av Magnus Gustavsson » 2006-05-02 16.02
[quote="Anonymous"]Jaha. Där ser man. Varför heter det fortfarande OK-Q8 ?
Konkurrens
Ibland finns det ekvationer som ser så enkla och fina ut, men det är lätt att glömma saker i resonemanget. Jag tror nog att Maxi kan uppfattas som billigare för konsumenten, men i ett större perspektiv kan det kanske vara det motsatta. Jag vet inte, men jag misstänker att det kan vara så.
Jag vet exempelvis att:
* stora röda siffror uppfattas som billigare.
* färre anställda blir billigare men leder till ökad stress.
* stress leder till slarv och sjukdomar.[/quote]
Q8 är ju inarbetat sedan de köpte gamla gulf..
Enligt dagens ekonomer så är "branding everything"..
OK låter ju bra om man är röd..
Faktum är att medlemmarna inte äger ens alla OK-stationer som jag fattat det. T.ex. inte de i Västsverige.
Visst kan saker o ting se finare ut än vad de är.
Allt handlar om information, precis som i politiken..
Hört talats om "consumer power"?
Den är egentligen tillämpbar på allt här i samhället.
Vi har de politiker o företag vi förtjänar, den dag stödet från konsumenterna/medborgarna upphör, den dagen sker en anpassning.
Långt före ev. lagar eller påbud om man bara lyckas få ut infon om problemen.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.
MVH/
Magnus