Forum

[Omröstning] Riktlinj. för blogg. i ADs namn, v2 14/7-14/8

(Endast efter föregående diskussion)

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn, version 2

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-17 12.05

Kan moderatorn redigera denna diskussion till att var just diskussion och inte en omroestning?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn, version 2

Inläggav fiddur » 2010-07-18 17.33

MrPerfect72 skrev:Kan moderatorn redigera denna diskussion till att var just diskussion och inte en omroestning?


Att de röstande motiverar sina röster gör väl inte rösterna mindre gällande, ÄVEN om majoritetens röst går emot MrPerfect72s röst?
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn, version 2

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-19 06.50

Jag kaempar mellan min vilja att hjaelpa er med demokrati samtidigt som jag kaempar emot eftersom jag i detta fall sannolikt kommer missgynnas.

Jag anser det vara viktigast med demokrati daerfoer ska jag hjaelpa er paa traven, men ni maaste sedan goera det sjaelva.

Eftersom ni valt att hipp som happ roesta ja utan tanke paa hur ett "ja" kommer fungera i praktiken behoever ni goera detta.

Foer att naagot ska fungedra i praktiken naer maenniskor aer oeniga maaste det bildas en stadga/lag/modereringsriktlinje som en moderator kan foelja eller naagon slags rutin. Annars kan inte beslutet efterlevas effektivt. beslutet blir som en fis i rymden. Ett "Vi tycker", ett inlaegg i debatten, om ni saa vill.

Naer ni saeger att du ska inte ha friheten att yttra dig saa fritt i partiet, saeger jag att jag tycker att jag yttrar mig fritt i nivaa med partiets beslut. Det ska finnas en text, typ modereringsreglerna ( viewtopic.php?f=8&t=202) som reglerar vad som skrivs.

FYI. Jag kommer foelja modereringsreglerna tills dess.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn, version 2

Inläggav rtordon » 2010-07-27 14.23

Jag röstar för jonas förslag. Det är olyckligt att partiet förknippas med bloggarnas personliga åsikter direkt under AD´s flagg.

Dock kan jag tänka mig en viss tolerans i avgränsningen i första punkten. Olika tillämpningar av demokrati kan vara i sin ordning att diskutera, för att kunna skapa en referensram som man kan relatera direktdemokratin till.

Sen måste vi ha en funktion för att kunna kanalisera enskilda medlemmars behov av att ge uttryck för egna åsikter. Kanske genom att länka till personliga bloggar inom partiets ram, för att belysa möjligheten till den heterogenitet som direktdemokrati faktiskt möjliggör. Men det måste framgå att det är personliga åsikter och inte en officiell homogen partilinje på dessa personliga bloggar.
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn, version 2

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 14.35

Som moderator later jag omrostningen fortsatta pga tidsskal, det ar kort till valet, och inget odemokratiskt ligger i att folk breder ut sig i just denna omrostning.
Vi byter forhoppningsvis snart system till ett dar man inte kan ordbajsa och det enklare framgar hur rostlaget ar, sa det finns ingen anledning att ogilitgforklara denna omrostning nu, eller att krava strikare efterlevnad av /ambitionen/ att ha en diskussion for sig och en omrostning for sig.
Lagger daremot till start och slutdatum till rubriken nu.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: [Omröstning] Riktlinj. för blogg. i ADs namn, v2 14/7-14/8

Inläggav fiddur » 2010-08-16 07.07

Tiden för den här omröstningen är över. Rösträkning:

7 Bifalles: jonas, Gutenisse, Roger, pH7.3, Magnus Gustavsson, fiddur, rtordon
2 Avslås: MrPerfect72, tommy

Inte för att det är min roll att räkna rösterna (utanför årsmötet), men med dessa riktlinjer skall inte specifika omröstningar om enskilda medlemmars rätt att skriva i bloggen behövas. Antingen följer man riktlinjerna eller så har man inte rätt att skriva där.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Riktlinj. för blogg. i ADs namn, v2 14/7-14/8

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-16 15.30

Omröstningen avslutad, tack för hjälpen med rösträkningen, Fiddur.

Jag finner att vi numera har dessa riktlinjer för bloggande i ADs namn:
1. ADs blogg ska enbart handla om direktdemokrati i dess olika former och vad som händer på det området.
2. Bloggen får inte göra politiska ställningstaganden utöver de som finns i partiprogrammet.

Låser tråden.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π