Magnus Gustavsson skrev:Vi i TilliT är mkt intresserade av att gemensamt ta fram ett bra valsystem!
Vi har kontakt med både programmerare på den ideella och den kommersiella sidan och ser stora möjligheter att skapa ett system som kan erbjudas fritt till ideella organisationer och regeringar etc, och som samtidigt kan säljas till företag inkl. drift och support.
Den affärsmodellen renderade skaparna till MySQL miljardinkomster när de sålde alltihop till Oracle.
Är du intresserad, Fiddur av att starta ett större samarbete?
MVH/
Magnus
Tillit
Om inte Fiddur vill saa kanske Joasi eller naagon Indier vill. Jag fick en kommentar av en finsk datakille som gick igenom Joasis kod PHP/MySQL och han sa att den verkade trygg och att Joasi hade taenkt paa det mesta i saekerhetsvaeg saa laangt det nu gaar. Han var dock lite irriterad paa att parametrarna var paa Svenska, men vi som testade vet att koden funkade djaevligt bra. Personligen tycker jag att denna kod aer dunderbra. Han hade ju med prioritetsomroestning aeven om den var med script (helt onoedigt - ska givetvis vara helt vanlig inmatning och byte av rad med tab-tangenten) Budgetvotering borde inte heller vara naagot stoerre problem att laegga till. Det fiddur klagar paa med databashanteringen borde man vael kunna fixa? ...men nu aer jag ingen programmerare...