jonas skrev:Jag behöver en e-postnotifiering som funkar globalt för ändringar både i WP och BB.
Nu har jag lagt in personliga inställningar för e-postnotifiering i "Din profil".
Ska jag döpa om länken "Konto" till "Din profil", vilket är vad sidan heter enligt WP?
phpBB har i defaultutförandet inget bra sätt att prenumerera på alla kategorier.
Nu kan man genom "Din profil" välja att prenuemrera på alla kateogirer och/eller alla kommentarer, tillsammans med motsvarande för bloggposter och bloggkommentarer.
Det vore logiskt att utöka valmöjligheterna för specifika blogg-kategorier samt specifika forum-kategorier.
I phpBB går det att under respektive forum välja att få e-postnotifiering, vilket man även får automagiskt för kommentarer i de trådar man själv skrivit i.
Skulle mycket väl gå att kombinera de två så att man kan ställa in eller redigera sina kategoriprenumerationer via WP men att det sparas i BB.
Hur som helst är det en rimlig start att ta de fyra helheterna, inlägg respektive kommentarer i WP och BB. Jag har även satt in inställning för att välja hur ofta man vill ha nyheterna postade, då det kan vara mycket individuellt hur mycket och ofta man vill ha.
Default är satt till att skicka nya inlägg i forum och blogg, men ej kommentarer, och att göra det en gång i veckan.
Formuläret för detta är klart, men jag har inte implementerat själva postandet.