joasi skrev:Och risken som jag vill undvika är då att vi får en ordning där etablerade medlemmar bestämmer vad som ska göras och nya engagerade medlemmar förväntas utföra de uppgifter som redan har satts upp på en att-göra-lista.
Om detta är jag helt överens med Dig om.
ORDNA UPP ETT BEKYMMER - OCH WI HÅLLER HUNDRATALS ANDRA IFRÅN OSS.
Det finns bara ETT bekymmer i AD - och det är att Wi ej har ett fungerande röstningssystem. Om det gjorde jag i går kommentarer om på AD-forumet HÄR och HÄR.
Som jag ser det spelar det åt hållet noll roll - hur "perfekta" hemsidor, bloggar, forum, organisations- och framtidsplanering osv AD har - så länge den "perfektionen" ej är en effekt av vad medlemmarna har bestämt. Än så länge - så har som princip ej de röstberättigade medlemmarna i AD ej bestämt någonting - därför att det finns inget röstningssystem för det.
Detta förhållande är helt på tvärs med vad AD´s partiprogram stipulerar. AD´s partiprogram bygger i allt VÄSENTLIGT på att ALLA röstberättigade medlemmar SKALL rösta - eller i vart fall AKTIVT ha överlåtit sin rösträtt till någon annan.
Detta är ju det UNIKA med AD = STYRKAN med AD - och den unikiteten förslösas för varje dag som går - som ej all upptänklig tid och förmåga läggs på att få till ett fungerande röstningssystem. Det behöver ju ej vara så jävla perfekt ifrån början heller - för det är ju MYCKET bättre att ha ett "risigt" = någotsånär fungerande röstningssystem för medlemmarna - än inget alls - eller ?
AD som ett elitstyrt parti - kommer att kunna upplevas som vilket jävla PartiKrati-parti som helst över väldigt kort tid sett. I o f s i en lite "snyggare kostym" - men det ändrar INGENTING i sak.
Vilka är de enda som kan bringa ordning i kaos