Forum

AD webbplats på Binero med Wordpress

Utveckling av hemsidan

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav MrPerfect72 » 2010-10-21 12.18

Skulle vara kul med en lista med senaste inlägg likt http://knivsta.nu/
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-24 10.21

Domänen är flyttad till Bineros webbhotell (enligt beslut).
Eposten går nu via binero.
Forumet använder nu vår gamla adress istället för den temporära. Dvs också på binero nu.

Jag har lagt upp konton på Wordpress för de som frågat om dem samt några till. Ni bör ha fått inloggnignsuppgifter skickade.
Just nu så inkluderar det fredrik, hassan, joakim, magnus, martin, paul, rickard, robert, sara och roger.

Alla upplagda texter behöver bli bättre.

Jag fortsätter med en del justeringar av ramverket nu.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-24 12.28

Strulade lite med favicon... Nu har jag lagt upp en slags kompromiss som jag ska hoppas funka i de flesta fall. Inklusive versioner i högre kvalitet för ipod...
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-24 20.42

Nu visas rätt sektion även i enstaka blogginlägg.
Dock fungerar det inte med menysystemet. Även när en kategori finns i menyn så markeras det inte i menyn att man befinner sig där när man tittar på ett inlägg till kategorin.

Därmed behöver jag skriva om wordpress menyfunktion. :-/
Någon här som vill hjälpa AD med det?

Vi behöver också integrera Wordpress med forumet. Jag har sett att det finns plugins för att använda phpBB för alla kommentarer på blogginlägg och sidor. Vi behöver även se till så att man inte ska behöva logga in i Wp och forumet separat. Dessutom behöver de samma layout. Någon som vill hjälpa AD med detta?

(Anledningen till att kommentarsfunktionen i Wp är avstängs är att eventuella kommentarer troligen skulle försvinna i och med att vi pluggar in phpBB som kommentarshanterare.)
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-26 18.02

*pust*

* Efter alldeles för mycket tittande på meny-koden för wordpress har jag nu gjort om menyerna så att menyn för rätt sektion visas även när man är inne på en specifik blogg-post.

* Pratbubblorna är omgjorda en gång till för att se rätt ut i fler webbläsare.

* Rubrikerna till post-kategorierna är klickbara

* Jag lade till kategorin Press, så vi nu tre huvudsektioner för nyheter:
Nyheter = Nyheter om AD för medlemmar
Press = Nyheter om AD för omvärlden
Blogg = Nyheter om Direktdemokrati

För Partiprogram, Stadgar och Reglemente kan man tänka sig att man automatiskt kommer till senaste versionen och därifrån har möjlighet att se tidigare versioner. Har ni förslag på hur det skulle kunna se ut?

Jag är annars benägen att gå vidare med nästa uppgift nu.


Så... Ser det bra ut?.. Nått mer som ska ändras?

Tveka inte att redigera filerna direkt! Det är bara att logga in och sedan klicka "Redigera" på vald sida. Exempelvis behövs det kontaktuppgifter till Robert på kontaktsidan. :-P ... Gärna göra den snyggare också med bilder osv.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 19.00

Jag tycker det saknas mycket av det som den gamla bloggen hade.
Widgets med div roliga funktioner, kalender, arkiv, taggmoln etc etc
Man får inte intrycket av att man är på en blogg egentligen, och det är rätt svårt att ens hitta den.
Kan inte bloggen få en egen knapp i toppmenyn?

Är det alltså tänkt att denna blogg ska ersätta den gamla?
Då bör man också se till att den upparbetade närvaron som bloggen skapat kan untyttjas, annars kommer nya blogginlägg att rankas lågt på knuff.se.
Dessutom måste man se till att nya inlägg verkligen registreras av knuff, och bloggosfären så att det som skrivs får samma spridning som den gamla bloggens inlägg fick.
Man kan kolla hur läget är genom att t.ex söka på ordet direktdemokrati här:
http://knuff.se/q/direktdemokrati
Som synes är inget enda av de senaste blogginläggen med där, och det ser ut som att gamla bloggen har dött, vilket den ju har.
Nya bloggposter måste alltså göras på ett sätt som gör att knuff ser dem och dessutom tror att de kommer från den gamla.
Eftersom vi använder WP så borde det vara möjligt att få nya WP installationen att bete sig som den gamla, det ska vara möjligt att t.ex hyra in sig i webhotell och göra en egen WP installation om man t.ex vill ha reklam osv på sin blogg, och då måste det ju vara möjligt att kunna ta med sig det upparbetade "kapitalet" till webhotellet och den egna installationen.
Finns säkert info om detta på WP diskussionsforum eller hjälpsidor.

I övrigt ser det bra ut, fast skulle vilja ha en mer färgglad och spännnade template.
Men det kanske kan tas i samband med införande av ny logga om det blir aktuellt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-26 19.19

Magnus Gustavsson skrev:Jag tycker det saknas mycket av det som den gamla bloggen hade.
Widgets med div roliga funktioner, kalender, arkiv, taggmoln etc etc
Man får inte intrycket av att man är på en blogg egentligen, och det är rätt svårt att ens hitta den.
Kan inte bloggen få en egen knapp i toppmenyn?

I övrigt ser det bra ut, fast skulle vilja ha en mer färgglad och spännnade template.
Men det kanske kan tas i samband med införande av ny logga om det blir aktuellt.


1. Det är först och främst en webbplats innehållandes nyheter, och inte en blogg i sig självt.

2. Det är innehållet som ska synas och inte ramen. Vi behöver illustrationer på sidorna.

3. Du kan komma åt bloggen genom att klicka på rubriken "blogg" i högerkolumen på förstasidan.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-26 19.42

Jag har valt att försöka använda grundfunktionerna i Wordpress på bästa sätt.
Exempelvis genom att skapa kategorier för blogginlägg, där de flesta av dem inte kan betraktas som blogginlägg i vanlig mening. Exempelvis versioner av stadgar, FAQs, och ekonomiska årsrapporter. Istället så länkar jag till de kategorier jag beskrev i tidigare post, som del av de olika sektionerna.

Jag kan tänka mig att man kanske vill döpa om de tre stora kategorirubrikerna. Jag tycker dock de blev bra. Dvs:
Press = Nyheter om AD för omvärlden. "Pressmeddelanden"
Nyheter = Nyheter om AD för medlemmar. Exempelvis där man berättar vad som kommer att hända och vad som är nytt i partiet och webbplatsen.
Blogg = Nyhter om Direktdemorkati. Dvs i stort sett "övriga" inlägg där man pratar om vad som händer på DD-fronten i Sverige och världen, och om forskning och allt det där andra som är av bredare intresse men som inte platsar som pressmeddelande.

Du kommer till bloggtexterna genom att klicka på rubriken "Blogg" i högerspalten på förstasidan.

Jag har valt att befolka högerspalten med ETT pressmeddelande, EN nyhet och TRE bloggposter. Dvs de senaste ur respektive. Därtill tänkte jag fylla på med en slumpvis FAQ och kanske något annat.

Jag skulle kunna tänka mig ett taggmoln i sektionen Direktdemokrati, eftersom den sektionen är tänkt att innehålla allt som vi paratar OM. Dvs allt om direktdemokrati, snarare än om AD självt.

Tänk också på att det är väldigt mycket material kvar som ska föras över. Bloggar, länkar och propagandamaterial...

* Vill vi ha en sida som innehåller alla tidsmärkta inlägg ("bloggposter") och vad skulle vi i så fall kalla den sidan?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 20.52

Jag har lagt ned EXTREMT mycket tid på att få utseendet just så som det är. Det hade varit enkel att välja ett tema... Anledningen är att välja ett utseende som ska funka för besökarna. Och där har jag litat på Delvoriah som jobbar professionellt med presentationsteknik. Det är meningen att budskapet ska gå fram effektivt och att det ska vara lätt att hitta det man letar efter. Jag vet att det är lätt att vilja lägga på en massa bling-blong och roliga leksaker och prylar. Vi har medvetet undvikit dem. Och det är ju en webbplats och inte främst en blogg. Men de senaste blogginläggen listas på förstasidan. Du kan även se respektive kategori genom att klicka på dess rubrik i högerkolumnen på förstasidan.


Detta förstår jag.
Och jag har själv svårt för folk som kommer in när allt är klart och vill göra om allt.
Nu har jag inte haft tid att titta närmare på hemsidan, inte ens nu, men det vore förstås bättre om jag sagt ngt tidigare.
Nu är det som det är iaf.

Jag har inget emot informationspresentationen som sådan, iaf inte just nu.
Vad jag menade med tema var ren estetik.
Oavsett tema/template eller inte, så kan man variera färger och text för att skapa den framtoning man vill, oavsett vad som faktiskt står att läsa.
Blingbling är inte vad jag efterlyser.

Sedan tycker jag inte du verkar ha tagit till dig vad jag skrev om bloggandet.
Vi har haft långa diskussioner om bloggandet i ADs namn.
Nu verkar webgruppen beslutat att bloggen ska integreras i hemsidan och det är väl OK.
Men,
Visst kan man integrera en blogg om det är det som är avsikten, men det hindrar ju inte att man använder de verktyg som bloggen ger när det gäller att nå läsare.
Du skrev att du inte vet mkt om bloggande, och det tycker jag lyser igenom. Det är något helt annat än en statisk hemsida. Även en med CSM.
Och det är något som vi behöver. Det är en kanal AD har nytta av på ett annat sätt än en hemsida o forum.
Nu verkar vi ha inte bara dödat ADs blogg genom att bloggposterna blivit försvinnande få, vi gör inte vad som är möjligt för att tränga igenom bruset i bloggosfären.
En blogg måste interagera med bloggosfären när man bloggar. Annars är det bara en lista med olika texter.
Det är inte bara enskilda bloggare som skriver om DDD som ska tränga igenom, utan även ADs officiella blogg. Om inte annat för att folk i bloggosfären ska få klart för sig att AD och hela DDD-visionen är just så opolitisk och neutral som du och nuvarande majoritet i AD önskar.

* Vill vi ha en sida som innehåller alla tidsmärkta inlägg ("bloggposter") och vad skulle vi i så fall kalla den sidan?

Följdaktligen ja, annars är det inte en blogg. Borde ju lämpligen heta Aktiv Demokratis blogg, vi har väl inte avskaffat namnet också?
(Vi har också pratat om att det är bra att ha kvar bloggen på WPs servrar, även nya webhotellet kan ju komma att gå ned eller bli hackat, då är det bra med en backup som iaf inte är hackad. Nu verkar ni i webgruppen ha släppt den tanken?)
Och de ska som sagt kunna hittas av knuff nu i efterhand, dvs de måste finnas kvar på den adressen de skickades ifrån (så som knuff ser det)
Utan några kunskaper alls på området är det ju enklast då att köra vidare med nuvarande blogg hos WP. (Det hindrar ju inte att den integreras med ADs egna WP-installation så att man inte ser/märker att det är två olika siter)
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-26 22.19

Hehe. Kan bli förvirrande när man redigerar sina poster ibland. Jag tog bort den delen du citerade och det ser ut som du själv utökade din post.

Wordpress har ju alla funktioner för bloggintegrering med pingbacks etc. På ett eller annat sätt ska vi få med dess styrkor. Jag vill dock göra det snyggt och utan att det blir oöverskådeligt. Dessutom fick jag stränga order från Roger om att inte installera en massa plugins. ... Men vi vill ju ha bra plugins. Så jag är öppen för förslag. När det gäller widgets så kan jag ju även fixa så att de bara syns på relevanta sidor. Så frågan är:

Vad vill ni ha med? Varför? På vilka sidor?

Jag lägger till knuff.se nu och ska verifiera att det funkar.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 23.14

???J
ag tog bort den delen du citerade och det ser ut som du själv utökade din post.

Fattar ingenting?

Jag har inte tänkt på plugins öht, bara att använda bloggen som en blogg, och inte bara som en hemsida/forum.
Samt att dra nytta av den status som nuvarande blogg byggt upp hos knuff.
Statusen finns kvar även om många bloggposter plockats bort som jag fattat det.
Givetvis ska det göras snyggt, men det jag pratar om är osynliga funktioner.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-26 23.33

Magnus Gustavsson skrev:???
Jag tog bort den delen du citerade och det ser ut som du själv utökade din post.

Fattar ingenting?


