Magnus Gustavsson skrev:Jag tycker det saknas mycket av det som den gamla bloggen hade.
Widgets med div roliga funktioner, kalender, arkiv, taggmoln etc etc
Man får inte intrycket av att man är på en blogg egentligen, och det är rätt svårt att ens hitta den.
Kan inte bloggen få en egen knapp i toppmenyn?
I övrigt ser det bra ut, fast skulle vilja ha en mer färgglad och spännnade template.
Men det kanske kan tas i samband med införande av ny logga om det blir aktuellt.
Jag har lagt ned EXTREMT mycket tid på att få utseendet just så som det är. Det hade varit enkel att välja ett tema... Anledningen är att välja ett utseende som ska funka för besökarna. Och där har jag litat på Delvoriah som jobbar professionellt med presentationsteknik. Det är meningen att budskapet ska gå fram effektivt och att det ska vara lätt att hitta det man letar efter. Jag vet att det är lätt att vilja lägga på en massa bling-blong och roliga leksaker och prylar. Vi har medvetet undvikit dem. Och det är ju en webbplats och inte främst en blogg. Men de senaste blogginläggen listas på förstasidan. Du kan även se respektive kategori genom att klicka på dess rubrik i högerkolumnen på förstasidan.
* Vill vi ha en sida som innehåller alla tidsmärkta inlägg ("bloggposter") och vad skulle vi i så fall kalla den sidan?
ag tog bort den delen du citerade och det ser ut som du själv utökade din post.
Magnus Gustavsson skrev:???Jag tog bort den delen du citerade och det ser ut som du själv utökade din post.
Fattar ingenting?
Magnus Gustavsson skrev:Givetvis ska det göras snyggt, men det jag pratar om är osynliga funktioner.
gilroitto skrev:Allt ser så grymt mycket bättre ut nu! Underbart jobbat. Ny sida, integrerad blogg osv. Riktigt underbart.
function ad_redirect()
{
if( preg_match('#/senaste/([^/]+)/#', $_SERVER['REQUEST_URI'], $matches) )
{
$category = get_category_by_slug($matches[1]);
$r = new WP_Query(array('cat' => $category->term_id, 'showposts' => 1, 'nopaging' => 0, 'post_status' => 'publish', 'caller_get_posts' => 1));
$posts = $r->get_posts();
$location = get_permalink( $posts[0]->ID );
wp_redirect( $location, 302 );
}
}
add_action( 'template_redirect', 'ad_redirect' );
jonas skrev:
Jag håller på att kolla upp alla dessa saker. Ska se till att alla bloggposter indexeras som de ska genom dessa funktioner.
Jag har även notifierat nyligen.se om att bloggen har flyttats. Bloggen har tills alldeles nyligen varit konfigurerad för att inte göra väsen av sig eftersom den låg på en temporär plats och var under utveckling. Det kommer att ta en stund för den nya adressen att ta effekt överallt.
Men jag skulle också vilja säga att väldigt mycket "där ute i bloggosfären" verkar handla om att "driva trafik". Och när man tänker på det så kan risken finnas att man agerar på en föreställning av vad som driver trafik och då missar att göra det som verkligen skulle främja målen. knuff.se beskriver hur de på många olika sätt försöker bedömma kvalitén på bloggen snarare än kvantiteten. Vi har diskuterat bloggens innehåll och jag tror nu som förut att det är viktigare att bloggen har ett bra innehåll än att den har mycket innehåll.
Den får såklart gärna ha både mycket och bra innehåll. Så skriv något bra.
Magnus Gustavsson skrev: att hitta oss en endast en faktor i knuffs kvalitetsranking.
Det gäller inte bara att tro här, man måste veta vad man pysslar med.
Detta är som vilken SEO som helst, fast på knuffs villkor, och inte googles.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster