http://val.aktivdemokrati.se/proposition/display.tt?id=132603
Just nu är det jag och Björn Blomqvist som har plats 1 och 2 i webbgruppen.
Peter har utvecklat en ny design och skulle behöva FTP till webbplatsen för att göra förändringar i stilmallarna.
Dock är reglerna formulerade så att bara nr 1 och 2 får ha tillgång till medlemsregistret. Det gör arbetet omständligare. För FTP-access inkluderar access till databasen. Inte direkt, men med FTP kan man komma åt login till databasen och ladda upp php för att läsa av databasens innehåll.
Jag gav just peteri access till wp-content. Dock så räcker det för att genom att ladda upp PHP, komma åt login till databasen och sedan databasens innehåll.
Så därför behöver vi ändra på formuleringen för webbgruppens privilegier.
Jag föreslår denna nya formulering:
En kontinuerlig prio-omröstning med variabelt antal vinnare genomförs för att bestämma webbgruppens sammansättning.
Position 1 och 2 bestämmer webbgruppens ordförande och vice ordförande, som var och en för sig ska ha full tillgång till domän, webbhotell och övriga webbtjänster.
Övriga vinnare kommer att ges redigeringsmöjligheter i webbplats och webbtjänster efter behov, under överseende av position 1 eller 2, men utan tillgång användaruppgifter så långt det är praktiskt möjligt för det personen tagit på sig att göra.