Forum

[Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

(Endast efter föregående diskussion)

[Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav jonas » 2010-09-26 23.30

Diskussion:
viewtopic.php?f=104&t=1201&p=9855

Ge bloggadmin mandat att ta bort tidigare blogginlägg som bryter mot nuvarande regler,

så som exempelvis
http://aktivdemokrati.wordpress.com/201 ... na-sahlin/
http://aktivdemokrati.wordpress.com/201 ... n-9-aring/
osv.

Syfte: Alla dessa texter skadar partiets anseende varenda dag de ligger uppe.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-27/10)

Inläggav joasi » 2010-09-27 09.41

Nej.

Motivering:
Det här är en del av AD's historia. En historia som visar att partiet är så pass tollerant så att det tillåter ett troll att agera frontperson för partiet under 8 års tid. Naivt och korkat kan tyckas men endå en viktig bit om man senare ska kunna förstå partiets utveckling samt brist på detsamma. Att rensa bloggen vore lite samma sak som om VP aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Stalinister eller att SD aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Nazister.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-27/10)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-27 16.17

Vi genomfoerde ganska nyligen nya bloggregler och en gul ruta i bloggen. Retroaktiviteten var de flesta emot, precis som Joasi.

Om det aer naagot som skulle vara provocerande med artiklarna saa vill jag gaerna att ni kommenterar detta i bloggposterna. Annars kan vi vael saega som saa att vi kan sluta mata trollen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav jonas » 2010-09-29 16.55

Jag missade att vi hat gått över till omröstningstider på en vecka istället. Har ändrat slutdatum för omröstningen.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-30 08.44

Nej. Enig med Joasi.
Senast redigerad av MrPerfect72 2010-09-30 17.39, redigerad totalt 1 gång.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav sundrik » 2010-09-30 08.54

Röstar: Ja
sundrik
Medlem i partiet
 
Inlägg: 10
Registrerad: 2010-09-14 12.34

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav fiddur » 2010-09-30 10.09

Ja.

Jag håller med joasi till viss del. Dock ser bloggen fortfarande ut som en officiell pr-kanal för Aktiv demokrati, och som sådan bör den reflektera vad vi står för. För att inte sopa igen alla spår av det förflutna skulle jag i så fall vilja flytta sakerna vi tar bort till nån historia-del av hemsidan, snarare än att ha dem aktiva i en pr-kanal.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav joasi » 2010-09-30 11.20

fiddur skrev:Jag håller med joasi till viss del. Dock ser bloggen fortfarande ut som en officiell pr-kanal för Aktiv demokrati, och som sådan bör den reflektera vad vi står för. För att inte sopa igen alla spår av det förflutna skulle jag i så fall vilja flytta sakerna vi tar bort till nån historia-del av hemsidan, snarare än att ha dem aktiva i en pr-kanal.

Låter som en bra kompromiss. Vi kanske kan döpa om den till "Aktiv demokratis gamla blogg" och flytta länken till någon undanskymd plats under "Arkiv".
Om vi ska ha en ny blogg tycker jag att vi ska utse blogg-skribenter via personval.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav jonas » 2010-09-30 14.30

joasi skrev:
fiddur skrev:Jag håller med joasi till viss del. Dock ser bloggen fortfarande ut som en officiell pr-kanal för Aktiv demokrati, och som sådan bör den reflektera vad vi står för. För att inte sopa igen alla spår av det förflutna skulle jag i så fall vilja flytta sakerna vi tar bort till nån historia-del av hemsidan, snarare än att ha dem aktiva i en pr-kanal.

Låter som en bra kompromiss. Vi kanske kan döpa om den till "Aktiv demokratis gamla blogg" och flytta länken till någon undanskymd plats under "Arkiv".
Om vi ska ha en ny blogg tycker jag att vi ska utse blogg-skribenter via personval.


Du är välkommen att ta upp en ny omröstning om du har ett forumulerat förslag.
Det går även bra att hänvisa till samma diskussionstråd som jag har för denna. Samt kanske även peka på diskussionerna i denna.

När vi väl tar ny webbplats i bruk så kan vi även använda dess bloggfunktion. Och då hade jag väl tänkt att döpa om den gamla så som vi sagt. Men vi kanske ska döpa om bloggen redan innan vi hunnit få upp nya webbplatsen.

***
Men för att hjälpa till med detta så HJÄLP GÄRNA TILL MED WEBBPLATSEN. Det finns flera saker vi behöver få gjort innan flytten. Så hjälp oss med lösningar så slipper vi rösta om kompromisser :)
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav gilroitto » 2010-09-30 22.25

Röstar: Ja
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav pH7.3 » 2010-10-01 03.52

Ja
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-27/10)

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-01 21.19

joasi skrev:Nej.

