MrPerfect72 skrev:Omroestningen resulterar i ett tillaegg i paragraf 10 Med texten: "Diskusssioner i partiet ska ta minst X dagar,
relativ konsensus ska ta minst X dagar och roestning ska ta exakt X dagar"
MrPerfect72 skrev:Ok. Fredrik. vad saeger du om denna utformning:
Relativ konsensus betyder att 80% av de som tycker till om en utformning aer eniga om att utformningen aer bra.
fiddur skrev:Jag skulle vilja lägga fram ett alternativ till de tidsbegränsningar du föreslår.
MrPerfect72 skrev:Men om man inte gillar tidsbegraensningar som goer att alla hinner vara med roestar man ju noll. Jag anser att ni ska se upp lite med funderingarna. Alla ska hinna vara med och se vad som sker genom hela processen. Inte enbart de som aer uppkopplade jaemt. Det blir ju inte demokratiskt alls.
MrPerfect72 skrev:Som jag ser det hindrar inget i vaart foerslag "att ha en diskussion innan man ens lägger första förslaget" ingen kan ju hindra att foersag aer en del av diskussionen. En foerberedande sondering aer ju dock ett saett att spara tid foer den som utformar det hela.
Det jag fraagar mig aer om du inte kan uttrycka din vilja i den omroestning vi redan skapat tillsammans?
Inget blir vael helt perfekt foer naagon, men jag tror personligen det aer ett bra saett att faa tempot paa en bra median-nivaa. Att kaenna respekt foer att saker ska ta en viss tid saa att alla hinner vara med i processen om de vill.
MrPerfect72 skrev:Ok. Daa har vi naatt konsensus i aemnet i denna traad nu alltsaa? Staemmer detta?
Magnus Gustavsson skrev:Jag tycker allt detta later allt for krangligt for ngt som har fungerat bra tills nu (med fa forslag och temporart valsystem).
Mkt snart vill jag istallet se en implementering av det nyprogrammerade valsystemet, och jag hoppas vi kan lagga fokus pa det istallet nu.
Jag kommer att rosta nej ocksa av anledningen att jag inte tycker det maste vara konsesus ett visst antal dagar. Det racker med att den som vill fa in ett forslag av ren sjalvbevarelsedrift ser till att fragan ar relevant, och att nagorlunda konsensus om sjalva utformningen skapats.
Struntar man i det tar Darwins lag over, redan med dagens temporara system, och med full kraft med ett dynamiskt system.
Jag vill se ett minimum av regler till forman for Darwins lag.
Regler kan vi istallet skapa i form av ett bra reglemente, dar saker som utforare, finansiering, titel, forslagsstallare osv osv ska specas.
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster