Denna gång fick vi ett par som iaf hörde av sig om att de inte lyckats deltaga i mumble.
Person 1 skrev:jag sitter vid datorn nu men får inte ordning på mumble. kan jag delta via ichat eller skype?
Person 2 skrev:Till förra mötet försökte jag installera Humle då client, detta resulterade i att detta program ändrade DNS så det slutade fungera.
Jag har idag läs 20110227 på förmiddagen försökt installera Humle igen vilket innebär att samma sak har h...änt, så nu skiter jag i detta verktyg/applikation.
Jag kör Windows 7 proffesional på en presario 900 stationär, och har inga problem med något annat verktyg eller kommunikationsprortokoll.
Person 3 skrev:Jag försökte installera Humble. Har inte klarat att få programmet att koppla upp sig till servern. Det verkar krångligt eller är det brandväggen som hindrar. Vi borde byta till Skype till nästa gång. Det är så mycket enklare att komma igång med.
Frågan är om det blir enklare med ett annat program. Jag föreslår att vi nästa gång prövar med Teamspeak och ser ifall det kanske blir lättare för folk att deltaga.
Vad tycker ni?