Jag menade att jag missade en del av ditt inlägg när jag svarade. Nu har jag läst resten av det.


Magnus Gustavsson skrev:Givetvis ska det göras snyggt, men det jag pratar om är osynliga funktioner.


Jag håller på att kolla upp alla dessa saker. Ska se till att alla bloggposter indexeras som de ska genom dessa funktioner.

Jag har även notifierat nyligen.se om att bloggen har flyttats. Bloggen har tills alldeles nyligen varit konfigurerad för att inte göra väsen av sig eftersom den låg på en temporär plats och var under utveckling. Det kommer att ta en stund för den nya adressen att ta effekt överallt.

Men jag skulle också vilja säga att väldigt mycket "där ute i bloggosfären" verkar handla om att "driva trafik". Och när man tänker på det så kan risken finnas att man agerar på en föreställning av vad som driver trafik och då missar att göra det som verkligen skulle främja målen. knuff.se beskriver hur de på många olika sätt försöker bedömma kvalitén på bloggen snarare än kvantiteten. Vi har diskuterat bloggens innehåll och jag tror nu som förut att det är viktigare att bloggen har ett bra innehåll än att den har mycket innehåll.

Den får såklart gärna ha både mycket och bra innehåll. Så skriv något bra. :-)
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-27 18.21

Har läst en massa intressant och vill gärna ta tag i det bit för bit. Var inne på en SEO-artikel och de hade ganska mycket som jag skulle vilja implementera.
http://yoast.com/articles/wordpress-seo/

En del av det är vad jag själv länge sagt är viktigt. Dvs att göra det lätt för besökarna att skriva upp sig för fortsatt kontakt. Dvs skriva upp sig för nyhetsbrev eller blogginlägg eller annat och det bör vara ett steg på vägen till medlemskap.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav gilroitto » 2010-10-27 23.00

Allt ser så grymt mycket bättre ut nu! Underbart jobbat. Ny sida, integrerad blogg osv. Riktigt underbart.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-27 23.13

gilroitto skrev:Allt ser så grymt mycket bättre ut nu! Underbart jobbat. Ny sida, integrerad blogg osv. Riktigt underbart.


Tack! :-)

Behöver uppmuntran.

Ganska tyst på forumet just nu. Man vet inte om alla håller andan eller gått nån annan stans...
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Sida för att visa senaste posten i en kategori

Inläggav jonas » 2010-10-30 16.29

Här kommer nästa sak. Jag är för trött för att tänka nu. Hjälp mig gärna med detta. Kanske finns det nån bra plugin för det.

Jag skulle vilja ha URLs i stil med /senaste/faq och /senaste/partiprogram osv. Dvs att alla under /senaste letar upp kategorin med namnet i sökvägen och gör en temporär hänvisning till sidan för det senaste inlägget i den angivna kategorin. eller bara visar inlägget utan att ändra url, men i så fall med en no-index.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav gilroitto » 2010-10-31 00.27

/senaste?kategori=faq

Då får man en given adress för samtliga senaste-anropen, och så processar man kategori värdet och letar upp info från forumet som matchar kategori-delen.

Viktigare är väl hur man kommer åt denna funktionalitet utan att handmata webbadresser. En lista över de olika kategorierna som man kan klicka på är kanske trevligt, antingen på en separat sida eller en sido-navigeringsarea (som då tar upp space från resten). Lite space finns redan på vänster sida som man skulle kunna ta och utöka lite. Man kan även tänka sig flera olika liknande grupper av snabb-länkar till forumet.

Det finns ju redan en kontext-sensitiv sido meny på höger sida. Skulle inte den passa bättre på vänster sida, och då kunna ha dessa snabb-länkar för forumet och inte drabbas av att forumet flödar ut långt åt höger.

Bara lite tankar, jag fattar att en del kan vara betydligt lättare sagt än gjort.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-31 05.33

Jag kom fram till denna lösning för att länka direkt till senaste versionen av exempelvis partiprogrammet så man inte behöver gå via en lista på alternativ.

