Föreslaget agerande:
0. Få tillgång till aktivdemokrati-address
medlemssupport@aktivdemokrati.se1. Utskick av nedanstående brev med forumets interna meddelandesystem till alla nya medlemmar och registrerade jag hittar via forumets members lista.
2. Fortsatt telefonsamtal (enligt utformade dokument i tidigare inlägg) med de som ger respons.
3. Godkännande av partiet att jag ska få tillgång till adresslista, iaf e-mails för att ta kontakt med de som inte fått, sett eller svarat på meddelande via forumet.
4. Personligt email (motsvarande det nedan) och telefonsamtal till de personer jag inte redan etablerat kontakt med.
5. Utskick av liknande brev (lite modifierat att jag vet att det var ett tag sen de registrerade sig) till övriga medlemmar och registrerade på forumet.
Föreslaget brev att skicka nu initialt:
[Betyder att det går bara till medlemmar]
<Lite kommentarer om villkor för vissa text-stycken>
Brev från Medlems och Prenumerant supportHej,
Välkommen till Aktiv Demokrati. Det är roligt att du har hittat till oss och vi vill göra det bästa för att du ska hitta rätt i partiet och få svar på eventuella frågor. Du har alltid möjlighet att kontakta Medlems och Prenumerant support på:
medlemssupport@aktivdemokrati.se040-xxxxxx - Gil Roitto, Medlems och Prenumerant support, Aktiv Demokrati
Eller skicka meddelanden [länk] via forumet till Gil Roitto.
Jag som tar hand om Medlems och Prenumerant support skulle uppskatta om du ville ta direkt kontakt via telefon eller e-mail, eller om du ville skicka kontaktuppgifter så att jag fick ta kontakt med dig. [Du som är medlem har angett telefonnummer och/eller e-mail adress vid registrering och jag kommer senare kontakta dig via e-mail eller telefon. Om du inte önskar det så skicka bara ett meddelande om det.]
Alla frågor och funderingar är välkomna, det är roligt med mer direkta kontakter. Vi är ett parti i uppstart och försöker vara så enkla och personliga som möjligt.
[Vad jag kan se har du inte redan en etablerad lokalgrupp i din närhet, men när fler människor i ditt närområde blir medlemmar i partiet kan vi informera om det och ni har då möjligheten att kontakta varandra om intresse finns.]
<eller, om lokalgrupp finns kan följande skrivas både till medlemmar och prenumeranter:>
Det finns en lokalgrupp ... i närheten av dig, du får gärna kontakta deras kontaktperson ... på ... om du är intresserad av mer nära kontakt med andra i partiet.
<Nu innan medlemsguiden är klar:>
Snart kommer en ny medlemsguide. Den är tänkt att ge dig en startpunkt att förstå partiets politik, verksamheter och organisation, samt hjälpa dig att hitta rätt i både virtuella och lokala gemenskaper och bland arbetsgrupper. Jag meddelar dig om detta när den finns på plats.
<När medlemsguiden är klar:>
Titta gärna på vår nya medlemsguide. Den är tänkt att ge dig en startpunkt att förstå partiets politik, verksamheter och organisation, hjälpa dig att hitta rätt i både virtuella och lokala gemenskaper, samt hitta möjlighet att engagera dig i olika team och arbetsgrupper i partiet.
Läs mer på:
http://aktivdemokrati.se/member/medlemsguideEn en gång välkommen och jag hoppas på mer kontakt snart.
Med vänlig hälsning,
Gil Roitto
Medlems och Prenumerant support, Aktiv Demokrati