Roger skrev:Jag håller med Martin. Det finns flera teman under http://wordpress.org/extend/themes/tag-filter. Kanske också googla på Wordpress-teman. Bakgrundsbild på vacker natur ger också positiva känslor och framtidshopp.
<html>
<head>
<style type="text/css">
body {background: url(twilight.png) repeat-x #000}
</style>
</head>
<body>
</body>
</html>
MrPerfect72 skrev:T.o.m. Gradienter paa 600 bytes blir tunga om tusentals personer vid ett eventuellt TV-framtraedande laddar ner samtidigt. Loggan tar kraft bara den.
För att inte tala om din visningsbild på 2 689 bytes, eller din bild på förstasidan som ligger på 1 735 bytes
Det är inte grafiken (bytes) som bromsar upp en hemsida idag - det är all kod som körs på servern och hos klienten, där serverexekverad kod påverkas av antalet besökare medan klientbaserad kod endast påverkar den besökandes dator.
Att stirra sig blind på hur mycket bilderna väger är ganska meningslöst (men ska givetvis inte ignoreras), speciellt med tanke på att det nu diskuteras om att sätta upp en Wordpress-sida för AD. Då är det bättre att satsa på ett bra webbhotell eftersom WP kräver ganska mycket resurser. En Unix/Linux-burk är att föredra då PHP snurrar bättre på denna plattform.
MrPerfect72 skrev:Vi ska absolut inte tvinga folk att anvaenda script. DET om naagot goer derras saekerhet saarbar, tror jag
MrPerfect72 skrev:Det är inte grafiken (bytes) som bromsar upp en hemsida idag - det är all kod som körs på servern och hos klienten, där serverexekverad kod påverkas av antalet besökare medan klientbaserad kod endast påverkar den besökandes dator.
Att stirra sig blind på hur mycket bilderna väger är ganska meningslöst (men ska givetvis inte ignoreras), speciellt med tanke på att det nu diskuteras om att sätta upp en Wordpress-sida för AD. Då är det bättre att satsa på ett bra webbhotell eftersom WP kräver ganska mycket resurser. En Unix/Linux-burk är att föredra då PHP snurrar bättre på denna plattform.
Nu aer jag ingen expert, men....du menar alltsaa att blidernas vikt har viss betydelse och att vi ska uppmaerksamma detta, men ocksaa uppmaerksamma vikten av en bra server. Du menar att vi ska avlasta servern med klientbaserad kod, s.k. script. Jag aer skeptisk till detta av saekerhetsskael. Vi ska absolut inte tvinga folk att anvaenda script. DET om naagot goer derras saekerhet saarbar, tror jag. Om naagon skulle ge ett riktigt farligt internettroll inloggningsuppgifter i framtiden och denne manipulerar koden aer detta inte bra alls. Inte enbart kan det skada oss och vaart rykte, men det kan skada klienterna som sedan aldrig kommer finna tillit till oss igen. Doedsstraff?
jonas skrev:Kan vi komma till väsentliga delar nu.
jonas"Vilka boxer ska finnas på förstasidan?[/quote]
Boxar? Kopiera valfritt parti?
[quote="jonas skrev:Vilka sidor ska finnas och hur vill vi dela in dem i menyer och undermenyer?
jonas skrev:Färgtema?
MrPerfect72 skrev:Omroestningen gaar INTE igenom foerraen 2 augusti ..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster