att skriva under på är din punkt 3, eftersom det är precis i linje med ADs filosofi och stadgar.

MVH/
      Magnus Gustavsson
      EU-kandidat för http://www.aktivdemokrati.se

11. Josef Boberg says:

“…Till slut har vi urholkat stenen!”

Javisst… – Magnus – ifall Wi ej drabbas av det här = rädsla – men varför skulle Wi göra det :?:

Det värsta Wi skulle kunna utsättas för – är ju att på ett eller annat sätt tvingas till ju att sluta med andas – och det är ju ej hela världen. :roll:

12. Magnusgus@AD says:

Den där rädslan kanske en del gammelpartier känner just nu, med tanke på den fula censur man infört dagen till ära.

Och kanske partierna tvingas slut andas om väljarna drar ur sladden ur respiratorn idag…Undrar hur ett reinkarnerat parti skulle se ut..?

Add Comment Register