joasi skrev:Vi behöver presentationer av de båda sökande innan vi kan gå till ev. omröstning.
jonas skrev:Hassan Toosi valdes under senaste årsmötet till sekreterare för Aktiv Demokrati.
Jag valdes till ordförande.
Vi känner båda två Tommy Skogsberg, som nu har möjlighet att få en betald praktikplats hos oss i två år.
De har båda lagt all tid de kunnat på att ordna det praktiska och hitta en lokal som kan användas både för praktikplats, men också för partimöten och föredrag, etc.
I samband med praktikplatsen kommer vi att få ca 250 kr per dag från arbetsförmedlingen och dessa pengar kan täcka eventuella lokalkostander.
Min vision är att få in flera som kan bygga upp organisationen och dra igång aktiviteter över hela landet för att vi ska börja växa på riktigt. Jag tror det här är en mycket bra möjlighet. Speciellt då både jag, Hassan, vår kassör Fredrik, samt flera andra aktiva medlemmar finns i göteborgsområdet och aktivt kan handleda och bygga upp verksamheten.
Diskussioner och beslutsprocesser är viktiga och jag hoppas vi kan fortsätta att klargöra och ta fram hur detta ska hanteras. Gör en insats och kavla upp ärmarna och hjälp oss att lösa problem och bygga vidare.
Jag vill att vi ger Hassan Toosi befogenhet att vara handledare för Tommy och hantera de praktiska delarna för att ge Tommy en praktikplats här.
gilroitto skrev:Sista tåget har inte gått, det fins fler praktikperioder för den sökande och det finns fler praktiksökande. En bekant som tas in utan möjlighet till bedömning blir ett farligt steg mot svågerpolitik.
Vi kan väl sätta upp enkla riklinjer för praktikplatser. Tiden kan ju ske på frivillig basis, t ex Jonas som känner ett engagemang att spendera tid för att handleda personen samt sköta kontakt med srbetsförmedlingen, men det bör finnas en granskande funktion av någon utomstående som får lov att titta på personens meriter och görs en bedömning om det finns arbetsuppgifter som rimligtvis kan göras, göra en bedömning om marbetsförmedlingen krav kan uppfyllas och sedan få någon enkel rapport om fortskridande arbete och gjorda kontakter med arbetsförmedlingen.
Sen bör en öppen redovisning ske av gjort arbete, även om det bara blir som vilket som helst bidrag som medlemmarna tar upp som förslag till partimaterial.
En sådan kontrollfunktion anse jag viktig då vi inte vill ha några smaskiga ful-historier eller rykten på halsen om hur vi hanterar gratis arbetskraft på ett oseriöst sätt.
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster