fiddur skrev:Jag håller med joasi till viss del. Dock ser bloggen fortfarande ut som en officiell pr-kanal för Aktiv demokrati, och som sådan bör den reflektera vad vi står för. För att inte sopa igen alla spår av det förflutna skulle jag i så fall vilja flytta sakerna vi tar bort till nån historia-del av hemsidan, snarare än att ha dem aktiva i en pr-kanal.
joasi skrev:fiddur skrev:Jag håller med joasi till viss del. Dock ser bloggen fortfarande ut som en officiell pr-kanal för Aktiv demokrati, och som sådan bör den reflektera vad vi står för. För att inte sopa igen alla spår av det förflutna skulle jag i så fall vilja flytta sakerna vi tar bort till nån historia-del av hemsidan, snarare än att ha dem aktiva i en pr-kanal.
Låter som en bra kompromiss. Vi kanske kan döpa om den till "Aktiv demokratis gamla blogg" och flytta länken till någon undanskymd plats under "Arkiv".
Om vi ska ha en ny blogg tycker jag att vi ska utse blogg-skribenter via personval.
joasi skrev:Nej.
Motivering:
Det här är en del av AD's historia. En historia som visar att partiet är så pass tollerant så att det tillåter ett troll att agera frontperson för partiet under 8 års tid. Naivt och korkat kan tyckas men endå en viktig bit om man senare ska kunna förstå partiets utveckling samt brist på detsamma. Att rensa bloggen vore lite samma sak som om VP aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Stalinister eller att SD aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Nazister.
robwe skrev:Jag röstar Ja.
Men jag vill tillägga att jag föredrar kompromissen om att döpa om bloggen till något lämpligt, då det är synd att förstöra det som är historia om man kan undvika det.
Bloggen genererar dessutom fortfarande en hel del besökare även i dess "stasis-tillstånd", och det vore onödigt att gå miste om dessa. Man kan därför till och med ha en tydligt markerad länk i högermarginalen som går till den nya bloggen så att människor kan hitta oss genom den vägen. Att bara länka till aktiv demokrati är inte samma sak som att skriva i aktiv demokratis namn.
(Ja, när detta är genomfört så kan man till och med tänka sig att ge tillbaka MrPerfekt rätten att skriva bloggposter i den gamla bloggen, så länge som den inte längre skyltar med Aktiv Demokratis namn i vare sig titeln eller i url:en. Det viktiga är att ta tillbaka aktiv demokratis namn)
MrPerfect72 skrev:robwe skrev:Jag röstar Ja.
Men jag vill tillägga att jag föredrar kompromissen om att döpa om bloggen till något lämpligt, då det är synd att förstöra det som är historia om man kan undvika det.
Bloggen genererar dessutom fortfarande en hel del besökare även i dess "stasis-tillstånd", och det vore onödigt att gå miste om dessa. Man kan därför till och med ha en tydligt markerad länk i högermarginalen som går till den nya bloggen så att människor kan hitta oss genom den vägen. Att bara länka till aktiv demokrati är inte samma sak som att skriva i aktiv demokratis namn.
(Ja, när detta är genomfört så kan man till och med tänka sig att ge tillbaka MrPerfekt rätten att skriva bloggposter i den gamla bloggen, så länge som den inte längre skyltar med Aktiv Demokratis namn i vare sig titeln eller i url:en. Det viktiga är att ta tillbaka aktiv demokratis namn)
Bra Robert. Absolut en bra kompromiss, men byte av url aer olaempligt eftersom url:en finns spridd oeverlallt paa naetet.
Baettre att aendra rubrik i bloggen, eventuellt sluta skriva i den.
Namnfoerslag: "Aktiv Demoikrati's gamla reflektionsblogg - Partiet som foerrut tillaet vilda ocensurerade aasikter i partibloggen" ... eller liknande.
Magnus Gustavsson skrev:En liten kommentar är ju att om AD ändå ska byta namn (efter registreringen), så löser sig ju en del av sig självt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst