Roger skrev:Röstar ja till befogenheten att självständigt ta fram förslag på ny webbsajt för AD.
MrPerfect72 skrev:Ja.
Har nu foerstaatt att det gaeller att ta fram ett foerslag vid sidan av nuvarande hemsida och inte ha login till Aktiv Demokrati's domaenen. Sjaelvfallet "Ja". Hur skulle detta kunna foerhingdras ens?
pH7.3 skrev:Ska webbgruppen ha befogenhet att självständigt utforma ADs webbplats utan föregående allmän omröstning?
Magnus Gustavsson skrev:Jag vet något om Jonas. Punkt.
Ska webbgruppen ha möjlighet att omformulera textinnehållet i viktiga dokument som exv http://aktivdemokrati.se/ads%20websida/ ... ogram.html utan föregående omröstning? Så tolkar jag frågan och förutsatt att min tolkning är rätt så röstar jag nej.
På förekommen anledning ser jag inte någon länk till information om partiets styrelse och vilka befogenheter enskilda partimedlemmar har. Att Magnus har inloggningsuppgifter till webbhotellet och partiets domän framgår av denna diskussionstråd. Men vilka fler befogenheter har Magnus och andra? Det vore värdefullt för mig som nybliven medlem att få tillgång till sådan information länkad helst från huvudsidan under "Vanliga frågor", "Partiprogram", "Våra åsikter" mm-kolumnen uppe till vänster. Kan någon med befogenheter ordna en sådan beskrivning för sådana som jag? Är Magnus partiledare och vad får han bestämma i partiet som inte jag får bestämma?
Magnus Gustavsson skrev:Jag kan förstå om det ser illa ut, det var ett uttryck för en stor frustration över Martins överdrivna paranoia.
Tack för påpekandet, givetvis ska vi inte skrämma bort folk!
Vi har inte röstat om huruvida ngn mer än jag o Martin ska ha tillgång till webhotellet, av den enkla anledningen att det inte förrän nu funnits någon som ens varit intresserad.
Strikt AD-mässigt ska givetvis en ny webmaster röstas fram, och jag uppmanar den som vill att starta en sådan omröstning.
Jag som "ordförande" har i princip inte mer makt än vilken medlem som helst, förutom att jag sitter med ett antal uppgifter som ingen velat ta över, trots att jag flera ggr sagt att jag vill bli av med dem.
Anledningen att vi går lite fort framåt nu gällande hemsidan och webutvecklingen är att det äntligen finns någon som vill ta på sig de uppgifterna.
Då det är brinnande valrörelse tog jag en genväg, vilket jag givetvis kan klandras för, inga problem för mig.
Vi gjorde likadant vid ett tidigare tillfälle, en webmaster tog över innan en omröstning om saken var klar, vilket å andra sidan inte ursäktar en upprepning, men kanske är en förklaring.
Det är inget utslag av att jag inte följer konsensus, snarare var de medlemmar som deltog i mötet om webutveckling var eniga i både åtgärder och vem som skulle göra jobbet, och vi har innan du skrev föregående inlägg inte haft någon alls som varit kritisk mot dessa beslut, utom just Martin som inte deltog i mötet.
Ett protokoll om detta kunde förstås vara på sin plats, jag hoppas Jonas kan ordna det.
Det är alltså inte jag enväldigt som beslutat detta, utan de som deltog i mötet.
Och vill ngn föreslå en annan webmaster så har jag inget emot att en omröstning om detta startas.
Till frågan:Ska webbgruppen ha möjlighet att omformulera textinnehållet i viktiga dokument som exv http://aktivdemokrati.se/ads%20websida/ ... ogram.html utan föregående omröstning? Så tolkar jag frågan och förutsatt att min tolkning är rätt så röstar jag nej.
Du tolkar fel, det hela gäller inte partiprogrammet, utan endast webinnehåll och integrering mellan hemsida, forum och blogg.
När en förslag finns framme har vi valet att invänta en månads omröstning, eller ge en webgrupp mandatet att förbättra och ändra steg för steg, eftersom det med en webutveckling kan bli fråga om oändligt många omröstningar.
AD harr hittills valt att i det läget att tillsätta en webmaster, istället för att rösta om varje liten del av en weblösning.
En delegering helt enkelt.
Vill du annorlunda är du givetvis fri att starta en omröstning om saken.På förekommen anledning ser jag inte någon länk till information om partiets styrelse och vilka befogenheter enskilda partimedlemmar har. Att Magnus har inloggningsuppgifter till webbhotellet och partiets domän framgår av denna diskussionstråd. Men vilka fler befogenheter har Magnus och andra? Det vore värdefullt för mig som nybliven medlem att få tillgång till sådan information länkad helst från huvudsidan under "Vanliga frågor", "Partiprogram", "Våra åsikter" mm-kolumnen uppe till vänster. Kan någon med befogenheter ordna en sådan beskrivning för sådana som jag? Är Magnus partiledare och vad får han bestämma i partiet som inte jag får bestämma?
Allt regleras av stadgarna, jag är i nuläget ordförande (ingen reell makt), kassör, forumadmin, medlemsadmin.
Skulle gärna vilja bli av med samtliga dessa uppgifter! (Ej menat som syrligt svar på dina frågor, Tommy!)
Tack för din konstruktiva kritik, det kan bara bli bättre med aktiva medlemmar som bryr sig!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster