Magnus Gustavsson skrev:Jag ställde in att få utskick när mindre än en vecka beräknas återstå, så tror jag man kommer att vilja ha det, alla nya prop, kommer ju att kännas som spam inom en liten tid...
Magnus Gustavsson skrev:Jag prövade att göra en ny prop, om bredband 100 Mbit.
Det gick inte att göra för annat än AD, inte Sverige, men det kanske är vad jag har rättighet för.(?)
Magnus Gustavsson skrev:Sedan röstade jag ja på den, och såg att det blev 2 röster direkt, vilket betyder att ngn har delegerat sin röst till mig.
Fast jag kan inte se detta, eller antal delegerade röster jag ansvarar för, det borde man nog kunna.
Det framgår heller inte vem som delegerat, men å andra sidan ska väl det också egentligen vara osynligt för alla utom den som delegerat, så det är väl ok.
Magnus Gustavsson skrev:Det gick bra att uppdatera mina uppgifter som delegat iaf.
Roger skrev:Jag undrar vad som händer om man delegerar sin röst till sig själv? Oändligt antal röster, två röster eller en?
Jag tror snarare det beror på att jag höll på att greja med systemet och fixade en bugg medan du försökte Prova i Sverige igen.
I röst-listan är det ju fullt synligt vilka alias som har delegerat till dig: http://ad.alternativ.se/proposition/get ... tt?id=4120
Där ser man raden:
fiddur Bifalles karlmb 2010-08-11 22.25
Där är du som delegat, vilket innebär att jag inte röstat själv.
En intressant bi-effekt där, som inte borde vara, är att den också visar hur det skulle ha blivit med rekursiv delegering. aigan (jonas) har delegerat till mig, men ingen röst är räknad (vilket också borde innebära att delegeringen inte skulle visas). pH7.3 har i sin tur delegerat till jonas, så med rekursiv delegering skulle det ha blivit 4 röster direkt för din enda röst.
rtordon skrev:Jag missade med flit att skapa ett konto först, utan försökte bara logga in på en användare som inte fanns. Jag fick texten att användaren inte fanns i retur, men inte en länk till registreringssidan. Det kanske skulle vara default att man kommer dit när en inlogg misslyckas pga att användarnamnet inte finns i listan? Om användaren finns, men lösen inte stämmer, ska man väl skriva in uppgifterna igen, antar jag?
rtordon skrev:När jag får propositionsläggarrättigheter ska jag minsann skapa en kul proposition! Bra jobbat programmerare!
fiddur skrev:Jag har börjat utforma en graf som kan visa röst-integralen. Än visar den inte målet (tänkte mig en streckad linje) eller datum, men kul att se en början: http://ad.alternativ.se/proposition/display.xtt?id=3321
(Alla förslag går att lägga till x i .tt så det blir .xtt, men då är det strikt xml och förslagsskrivaren skapar tyvärr massa <br> utan sluttagg, så de flesta förslag går inte att visa på det sättet just nu.)
Magnus Gustavsson skrev:fiddur skrev:Jag har börjat utforma en graf som kan visa röst-integralen. Än visar den inte målet (tänkte mig en streckad linje) eller datum, men kul att se en början: http://ad.alternativ.se/proposition/display.xtt?id=3321
(Alla förslag går att lägga till x i .tt så det blir .xtt, men då är det strikt xml och förslagsskrivaren skapar tyvärr massa <br> utan sluttagg, så de flesta förslag går inte att visa på det sättet just nu.)
Ahh, gött! Men den propositionen har nu 2 bifall o 2 avslag o en blank (enligt listan under prop-texten iaf), ska inte grafen då visa sig vara i närheten av noll, och inte uppe högt i himlen som nu?
MrPerfect72 skrev:Jag ogillar starkt att det inte finns naagon typ av konsensuskrav foer utformningarna och laenkar dit.
MrPerfect72 skrev:Man ska aeven bestaemma vilken typ av omroestningsmodell som ska anvaendas. prioritetsomroestning, budgetomroestning o.s.v. daer man bestaemmer vilken omroestningsmodell som ska gaella.
MrPerfect72 skrev:Nu liknar det bara kattskit paa ett rent demokratiskt plan.
MrPerfect72 skrev:Varfoer kan vi inte bara saetta upp Joasis grejer som aer enligt designdokumentet eller bara oeversaetta dem till perl/ritbase kvickt? Aer det saa satans stor skillnad paa perl och php?
MrPerfect72 skrev:Nu liknar det bara kattskit paa ett rent demokratiskt plan.
fiddur skrev:
Nu har vi "turen" att min dotter spydde i natt, så jag fick just två vab-dagar till att jobba på det här
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster