Forum

2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav jonas » 2012-04-06 21.45

den 14 april 2012
12:00 till 14:00

Lördag kl 12 vid Barista café.
Södergatan 22, 211 34 Malmö Malmö, Sweden


Direktdemokratiskt forum.

Vad betyder direktdemokrati?
Vad händer inom Aktiv Demokrati?
Vad kommer vi göra vid Almedalsveckan?
Vad vill vi göra i Malmö?
Medlemsvärvning.

https://www.facebook.com/events/431049526910814/
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav Erika » 2012-04-08 19.13

Hej Alla.
Är i Malmö den 14 April.
Tänkte på att vi kan passa på att träffas för ett AD möte.
kl. 11:00 på Barista, Södergatan.
Eftersom jag kommer ner med natttåget så undrar jag även om det finns nån som bor centralt i Malmö och kan ta emot mig på besök ett par timmar på morgonen.

Träffen ligger även ute på facebook där några visat intresse. Så häng på och var med när vi träffas.

Erika
Användarvisningsbild
Erika
Medlem i partiet
 
Inlägg: 72
Registrerad: 2011-10-19 23.52

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav WERY » 2012-04-15 21.23

Berätta gärna hur det gick på mötet sen
WERY
Medlem i partiet
 
Inlägg: 69
Registrerad: 2010-10-03 23.35

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav Erika » 2012-04-20 16.37

Ett intressant och givande möte.

Tyvärr har protokollet jag fört kommit bort.
Riktigt tråkigt.
Men jag skulle bli glad om vi tillsammans kan återskapa det som sas då. Och bestämdes.

Bla att vi skulle träffas igen

Vi gick även laget runt och var och en berättade vad den kunde bidra med. Fyll på här. Kom med ideer om vad som ska göras i Skåne och Malmö framöver.

Hur vi ska jobba. Vem som gör vad.
Användarvisningsbild
Erika
Medlem i partiet
 
Inlägg: 72
Registrerad: 2011-10-19 23.52

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav Jonas_helander » 2012-04-21 09.34

(kopierat från facebook)
Hej hej! Tack för senast!
Det jag kommer ihåg:
Närvarande var:
Erika Johansson, Jonas Helander, Gil, Samuel Von Hofsten, Benny Andersson, Hans Loo
Jag och Gil verkade vara de som var mest intresserade av att få igång ett lokalt parti, de andra verkade mer intresserade av att försöka hitta andra vägar mm.
Vi försökte se vad olika kan bidra med. Vad jag kommer ihåg såg det ungefär så här:
Jag och Samuel verkade mest intresserade av att försöka samordna lite här i skåne. Samuel var också lite intresserad av själva programmeringsdelen.
Vi kunde konstatera att Benny är "rapp i käften" och skulle nog kunna sköta kontakter med media mm bra. =)
Gil skulle vad jag förstår samla ihop all information som rör Skåne på ett lätttillgängligt sätt på hemsidan. Vad jag förstår så kan man komma fram på "www.aktivdemokrati.se/skane", hade varit fint att få fram en liten presentationssida där, med lite aktuell info mm.
Hans Loo var som miljöpartist inte så intresserad av partiarbetet, utan mer av systemet och hur direktdemokrati kan bli en del av samhället.
Något alla verkade överens om är att det vore intressant att försöka få ut och presentera valsystemet för företag, skolor och även andra partier.
Kan lägga till nu att jag skulle vara intresserad av att titta på arbetet i juridikområdet, har ingen examen i det eller så, men är intresserad och har läst lite grann iaf, skulle kunna vara med som "praktikant" till att börja med.

Det skulle också vara bra att ha någon som synkar informationen mellan facebook och forumet eftersom vi använder båda.

Vi sa även preliminärt nytt möte runt 26:e maj.
En idé jag fick efter mötet:
Vad skulle vi tro om ett 1:a majtåg? Lite under parollen att alla får vara med oavsett färg (röd/blått/grönt osv). Numera är det väl inte så kontroversiellt att ett icke-arbetarparti gör "kupper" på 1:a maj?
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav WERY » 2012-04-23 21.14

Det sista där lät jävligt bra faktiskt. AD borde gå ut på städernas gator under 1:a maj och demonstrera för DD i Sverige. Är ju ett bra sätt att synas utåt och få uppmärksamhet från allmänheten. Kanske kan nya personer värvas och få intresse för AD. Mycket bra förslag :D
WERY
Medlem i partiet
 
Inlägg: 69
Registrerad: 2010-10-03 23.35

Re: 2012-04-14 LÖRDAG: öppet forum

Inläggav jonas » 2012-05-11 16.53

Jonas_helander skrev:Gil skulle vad jag förstår samla ihop all information som rör Skåne på ett lätttillgängligt sätt på hemsidan. Vad jag förstår så kan man komma fram på "www.aktivdemokrati.se/skane", hade varit fint att få fram en liten presentationssida där, med lite aktuell info mm.


Jag har nu satt upp sidor för respektive region/lokalavdelning. Var så god att fylla på med information.

Jag har även bakat in forumet på sidan för att göra det enklare att hitta rätt och använda forumet.

Varsågod: http://www.aktivdemokrati.se/skane
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Skåne



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron
π