Vårt regelemente är redan uppe i version 30 på den nya webbplatsen, med första versionen den 5:e september.
Hur ska vi hålla reda på ändringar och äldre versioner av reglementet?
Samma fråga gäller stadgarna och partiprogrammet.
Jag var på väg att lägga till metadata till nuverande partiprogram för att ange när det togs i bruk och var äldre versioner av programmet finns att hämta.
Frågan är också när genomröstade förändringar ska tagas i bruk. Normalt tror jag att man brukar ha med i omröstningen vid vilken tid som ändringarna ska tagas i bruk.
Vi har redan några genomröstade förändringar av stadgarna men det saknas tydliga markeringar om vilken version det är som ligger på http://aktivdemokrati.se.preview.binero ... demokrati/
Lite längre fram kommer vi även att påbörja omberarbeting av partiprogrammet vilket även det kommer att resultera i många nya versioner.
Wordpress i standardutförande kan ge medlemmar/administratörer möjlighet att se gjorda ändringar och jämföra olika versioner som markeras med datum.
Jag tror inte att vi ska använda denna funktion för att spara tidigare versioner av sådant som stadgar. Snarare borde nog varje ny version sparas som en ny sida.
Vad tycker ni?