Forum

GPS-övervakning i din bil, fildelning, stoppade transaktione

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-03 14.09

Debattera då, det är redan 506 som har läst denna tråd, frågan engagerar.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-05 04.20

Ja, du Magnus. Vi har faschism i antaagande. De vill skraemma folk till underkastelse och folket laater sig skraemmas. Men, kanske aer det bra paa laang sikt foer naer vi naar bottnen kommer saker att ske och kanske aer det daa vi har en chans att foeraendra sammhaellet i grunden. Tyvaerr har det dock pendlat mella obalanserade system saasom faschism och kommunism hittills och visst har viss balans uppstaatt i vissa laender, men grundproblemet kvarstaar naemligen fraanvaro av aekta demokrati.

Svar paa: Vägverket initierar GPS-övervakning av bilfärder.
Intressant. Ingen naemner att de redan kan kontrollera exakt var du befinner dig om du har en mobiltelefon. Varfoer inte ge foerslaget att bevaka alla mobiltelefoner och om de faerdas foer snabbt skicka en generell bot? :D

Svar paa: USA stoppade svensks överföring av respengar till mamman.
Ja, detta foervaanar mig foega. I USA har faschismen redan slagit rot. Daer kan man t.o.m. stjaela ett val utan att det faar konsekvenser. Sverige utbyter numera information hejvilt om oss naer vi reser. Jag har blivit undersoekt minutioest i Australien ganska nyligen, foermodligen paa uppdrag av svensk polis. Det banala aer att de paa allvar tror att de kan stoppa naesta terrordaad..... Nej, det tror de givetvis inte. De foersoeker bara skraemma folk till lydnad under faschismen. Naer folk aer tillraekligt raedda roestar de faschistiskt eller accepterar faschismen i ren raedsla, vilket aer deras plan i ett noetskal. Det aer synd om maenniskorna. De blir inte saekrare av denna politik. Det aer givetvis precis tvaert om. Att gaa runt i obefogad raedsla leder till ohaelsa. Dessutom leder inte oevervakningen till oekad saekerhet.

Svar paa: Massövervakning mot fildelning införs i Frankrike.
Ytterligare en anledning foer piratpartiet att valsammarbeta med oss.

Svar paa: Hemlig teleövervakning rapporteras inte samt fingeravtryck.
Foervaanar mig foega. Faschism i ett noetskal. Vi betraktas som brottslingar som snart ska begaa brott. Faschism. Det ae givetvis ett balanserat samhaelle daer alla
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-17 07.15

Jag mindes raett. laeser i en rubrik vid skapandet av omroestningar att:

"Skapa dold omröstning. OBS! Skapas endast efter enighet i diskussion"
- Daerfoer ska vi inte anvaenda denna funktion.

Jag kommer strax radera de omroestningar som ej foeregaatts av diskussion och som aer dolda.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-17 07.20

BORTTAGET:
Ja, nu får det snart vara nog!
Nej, våra folkvalda vet säkert vad de gör!
Det är väl bra om brottslingar åker fast, jag har inget att dölja.
Ska polisen ha stoerre befogenheter att avlyssna privatpersoner?

...med haenvisning om att omroestningar ska foeregaas av diskussion och endast vara dolda om detta aer oevereenskommet i diskussion eller omroestning.

MVH
Moderatorn
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-17 09.43

Vad pratar du om?
Jag skapade ingen bindande omröstning, bara en poll, får man inte det?
Vadå dold?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-19 05.03

Vi ska undvika omroestningar som formulerats av endast en individ eftersom det blir en styrning till alternativ som folk kanske ogillar, helt enkelt. Det kan bli som att vaelja mellan pest eller kolera.

Innan man gaar till omroestning eller undersoekning i en fraaga saa ska den debatteras saa att alla kan ge sina alternativ och misstycka/samtycka till formuleringar och uppnaa konsensus.

Jag aer helt saeker paa att du aer med paa att dikussion aer bra innan omroestning/undersoekning.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-21 10.15

Alla medlemmar bör ha rätt att skapa en poll. Vi har inte beslutat ngt annat.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-22 01.59

Om vi inte gjort det aen saa borde vi absolut goera det foer att unvika galenskap.

Om det aer saa att vem som helst ska skapa opinionsundersoekningar saa borde vi ha en separat plats foer det, anser jag, daer vi tydligt beskriver att vem som helst kan skapa vad som helst men att resultatet inte ska ses som partiets aasikt samt info om att alternativen saknar foeregaaende diskussion som aer en viktig demokratisk princip.

Detta forum kommer innehaalla politiska problemformuleringar med styrda alternativ. Det aer helt uppenbart och jag anser att detta strider mot en demokratisk utveckling.

Jag kommer kritisera denna pinsamma forumsdel om den skapas eller haalla mig daerifraan.

Negativa utrop i eget formulerade problemstaellningar intresserar mig inte det minsta mer aen att jag skaems aa partiets vaegnar. Positiva konstruktiva omroestningar som leder oss mot maalet aer jag mer intresserad av. ex. att goera om enkaetundersoekningen (demokratiskt, som vi gjorde det sist) och laegga in naagra fler fraagor som vi tror angaar folket infoer naesta val och sedan anvaenda den i valet, kanske t.o.m. paa foerstasidan.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-22 11.05

Tanken var bara att alla användare skulle få möjlighet att enkelt tycka till, precis som på så många andra ställen på internet.
Visst kan vi skapa en mer avgränsad del för detta.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Föregående

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π