Forum

Att bjuda in till aktivt deltagande

Att bjuda in till aktivt deltagande

Inläggav jonas » 2010-11-20 20.36

Jag kommer om ett tag att skicka ut ett brev till alla medlemmar i forumet.
(Det är något vi borde ha gjort mycket oftare.)

Brevet går till medlemmar i gruppen nyhetsbrev, så det ska gå att avregistrera sig från utskicken.

Ge mig gärna förslag på innehåll och formuleringar.

Vi vill bjuda in till aktivitet. Det ska ju skapas arbetsgrupper och lokalavdelningar över hela landet.

Jag tänker bland annat att referera till
http://aktivdemokrati.se/nyheter/2010/rapport-fran-webbsnickaren/


Det finns massa saker kvar med webbplatsen att förbättra. Men under tiden så vill jag gärna se mer aktivitet från andra medlemmar också.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Att bjuda in till aktivt deltagande

Inläggav jonas » 2010-11-24 22.55

Det har kommit till en handfull nya personer den senaste veckan. Inte en anstormning, men iaf en ny betalande partimedlem. Just nu känns det som att, så som aktivitetsläget är nu, att det vore bättre att jobba vidare på innehållet. ... Det är något som jag hade hoppats att ni andra skulle kunna göra. Men då inte så har skett så får jag väl ta på mig den delen också.

Jag har iaf, som jag skrev i brevet, idag skrivit om texten i fliken "Engagera dig". Vad jag kan tolka av statistiken så verkar det vara många som går från startsidan till den röda fliken och sedan vidare genom första länken på sidan. Den länken ledde då till sidan för namninsamlingsblanketten.

Jag tror att det är fel plats för förstagångs-besökare. Jag har därför flyttat ned den länken och puffar numera främst på att besökaren ska registrera sig och fylla i uppgifterna i sin profil.

Avdelningen i profilen heter "Hur vill du hjälpa Aktiv Demokrati att lyckas?". Min tanke är att göra en särskild sida bara för de frågorna, och att förklara de olika alternativen mer ingående.

Syftet med formuläret är att hitta personer som kan tänkas ta på sig olika uppgifter, vilket sedan kan användas av samordnare och organisatörer inom partiet som då exempelvis kan ringa upp och prata med personen.

Jag har också valt att visa mer av blogginläggen för de olika kategorierna i högerkolumnen.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Att bjuda in till aktivt deltagande

Inläggav fiddur » 2011-01-22 09.45

När det skapats en lokalgrupp måste den känna att den åstadkommer något med sina träffar och engagemanget mellan dessa.

Vi borde ha ett ärendesystem med saker som behöver göras ideellt. Då kan lokalgrupperna lätt ta på sig olika uppgifter och få återkoppling i ärendena, och när man avslutar ett ärende är det en känsla av att ha åstadkommit något, kryssat av en punkt på listan :)
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π