Roger skrev:1) Kan man verkligen använda "tid * röst"? Ett exempel: Jonas röstar ja tidigt på att den nya webbplatsen skall ersätta den gamla. Roger och Martin är vankelmodiga och först den sista dagen röstar de nej. Innebär det att Jonas tack vare hans tidiga röst samlar mer yta och vinner över de två vankelmodiga? Dvs får lagda röster olika makt?
Roger skrev:2) Kan man ändra sin röst?
fiddur skrev:Jag kommer att vara på irc://irc.paranormal.se/aktivdemokrati under dagarna medan jag kodar, om någon vill diskutera utvecklingen. Jag kan dock vara borta under perioder då jag har ungarna att ta hand om mm. Tyvärr funkar inte cgiirc-länken jonas fixade ( http://demokrati.alternativ.se/chatt.html )..
Roger skrev:Ok, tack för förklaringen! "Demokratikonstanten" kanske kan användas som faktor för att justera omröstningstiden till en lämplig längd?
jonas skrev:Fredriks AD-system implementerar den kontinuerliga omröstningen så som den ser ut i partiprogrammet, och även med olika röstområden.
Den kan alltså redan nu underlätta omröstningen som sker internt inom AD.
MrPerfect72 skrev:??? Jag ska nog komma in och testa naer det liknar:
viewtopic.php?f=78&t=1108#p7636
MrPerfect72 skrev:Jag vill ha en databas baserad paa folks anvaendar ID daer alla har laesraettigheter i fraan vilken terminal som helst och utan inloggning. Det goer roestningen verifierbar av alla anvaendare. Jag ser det som viktigt foer trovaerdigheten.
MrPerfect72 skrev:Jag vill ha en databas baserad paa folks anvaendar ID daer alla har laesraettigheter i fraan vilken terminal som helst och utan inloggning. Det goer roestningen verifierbar av alla anvaendare. Jag ser det som viktigt foer trovaerdigheten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst