Ja, du Magnus. Vi har faschism i antaagande. De vill skraemma folk till underkastelse och folket laater sig skraemmas. Men, kanske aer det bra paa laang sikt foer naer vi naar bottnen kommer saker att ske och kanske aer det daa vi har en chans att foeraendra sammhaellet i grunden. Tyvaerr har det dock pendlat mella obalanserade system saasom faschism och kommunism hittills och visst har viss balans uppstaatt i vissa laender, men grundproblemet kvarstaar naemligen fraanvaro av aekta demokrati.
Svar paa: Vägverket initierar GPS-övervakning av bilfärder.
Intressant. Ingen naemner att de redan kan kontrollera exakt var du befinner dig om du har en mobiltelefon. Varfoer inte ge foerslaget att bevaka alla mobiltelefoner och om de faerdas foer snabbt skicka en generell bot?
Svar paa: USA stoppade svensks överföring av respengar till mamman.
Ja, detta foervaanar mig foega. I USA har faschismen redan slagit rot. Daer kan man t.o.m. stjaela ett val utan att det faar konsekvenser. Sverige utbyter numera information hejvilt om oss naer vi reser. Jag har blivit undersoekt minutioest i Australien ganska nyligen, foermodligen paa uppdrag av svensk polis. Det banala aer att de paa allvar tror att de kan stoppa naesta terrordaad..... Nej, det tror de givetvis inte. De foersoeker bara skraemma folk till lydnad under faschismen. Naer folk aer tillraekligt raedda roestar de faschistiskt eller accepterar faschismen i ren raedsla, vilket aer deras plan i ett noetskal. Det aer synd om maenniskorna. De blir inte saekrare av denna politik. Det aer givetvis precis tvaert om. Att gaa runt i obefogad raedsla leder till ohaelsa. Dessutom leder inte oevervakningen till oekad saekerhet.
Svar paa: Massövervakning mot fildelning införs i Frankrike.
Ytterligare en anledning foer piratpartiet att valsammarbeta med oss.
Svar paa: Hemlig teleövervakning rapporteras inte samt fingeravtryck.
Foervaanar mig foega. Faschism i ett noetskal. Vi betraktas som brottslingar som snart ska begaa brott. Faschism. Det ae givetvis ett balanserat samhaelle daer alla