jonas skrev:Nu har jag lagt in endtime resolution method med default på 7 dagar.
http://ad.alternativ.se/proposition/display.tt?id=3102
Har även gjort diverse fixar och optimeringar här och var.
Vill åter igen veta vad det är ni saknar.
Behöver inte en lång lång lista.
Bara säg något som ni tycker hindrar oss att ta GOV i bruk.
Och om ni nu skulle komma på flera saker så nämn bara det som är överst på listan så blir det lättare för mig.
Och rösta gärna på denna också:
http://ad.alternativ.se/proposition/display.tt?id=3040
Eller delegera till mig.
http://ad.alternativ.se/member/delegating.tt/
-
Hans Jangeby skrev:Jag tycker att allt ska vara på svenska.
Hans Jangeby skrev:Gör en liten beskrivning/bruksanvisning så alla som ska rösta förstår hur röstningen går till och fungerar
joasi skrev:Vi behöver möjligheten att löpande anpassa systemet efter reglementet. Snart har vi förmodligen en knippe nya omröstningsregler i stadgarna som behöver implementeras. Kan systemet göras så flexibelt så att en administratör kan gå in och ändra funktionen, så att man inte behöver programmeringsinsatser vid varje förändring?
jonas skrev:Hans Jangeby skrev:Gör en liten beskrivning/bruksanvisning så alla som ska rösta förstår hur röstningen går till och fungerar
En sådan skulle behöva ändras varje gång gränssnittet ändras. Så jag tycker vi borde börja med att ändra gränssnittet så att de flesta inte behöver någon bruksanvisning...
Men jag vet inte exakt vad.
Så jag skulle uppskatta om du kanske ville börja med att skriva ett eller flera "cases" om hur du kan föreställa dig att det går till att använda systemet, så skulle jag kunna gå på det.
joasi skrev:* Är språket hårdkodat eller kan man lägga in svensk översättning i XML eller liknande?
Jag tror gränssnittet bör vara på svenska om partiet ska använda det som officiellt omröstningssystem.
joasi skrev:* Aktiva propositioner bör vara ett eget menyval under propositioner, propositioner skulle istället kunna leda till en översiktssida där man ser både pågående och avslutade samt kan skapa ny proposition
* Vore bra med en funktion för kontinuerligt personval på förtroendeposter
* När vi tar systemet i drift bör variabel omröstningstid inte vara tillgängligt som alternativ när man skapar omröstning. Om vi senare röstar om förändring av reglementet till att vi ska använda variabel omröstningstid kan dett alternativet plockas fram igen
* För dem som ev. är sugna på att hjälpa till att koda så vore det bra med en sida som länkar till de filer man behöver ladda ner och en kort instruktion hur man installerar projektet så man kan börja jobba med det, även eventuella tredjepartsprogram som webserver, DBMS och utvecklingsmiljö.
jonas skrev:joasi skrev:* Är språket hårdkodat eller kan man lägga in svensk översättning i XML eller liknande?
Jag tror gränssnittet bör vara på svenska om partiet ska använda det som officiellt omröstningssystem.
Admins kan översätta texterna direkt på sidan. Sparas i databasen.
jonas skrev:Om du vill kan jag ge dig adminrättigheter så kan du se fler detaljer...
jonas skrev:Jag tänkte ta översättning när användargränssnittet börjar bli klart.
Erik Bengtsson skrev:När premiepensionsmyndigheten skulle utveckla PPM systemet, satt först många och försökte anpassa ett gammalt försäkringssystem till att användas av PPM. De blev aldrig färdiga. Det blev däremot en mindre grupp programmerare på bara några månader när de byggde upp systemet från scratch.
Erik Bengtsson skrev:Jag skulle kunna göra ett Java-script som sätter in alternativ på valfria nivåer i en omröstnings/utvärderings process. Detta som en början på en mer flexibel omröstning. Nu kanske jag dock har skrivit så mycket negativt att alla mina idéer förkastas. Har inte förstått varför man skall vara så positiv hela tiden. Det är ju det negativa man bör veta för att förbättra saker.
jonas skrev:Har funderat på hur presentationen ska fungera modulärt med olika omröstnignstyper, med mera. Blir ganska många påverkande faktorer. Men vad jag gjort nu är att jag låter varje omröstningstyp ha sin egen sidmall. För ja/nej-omröstningar tänkte jag ha ett kolumnsystem med argument för och emot i var sin kolumn.
Josef Boberg skrev:Men det ser ju fint ut - med tanke på t ex att alla medlemmarna finns med = det går att se hur det står till med JA, NEJ, VET EJ och "gett faen i" att rösta-situationen i procent.
Josef Boberg skrev:By the way - är Martin medlem i AD igen - för han finns ju med i AD´s röstlängd
Josef Boberg skrev:Apropå alla pseudonamn - så är det "skit" med sådant, som jag ser det
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster