Vill vi dölja forumen?
Det har kommit önskemål på att skilja på yttre och inre kommunikation.
Relaterat till detta är diskussionen om anonymitet i forumen
http://aktivdemokrati.se/forum/viewtopic.php?f=83&t=1530
.
peteri skrev:Ett enkelt sätt att slippa omregistrera sig för de privata forumen, skulle kunna vara att man lade till sitt namn i signaturen.
Personligen vill jag i nuvarande format vara anonym gentemot sökmotorer. Så jag skulle uppskatta om mitt fulla namn inte postas i de forum som är tillgängliga för sökmotorer, Jonas.
Urban skrev:Jag vet inte om detta hade att göra med om vi ska dölja vissa forum delar eller om det handlade om anonymitet?
Ska vi ha ett öppet forum tycker jag att det där ska handla om AD och inget annat.
Urban skrev:Den del som är låst borde vara för engagerade medlemmar, där vi kan diskutera framtida arbeten, möten och AD,s utveckling. Absolut inga anonyma användare.
Sedan kan det gott o väl finnas ett för styrelsen om det behövs. Inga anonyma.
joasi skrev:Vad innebär nivån kärngrupp/styrelse?
jonas skrev: Men hur kombinerar vi detta med transparent styrning av ett land? Jag har ju argumenterat för att vi kommer att öppna upp all verksamhet i riksdagens utskott till hela folket.
peteri skrev:Innebär det att alla samtal i riksdagen, formella som informella, kommer spelas in och läggas upp riksdagens webbplats?
jonas skrev:Så om vi ska leva som vi lär; Hur ska vi driva Aktiv Demokrati på samma sätt som vi tänker fungera för folket när vi är i riksdagen?
peteri skrev:Det finns interna forum idag. Räcker det med att de förblir interna? Och att resten är öppna? Och att politiska diskussioner förs på annan plats?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst