Josef Boberg skrev:jonas skrev:§2.7 Bloggadministratören och webbgruppen har rätt att ändra på bloggposter, inklusive dess metadata, länkar och bilder. Bloggposter får flyttas till den kategori i bloggen eller forumet som passar bäst.
...tycker jag kan ändras till...
§2.7 Bloggadministratören och webbgruppen har rätt att ändra på bloggposter, inklusive dess metadata, länkar och bilder - ifall dialoger mellan bloggadministratören eller webbgruppen och skribenten - ej leder till att skribenten själv ej ändrar det - som enligt bloggadministratören eller webbgruppen - är fel. Bloggposter får flyttas till den kategori i bloggen eller forumet som passar bäst.
Vad jag syftar på här är exempelvis om personen glömt att välja kategori, så kan den läggas i rätt kategori. Ser inget behov av att fråga om det.
Vi har en plugin till wordpress som hittar brutna länkar. Länkar kan sluta funka flera år efter att inlägget publiceras. Det är inte rimligt att försöka få tag på personen för att be dem ändra det. När man sitter med listan med brutna länkar så är dt mycket enklare att bara beta av den och hitta den nya adressen eller ta bort länken eller på annat sätt justera inlägget.
Inlägget kanske publiceras utan "utvald bild" och någon redaktör vill förbättra inlägget genom att lägga till en bild.
Vi har valt att använda WP som grund till webbplatsen. Jag har valt att skapa flera kateogrier där bloggposter är av den typ att de bör uppdateras kontinuerligt och kollektivt. Detta gäller exempelvis ordlistan och FAQn som är gjord som en serie med bloggposter i respektive kategori. Formuleringarna däri bör hela tiden förbättras. Inte nödvändigtvis av någon enskild författare.
Sen så har webbgruppen all möjlighet att ha en kontakt med författaren även om det inte uttryckligen står i reglementet.
Detta gäller även punkten om avstängning från bloggen. Medlemmarna väljer bloggadministratör. De bör välja någon de tror gör ett bra jobb. Och bara för att reglementet säger att bloggadministratören FÅR neka personen publiceringsrätt så betyder det inte att hon SKA eller BÖR göra det.
Så istället för att göra reglerna långa och invecklade förslår jag att Wi väljer personer som gör ett bra jobb.