joasi skrev:Det låter (och har låtit en längre tid) som att MrPerfect numera vill verka för Geniokrati (http://sv.wikipedia.org/wiki/Geniokrati) snarare än Demokrati. Min inställning är fortfarande att Demokrati är det minst dåliga av de system som faktiskt kan fungera i verkligheten. Men bortser man från verklighetsaspekten så håller jag med MrPerfect om att Geniokrati förmodligen är bättre.
- Ni har inget uttalat politiskt program mer än att ni vill ha direkt demokrati, det får man inte många följeslagare på, folk vill veta vad de kan förvänta sig i övrigt!
- Jonas, folk fungerar inte som du hoppas!
- Titta dig runt i samhället, så inser du det, om inte förr!
- Men tänk litet, folk vill av hävd veta vad det de går med i står för, de vill inte gå med i något som kan utveckla sig i oväntade riktningar!
fiddur skrev:Jag instämmer med Jonas. AD ska som jag ser det inte driva någon politik alls, utan enbart fungera som ett direktdemokratiskt styrelseskick.
Magnus Gustavsson skrev:fiddur skrev:Jag instämmer med Jonas. AD ska som jag ser det inte driva någon politik alls, utan enbart fungera som ett direktdemokratiskt styrelseskick.
instämmer också.
Vill också tillägga att det i princip också är TilliTs ide'!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster