jonas skrev:Hur såg brevet ut? Vilken rubrik?
Magnus Gustavsson skrev:Kallelse till Aktiv demokratis medlemsstämma 2010
Magnus Gustavsson skrev:Suck.
Utskicket har kollats av mot de som betalat mindre än 12 månader före utskicket.
Om ngn röstar som ligger på gränsen, och det kan avgöra saken så får väl vederbörande betala in avgiften.
jonas skrev:Magnus Gustavsson skrev:Suck.
Utskicket har kollats av mot de som betalat mindre än 12 månader före utskicket.
Om ngn röstar som ligger på gränsen, och det kan avgöra saken så får väl vederbörande betala in avgiften.
Var ser jag när jag betalade? Jag tror det var mer än 12 månader sen.
Hur länge har Magnus suttit på posten som medlemsansvarig?
När hölls senast en medlemsomröstning om att tillsätta den posten?
Vilka fler förtroendeuppdrag sitter Magnus på för närvarande?
Att samma person(er) sitter på alla förtroendeuppdrag i ett parti år efter år känns inte direkt demokratiskt, än mindre direktdemokratiskt.
fiddur skrev:Så, låt oss då få ordning på det nu och ha med utseende av anvsvarsposter på årsmötet.
Jag föreslår att Magnus gör en lista på alla som nu är medlemmar, skickar en påminnelse till dessa oavsett om mail har gått ut tidigare eller ej, samt publicerar en lista här över de röstberättigades alias på forumet. På så vis har vi åtminstone den här frågan avklarad om en vecka!
Själv är jag inte säker på om det gått ett år sedan min inbetalning, men jag skall se till att förnya det nu direkt.
...Det är väldigt lätt att debatter över internet får en tråkig ton; när man inte möts ansikte mot ansikte blir det lätt att icke avsedda känslor och insinuationer tolkas in. Jag hoppas vi kan hålla åtminstone debatterna här på årsmötes-delen av forumet hövliga.
joasi skrev:Vad som förvånar mig är att ett s.k. direktdemokratiskt parti på de fem år sedan jag senast var aktiv inte ens har lyckats skapa en fungerande demokratisk förening där poster tillsätts på demokratisk väg. Och att de s.k. direktdemokrater som kommer (och går) som medlemmar inte ser detta som ett problem. Får ni ordning på den lilla detaljen så kan det vara intressant för mig att bli medlem igen. Vill minnas att det fanns ett visst motstånd senast jag med flera försökte inympa lite demokrati i partiet, så den här gången överlämnar jag det med varm hand åt er själva att lösa.
Magnus Gustavsson skrev:Lista på röstberättigade som betalt medlemsavg 090527 eller senare:
robwe
MrPerfect72
magnusgus
jonas
fiddur
josef
Fairymary
Bolund
leviathan
fredblomson
Johan E. Johansson
Gutenisse