Kod: Markera allt
function ad_redirect()
{
  if( preg_match('#/senaste/([^/]+)/#', $_SERVER['REQUEST_URI'], $matches) )
    {
      $category = get_category_by_slug($matches[1]);
      $r = new WP_Query(array('cat' => $category->term_id, 'showposts' => 1, 'nopaging' => 0, 'post_status' => 'publish', 'caller_get_posts' => 1));
      $posts = $r->get_posts();
      $location = get_permalink( $posts[0]->ID );
      wp_redirect( $location, 302 );
    }
}
add_action( 'template_redirect', 'ad_redirect' );


Men det gav i sin tur problem med att identifiera var i menyn man befinner sig. Jag lade in motsvarande matchingskod för att lokalisera vilken sektion man befinner sig i. Så nu visas iaf sidomenyn för rätt sektion. Men det valda menyalternativet markeras inte eftersom man faktiskt skickats vidare till en annan sida.
Men det är iaf lite bättre än förut.

... Jag har förresten även ändrat så att det går att ladda upp svg-filer. Jag har lagt in ett antal redirects så att gamla länkar till diverse media ska funka. Många av dem länkade från gamla gamla poster i forumet.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-31 14.26

jonas skrev:
Jag håller på att kolla upp alla dessa saker. Ska se till att alla bloggposter indexeras som de ska genom dessa funktioner.

Jag har även notifierat nyligen.se om att bloggen har flyttats. Bloggen har tills alldeles nyligen varit konfigurerad för att inte göra väsen av sig eftersom den låg på en temporär plats och var under utveckling. Det kommer att ta en stund för den nya adressen att ta effekt överallt.

Men jag skulle också vilja säga att väldigt mycket "där ute i bloggosfären" verkar handla om att "driva trafik". Och när man tänker på det så kan risken finnas att man agerar på en föreställning av vad som driver trafik och då missar att göra det som verkligen skulle främja målen. knuff.se beskriver hur de på många olika sätt försöker bedömma kvalitén på bloggen snarare än kvantiteten. Vi har diskuterat bloggens innehåll och jag tror nu som förut att det är viktigare att bloggen har ett bra innehåll än att den har mycket innehåll.

Den får såklart gärna ha både mycket och bra innehåll. Så skriv något bra. :-)


Bra, du kommer framåt!
Vill bara påpeka att knuff.se:s kriterier för kvalitet nödvändigtvis inte är desamma som de partiet kommit fram till, utan en ren relevanskvalificering med en rad för oss okända faktorer.
Det är alltså viktigt att knuff.se hittar rätt och rankar ett nytt inlägg i nya bloggen lika högt som om det hade skrivits i den gamla.
Att det finns könsord och annat irrelevant som höjt statusen något gör inte att det bästa är att börja om från början. Sökningar folk gjort för att hitta oss en endast en faktor i knuffs kvalitetsranking.
Det gäller inte bara att tro här, man måste veta vad man pysslar med.
Detta är som vilken SEO som helst, fast på knuffs villkor, och inte googles.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD webbplats på Binero med Wordpress

Inläggav jonas » 2010-10-31 14.37

Magnus Gustavsson skrev: att hitta oss en endast en faktor i knuffs kvalitetsranking.
Det gäller inte bara att tro här, man måste veta vad man pysslar med.
Detta är som vilken SEO som helst, fast på knuffs villkor, och inte googles.


Jag har läst var nyligen.se skrivit om detta.

Bland annat tittar det på program som används, domän och webbhotell. (Så där borde vi ranka högre.)
Viktigast av allt är dock att populära bloggar med hög kvalitet, som redan ligger på knuff.se, har många referenser till oss.

Jag tror att bästa taktik, av flera anledningar, är att skriva blogginlägg som kommenterar inlägg på bloggar som skriver om direktdemokrati. Och att vi även går in på de som kommetnerar våra bloggar och kommenterar i deras bloggar, med länkar tillbaka till oss.

Samma sak gäller som för google. Dvs att skriva läsvärda saker för det är det som algortimerna försöker att bedömma.

Det är också en fördel att ha ett väldefinierat ämne. För att rankas högre på google och andra sökmotorer så behåver sidan handla om rätt sak. Dvs ha texter som använder nyckelord som hör ihop. Det är ytterligare en anledning att ha en smal inriktning på bloggen, för det ger den högre rankning på sitt område.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π