Delvoriah skrev:Börjar vi använda en partiblomma anser jag dock att den måste vara skalbar - den måste gå att använda väldigt liten på t ex brevpapper eller dekaler, och den måste gå att förstora upp.
Jag håller med. Den måste gå att använda i svart-vit också. Liksom i sämre tryck, exempelvis dagspressen. Jag vet inte riktigt hur mitt förslag står sig där.
Delvoriah skrev:I och med att den behöver vara liten, tror jag att det blir något för plåttrigt att ta en hel blomklase av ett hundkex. Men som sagt, återkommer med ett förslag...
Som sagt, klasarna med många blommor, och stjälkarna som strålar ihop, är ju den grundläggande idén med att ha ett hundkex som blomma.
Jag har funderat på hur man skulle kunna göra ett mer abstrakt hundkex, och samtidigt förmedla denna idé, men inte kommit fram till något bra. Det är ett svårt problem. Men du kanske lyckas.
Men nuvarande logga är inte så dålig, och den funkar säkert utmärkt i litet format och dåligt tryck. Logga och blomma kan säkert leva ett liv sida vid sida, och användas som passar bäst.
Men jag ser fram emot ditt förslag!