Det är fullt naturligt och bra av MrPerfect72 att ifrågasätta hur detta beslut har gått till. Det är ett ifrågasättande som bör uppmuntras och inte avvisas som något negativt.
Det ger intrycket av att en person med möjlighet till att dela ut såväl webbhotells- som domännamns-inloggningsuppgifter (förmodad partiledare) styr maktdelegering utan vare sig omröstning eller konsensus. Det är viktigt att tänka på att även personer som inte känner de aktivaste partimedlemmarna personligen, känner att partiet styrs demokratiskt.
Det är inte min avsikt att hävda att AD inte är demokratiskt. Ett sådant påstående är jag inte tillräckligt insatt för att kunna göra.
Att helt byta ut design, teknisk plattform och även textuellt innehåll menar jag är en fråga som ska röstas om av alla partimedlemmar.
På förekommen anledning ser jag inte någon länk till information om partiets styrelse och vilka befogenheter enskilda partimedlemmar har. Att Magnus har inloggningsuppgifter till webbhotellet och partiets domän framgår av denna diskussionstråd. Men vilka fler befogenheter har Magnus och andra? Det vore värdefullt för mig som nybliven medlem att få tillgång till sådan information länkad helst från huvudsidan under "Vanliga frågor", "Partiprogram", "Våra åsikter" mm-kolumnen uppe till vänster. Kan någon med befogenheter ordna en sådan beskrivning för sådana som jag? Är Magnus partiledare och vad får han bestämma i partiet som inte jag får bestämma?
Skulle gärna vilja bli av med samtliga dessa uppgifter!
Jag har sagt att jag skulle kunna sätta ihop en ny webbplats. Men jag har inte gjort något alls, förrutom skrivit några texter här på forumet och pratat om det. (Och jag har inte ens loggat in på webbplatsen med det lösenord jag fått)
Jag vill att vi skapar olika arbetsgrupper för olika saker som behöver göras. En av dessa grupper jag tycker behövs är en webbgrupp som bör bestå av designer, infromatör och tekniskt kunnig samt en ledare och en "sekreterare". Dvs helst minst fem personer. Deras jobb skulle även vara att bjuda in alla som vill deltaga och implementera alla önskemål på ett bra sätt.
Jag vill helst inte ha någon av dessa poster. Men jag tycker att det är flera saker som behöver göras. Se forumet för webbsideutveckling. ... Och med lite stöd från er kanske jag känner motivation nog att göra något åt det. Och jag vill även ha en indikation att mitt jobb inte kommer vara förgäves eller mötas med en massa motstånd som ytterligare dränerar min energi.
Hur som helst. Jag kandiderar inte till att bli webbmaster. Men jag vill att vi hittar en webbgrupp. Och om något så vill jag att vi alla hjälps åt att hitta personer som vill göra detta.
pH7.3 skrev:Martin: Vart tog din positiva anda vägen? Så snart vi får igenom den här omröstningen - och det ser ju så ut för tillfället - så kommer Jonas och andra snarare än att lägga tiden på att simma i denna cement.
MrPerfect72 skrev:gick till ett blogginlaegg som kanska kan faa 200 laesare
pH7.3 skrev:Skämt å sido. Fyra års bloggande och vi är ändå inte fler än 30 medlemmar eller så, varav minst en inte läste någon blogg utan googlade isg hit. Bloggandet funkar inte i dagsläget.
pH7.3 skrev:Måste tydligen vänta 2-3 veckor till alltså.
Och tack Magnus för att du engagerar dig så mycket i ett politiskt parti som detta. Hade det inte varit för eldsjälar som du så skulle jag inte rösta. Inte ens på Piratpartiet heller faktiskt, då direktdemokrati är det enda jag upplever långsiktigt skulle kunna fungera.
MrPerfect72 skrev:Offermentalitet
pH7.3 skrev:MrPerfect72 skrev:Offermentalitet
[1.]Hur menar du?
[2.]Och vad har din beskrivning av händelserna med saken att göra? Hemsidan är dålig ändå.
[3.]Vad AD gjort hittills fungerar ju inte.
pH7.3 skrev:Jag gör ju precis som du önskar: Jag har lagt förslag på webbgrupp och vi håller som bäst på att rösta befogenheterna för en sådan (rubriken borde vara en påminnelse för dig).
Jag tror annorlunda. Om det aer Hemsidan som varit hindret foer deltagande, saeger det inte en hel del om personerna som vaegrat delta? Hur en person som inte vill delta p.g.a. en hemsidas utseende skulle kunna foervaentas bidra positiv oevergaar mitt eget foerstaand. Goer det inte det foer dig ocksaa?pH7.3 skrev:Martin, snälla, inte ens du kan påstå att strategin för att nå ut med budskapet har fungerat. Inte ens du kan vara nöjd med 22 medlemmar efter fyra års insatser. Hemsidan - som är bättre än för fyra år sedan - är en nyckel till detta.
pH7.3 skrev:Men jag borde ta till mig Magnus råd och helt enkelt strunta i Martins inlägg, lägga förslga och rösta igenom. Lite svårt dock när Martin envisas med att trasa sönder omröstningstrådar med panikartade inlägg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster