Ska vi flytta alla politiska diskussionsforum till annan webbplats?
Detta ska vi rösta om och diskutera här!
Tusen frågor återstår tror jag!
Jag får fortfarande inte ihop det och kan inte rösta.
Ska varje kommun ha en egen sida där kommunens angelägenheter diskuteras, eller ska dessa finnas på olika forum i anslutning till huvudforumet för AD?
Hur ska detta gå till, ska varje kommun ha en egen moderator som är bosatt/insatt, i kommunens angelägenheter?
Eller ska det finnas en huvudmoderator som håller koll på alla 290 kommunerna som då ingår i huvudforumet?
Ska vi ha det uppdelat i kommuner öht, eller i regioner som var tanken först och fortfarande anses som bästa sättet?
Att rösta på om vi ska ha politiska diskussioner här eller på annan webbplats, anser jag därför ganska ovidkommande innan vi har svaren på hur vi vill ha det. Det går inte att svara på OM, vi sedan väljer att ha våra diskussioner för separata kommuner i samma forum. Jag kan tänka mig att det både förstör och skrämmer bort väljare.
Vore det inte bättre att ha dessa forum åtskilda, typ (sub-domäner) isf?
På varje subdomän ska det då finnas koppling till de olika forum som handlar om riksdag eller landsting etc. Kyrkofullmäktige kanske?
Jag ser kaos framför mig. Kommuner byter plats, ingår just nu t.o.m i ett annat län?
Vilken fråga går det under, hör den till kommunens angelägenheter eller landsting, nähä, det var visst till riksdagen!? Ja alla vet inte.
Har vi samtidigt diskussioner kring annat som inte härrör till politik, eller det kanske det gör, men inte här, utan i Finland? Kanske t.o.m annat.
Vad eller vilka diskussioner kommer att gå under AD, har vi/ni regler för det?
Har vi någon tanke kring hur vi ska få väljare att först förstå, sedan ingå, lära och läsa sig till och sedan rösta? Var, när och hur?
Jag får inte ihop detta genom de diskussioner som varit, finns. Vi har ingen röd tråd som samtidigt förklarar var, eller vad vi diskuterar?
Har vi en diskussion så svarar någon det har vi redan diskuterat här, här, här, och här.
14 timmar tog det att läsa genom alla dessa trådar? Tror ni man redan har ledsnat då?
Så jag röstar blankt nu, frågan kan det också bli ett vanligt företeende hos väljare?
Om det inte blir eller finns en röd tråd, ett enkelt förehavande. Jag röstar för att skolan ska finnas kvar, jaha var det i Pajala frågan gällde?
Jag röstar blankt nu, för betyder det att frågan bordläggs då?
Kanske vi behöver ett kontaktnät där varje enskild fråga från invånarna snabbt kan besvaras via telefon eller på nätet?