Forum

Valstuga i Göteborg

Valstuga i Göteborg

Inläggav jonas » 2010-08-11 22.55

Föreningen Cui Bono har ansökt och fått en plats på Järntorget i Göteborg under en månad från 19:e fram till valet.

Ur stadgarna: "Föreningen har till ändamål att informera människor om tankar, idéer, teorier och forskningsresultat samt händelser i Sverige och övriga världen som är av grundläggande betydelse för den enskilda människans fria beslutsprocess, och som inte får tillräcklig uppmärksamhet och utrymme i de vanliga och konventionella medierna."

Föreningen har beslutat att Aktiv Demokrati är välkomna att ha flygblad liggandes i stugan. Vi är även välkomna att använda stugan antingen tillsammans med Cui Bono, eller att vissa tider eller dagar helt göra om den till en valstuga för Aktiv Demokrati.

Cui Bono kommer att dela ut material med ett innehåll i linje med vaken.se

Vi behöver många frivilliga för att dela ut material. Gärna för både för Cui Bono och för Aktiv Demokrati.

Kontakta mig. jonas@liljegren.org 070-6708568
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-12 05.55

Om du kan skaffa fler positiva och konstruktiva medlemmar den vaegen skulle det inte alls vara dumt. Jag tror maanga i vaken.se aer troetta paa attt enbart se det negativa och nu vill bidra med naagot positivt. Ta gaerna lite plusgiroblanketter med dig som du kan skriva plusgironummer etc. paa! ;-)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-17 20.18

MrPerfect72 skrev:Om du kan skaffa fler positiva och konstruktiva medlemmar den vaegen skulle det inte alls vara dumt. Jag tror maanga i vaken.se aer troetta paa attt enbart se det negativa och nu vill bidra med naagot positivt. Ta gaerna lite plusgiroblanketter med dig som du kan skriva plusgironummer etc. paa! ;-)


Vem använder blanketter idag...?
Det är lämpligt att ha med PG-numret + Payson på allt material som delas ut däremot.

Men kanon med stugan!
Jag vill leverera lite valsedlar + flygblad.
Ngn som har möjlighet att kopiera lite gratis någonstans kan ju kontakta mig så kan vi producera lite material!
Jag har en lamineringsmaskin A4 så vi kan göra anslag för utsidan på valstugan + på gbgs afficeringsställen.
Det jobbiga med dessa ställen är att de rensas varje vecka, vi måste ta reda på vilken dag, så man måste dit varje vecka och sätta upp nya afficher.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav jonas » 2010-08-18 06.25

Framför allt behövs folk som vill vara där. Jag vill inte vara där själv. Vi behöver fortfarande en kärngrupp för Göteborg.
Hör av er här och/eller till mig.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-18 12.03

jonas skrev:Framför allt behövs folk som vill vara där. Jag vill inte vara där själv. Vi behöver fortfarande en kärngrupp för Göteborg.
Hör av er här och/eller till mig.


Jag vill inte heller.
Med den inställningen tror jag inte vi får några andra heller att vilja, Jonas..
Vad säger du Roger, ska du och jag ta ett par helgdagar tillsammans?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav Roger » 2010-08-22 17.41

Magnus Gustavsson skrev:Vad säger du Roger, ska du och jag ta ett par helgdagar tillsammans?
Ledsen, men jag har ingen tid för detta.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Valstuga i Göteborg

Inläggav jonas » 2010-08-23 00.09

Jag var där en kort stund både på lördagen och söndagen.

Det finns några bilder på FB-sidan nu.
http://www.facebook.com/group.php?gid=140974192591401
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Göteborg



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron
π