joasi skrev:Delegater måste avlägga sin röst en viss tid innan röstningen avslutas. På så vis har du även där en möjlighet att ändra din röst i det fall en stor delegat gör något oväntat.
Det här, vilket jag har påpekat tidigare, är inte en bra ide. Man röstar på en delegat för att man har förtroende för delegaten, inte för att man vet hur man vill rösta och delehaten kommer att rösta likadant. Då kunde man lika gärna röstat själv. Om man vet hur man vill rösta i en viss omröstnng så är det bättre att lägga rösten än att hålla på att bevaka delegaten så den inte röstar "fel". Delegater bör ha samma möjlighet att reagera på sena förändringar i en omröstning som alla andra
Jag tänker mig att denna marginal är till för omröstningar som inte genererat stort intresse och då man valt att delegera för att man litar på delegaten. Men om det sker något spektakulärt så kommer det spridas genom nyheter och sociala nätverk och det kommer att finnas en chans att stoppa det.
Säg exempelvis att många har delegerat beslut om webbplatsen för AD till mig. Och så en dag råkar jag ut för en psykos och får för mig att lägga ned webbplatsen och enbart finnas på Facebook. Ingen lägger märke till omröstningen eftersom de litar på att jag säger nej. När jag inte gör det så finns det en god chans att iaf någon lägger märke till det i tid och slår larm.