Vi byter namn och hemsida till Direktdemokraterna

Att förmedla AD:s budskap på ett effektivt sätt

revolution

Såg filmen jOBS häromdagen. Handlar om Steve Jobs, grundaren av Apple, liv. Geni och galning. Kanske det ena kräver det andra?

Just nu pågår en intressant diskussion om hur vi bäst kommunicerar AD:s budskap.

I filmen säger Steve Jobs vid ett tillfälle:

- Vi säljer inte datorer. Vi säljer resultatet av datorer.

Senare i filmen visades den oerhört framgångsrika reklamfilmen från 1984.

På samma sätt tänker jag att AD inte säljer flytande demokrati. Vi säljer resultatet av flytande demokrati.

Resultatet, tänker jag är frihet, medbestämmande, förståelse, gemenskap och minskad rädsla. För att nämna några.

På söndag är det ett kommunikationsmöte planerat som kommer behandla hur vi kommunicerar vårt budskap. Välkomna!

När: Måndag 19:00
Var: Google Hangout (du behöver ett Google-konto)
Mer info Google
Mer info Facebook

 

Dela med dig:
  • Twitter
  • Digg
  • MySpace
  • Skriv ut sidan
  • PDF
  • Kommentarer till Att förmedla AD:s budskap på ett effektivt sätt

Skådespelare i min ungdom. Driver reklambyrå. Brinner för demokrati av det direktare slaget.

Taggar: , , ,
Publicerad i Demokrati, Event
9 kommentarer på “Att förmedla AD:s budskap på ett effektivt sätt
  1. Josef Boberg skriver:

    Peter – Du borde ju som reklambyrå-företagare var som klippt och skuren för att komma med hållbara idéer om hur Wi skall få in AD i RiskDagen i valet 2014 – som jag ser det.

  2. John Björklind skriver:

    jag antar att det är mötet som tidigare var bokat på måndag som nu är flyttat till söndag?

  3. Jonas Liljegren skriver:

    Jag har satt upp ett Google Hangout för måndag kväll för att prata vidare om kommunikationsstrategier:
    https://plus.google.com/events/coq01ur0540a6oh09dvttpg3hcs

Add Comment Register



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>