jonas skrev:Hmm. Ibland håller jag på med andra saker så jag kommer inte vara aktiv i allt och alltid.
Hur gör vi delegeringen?
Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.
(Off topic: Vi har inte sagt naagot om delegering i det temporaera valsystememet, men givetvis kan det infoeras i stadgarna om vi startar en traad om detta. Negativiteten ovan mot mig finns foerklarad nu. Jag har sympati och kaerlek med dig, Jonas. Jag kunde varit du.
)
Kan vi med säkerhet anse att endast medlemmar har rösträtt i systemet?
- Nej, inte riktigt aen, anser jag. Det maaste ske en kontroll via personnummer->folkbokfoeringen->adress->telefonnummer->telefonsamtal. (av nya medlemmar) Helst av en utsedd kontrollant. Eftersom inte Josef vill inte goera jobbet har jag inget val. Jag vaeljer att lita paa Magnus. Vore dock trevligt om han kan saega att han gjort denna kontroll. Det aer naemligen ganska viktigt att partiet inte har fel personer i registret som roestar. Det vore ett misslyckande som kan anvaendas mot partiet. Kanske en internet-inaktiv medlem skulle kunna utfoera detta om Magnus inte har tid? Det vore ocksaa ett alternativ. Ibland vill folk bidra mer praktiskt. Stratop, Onni eller Gullpuman kan taenkas vara intresserade kanske? Vad vet jag?