MrPerfect72 skrev:Magnus skrev: "Och jag ser inga argument emot än så länge."
- Du har givetvis helt raett och jag har givetvis helt fel. Du och Josef aer geniala. Det finns inga goda argument emot. Jag har varit dum och min hjaerna helt tydligt hjaerntvaettad. Tacksamhet foer upplysningen.
MrPerfect72 skrev:Magnus skrev: "Och jag ser inga argument emot än så länge."
- Du har givetvis helt raett och jag har givetvis helt fel. Du och Josef aer geniala. Det finns inga goda argument emot. Jag har varit dum och min hjaerna helt tydligt hjaerntvaettad. Tacksamhet foer upplysningen.
Josef Boberg skrev:Ifall jag kan få tillgång på emaillistan - så gör jag gärna jobbet att skicka ett påminnelseemail till alla röstberättigade medlemmar rörande denna fråga.
Det borde i vart fall ej vara något sekretessproblem för dom som finns på Aktivdemokrati´s riksdagslista - för dom har väl ingen anonymitet att värna om - som flaggande för Aktivdemokrati - eller
Därtill så är dom ju mest utsatta för att Wi väljer "rätt" namn = AD blir ett riksdagsparti efter valet 2010.
1/2. Aktivdemokrati eller Aktiv demokrati. (delad förstaplats. "Aktivdemokrati" ser bra ut på papper, men kan uttalas fel. "Aktiv Demokrati", blir som sagt inte ett ord längre. Om det skulle behövas en utslagsröst så kanske det väger över åt "Aktiv Demokrati" då det skulle vara förfärligt om någon uttalade Aktivdemokrati utan paus i mitten.... vilket man bara kan göra genom att betona stavelsen "iv" *rys*)
jonas skrev:Det finns idag en slags språklig infektion att särskriva ord. Troligen på grund av influenser från engelskan. Men här är för en gångs skull ord som SKA särskrivas. Även när det är ett namn.
> Hej Josef.
>
> Ursäkta att jag, min dator eller admin på www.aktivdemokrati.se är
> trögfattad men jag kan inte svara i tråden om namnet.
> Om du kan räkna i min röst så lägger jag den härmed formellt på
> Alternativ B; Aktiv Demokrati.
> Men det visste ju alla redan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster