MrPerfect72 skrev:...
Du kan bemoeta argumenten med logik! Foersoek! Det har ni inte gjort. Visst, har ni roestat emot mig, men det haaller inte riktigt. Jag kaenner att det jag saeger aer raett, inte enbart logiskt. Jag kan starta aktivdemokrati5011.wordpress.com och vad aer daa vinsten med det? Bara foerlust foer alla. Taenk win-win istaellet! Var mer positiva!
Frågan är vad du vinner på att göra dig själv till rättshaverist? Uppenbarligen har du använt partiets namn på ett sätt som många anser strider emot ett fattat beslut, och nu börjar det talas om uteslutning. Egentligen spelar det ingen roll om du tycker att du har rätt eller inte, eftersom du verkar kämpa emot en majoritet som tycker annorlunda.
Dessutom så uppmanar du andra att tänka "win-win", men vad skulle andra människor kunna vinna på att samarbeta med en person som inte tycks respektera dem? Om du vill ha samarbete, så tror jag att du måste börja visa lite god vilja och försöka följa fattade beslut som rör partiets namn. Man kan undra över vad du har att förlora på att starta en egen blogg? Själv kör jag ju till exempel under egen flagg på
http://robertwensman.wordpress.com/ och det fungerar alldeles utmärkt för mig.
Du är en person som har gjort oerhört mycket för det här partiet, samlat in namnunderskrifter, spelat in filmer och hjälpt till att hålla organisationen vid liv under perioder med svagare intresse. Men samtidigt tror jag ändå att det börjar bli dags att ägna en stund åt självreflektion vad gäller din roll de konflikter som partiet har haft, och som samtidigt också har fått många människor att hoppa av partiet. Som DrPhil skulle ha frågat, vad är den gemensamma nämnaren för i princip alla storbråk som det här partiet har genomlevt? Om jag inte misstar mig så var du dels med i schismen då Björn hoppade av, och sedan var det något stort rabalder med Torgny. Om jag minns rätt så ringde du hans fru och frågade om han var omyndigförklarad? Jag hoppas att jag minns fel. Nu har du åter igen hamnat i någon form av konflikt. Utan att gå in på detaljer så kan man i alla fall konstatera att du verkar dras in i problem av det här slaget.
Egentligen spelar det inte någon roll att människor hade olika åsikter, utan det konstiga är att vi inte har kunnat lösa detta utan konflikt. I ett direktdemokratiskt parti borde det ju ha räckt med en omröstning för att avgöra meningsskiljaktigheter, varpå fattade beslut sedan respekteras utan att det leder till en konflikt. Jag tror det är dags att börja fundera över varför det ändå uppstår konflikter, och vad du möjligen har för del i det.
Jag tror att du börjar närma dig en punkt då det inte längre finns någon återvändo. Jag börjar bli oerhört trött på att höra dina ständiga verbala föroläpmningar hagla i forumet. Istället för att hålla dig till sakfrågor så går du till personangrepp genom att använda värdeladdade ord som "qvisling" för att beskriva människor som tycker annorlunda, eller "bajs" för att beskriva andra människors förslag. Istället för att hålla bara dig till sakfrågor och framföra argument brukar du diskutera människors intelligens genom att prata om "alla kor i stallet" etc. Om du ska ha en framtid i det här partiet så tror jag att du omedelbart bör upphöra med allt detta och be om ursäkt för ditt uppträdande, samt börja respektera fattade beslut vad gäller partiets resurser.
Om du åtminstone inte respekterar fattade beslut vad gäller partiets resurser så kommer även jag rösta för din uteslutning om frågan skulle komma upp för omröstning.
Din tid håller på att rinna ut.