Motivering:
Det här är en del av AD's historia. En historia som visar att partiet är så pass tollerant så att det tillåter ett troll att agera frontperson för partiet under 8 års tid. Naivt och korkat kan tyckas men endå en viktig bit om man senare ska kunna förstå partiets utveckling samt brist på detsamma. Att rensa bloggen vore lite samma sak som om VP aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Stalinister eller att SD aktivt skulle sopa igen alla spår om att de en gång var Nazister.


Instämmer.
Röstar nej.
Att eftersträva så hög grad av perfektion, att man sopar undan spåren, är lite i samma stil som föremålet för kritiken...
MrPerfect har på senare tid allt mer gått över till att kräva justeringar på de mest detaljerade områden, allt i syfte att skapa det "perfekta" partiet.
Ett parti där inget finns att angripa, från något enda håll.
Jag tycker detta med bloggandet håller på att leda hela AD i samma fälla.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-10-02 16.31

Detta foerslag aer en vidrig form av entrism och vidrig politisk censur som kommer minska antalet laesare i partiet och minska antalet maenniskor som hittar partiet.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav jonas » 2010-10-02 19.32

Röstar: Ja

--

Jag är också för kompromissen att döpa om bloggen. Om denna omröstnign går igenom kommer jag att tolka det, så som bloggadmin, att jag har rätten att även döpa om bloggen och att sortera bort olämpliga bloggposter vid en eventuell överflytt av bloggposter till den nya bloggen. Men jag skulle nog ge den gamla bloggen ett namn i stil med "Direkta reflektioner", byta domännamnet, och enbart referera till AD på någon plats som inte syns om man inte letar.

Om någon inte håller med med ovan går det ju alltid att utse en ny bloggadmin. ;-)
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav robwe » 2010-10-02 21.18

Jag röstar Ja.

Men jag vill tillägga att jag föredrar kompromissen om att döpa om bloggen till något lämpligt, då det är synd att förstöra det som är historia om man kan undvika det.

Bloggen genererar dessutom fortfarande en hel del besökare även i dess "stasis-tillstånd", och det vore onödigt att gå miste om dessa. Man kan därför till och med ha en tydligt markerad länk i högermarginalen som går till den nya bloggen så att människor kan hitta oss genom den vägen. Att bara länka till aktiv demokrati är inte samma sak som att skriva i aktiv demokratis namn.

(Ja, när detta är genomfört så kan man till och med tänka sig att ge tillbaka MrPerfekt rätten att skriva bloggposter i den gamla bloggen, så länge som den inte längre skyltar med Aktiv Demokratis namn i vare sig titeln eller i url:en. Det viktiga är att ta tillbaka aktiv demokratis namn)
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-10-03 04.25

robwe skrev:Jag röstar Ja.

Men jag vill tillägga att jag föredrar kompromissen om att döpa om bloggen till något lämpligt, då det är synd att förstöra det som är historia om man kan undvika det.

Bloggen genererar dessutom fortfarande en hel del besökare även i dess "stasis-tillstånd", och det vore onödigt att gå miste om dessa. Man kan därför till och med ha en tydligt markerad länk i högermarginalen som går till den nya bloggen så att människor kan hitta oss genom den vägen. Att bara länka till aktiv demokrati är inte samma sak som att skriva i aktiv demokratis namn.

(Ja, när detta är genomfört så kan man till och med tänka sig att ge tillbaka MrPerfekt rätten att skriva bloggposter i den gamla bloggen, så länge som den inte längre skyltar med Aktiv Demokratis namn i vare sig titeln eller i url:en. Det viktiga är att ta tillbaka aktiv demokratis namn)

Bra Robert. Absolut en bra kompromiss, men byte av url aer olaempligt eftersom url:en finns spridd oeverlallt paa naetet.
Baettre att aendra rubrik i bloggen, eventuellt sluta skriva i den.
Namnfoerslag: "Aktiv Demoikrati's gamla reflektionsblogg - Partiet som foerrut tillaet vilda ocensurerade aasikter i partibloggen" ... eller liknande.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-03 10.40

En liten kommentar är ju att om AD ändå ska byta namn (efter registreringen), så löser sig ju en del av sig självt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav robwe » 2010-10-03 11.25

MrPerfect72 skrev:
robwe skrev:Jag röstar Ja.

Men jag vill tillägga att jag föredrar kompromissen om att döpa om bloggen till något lämpligt, då det är synd att förstöra det som är historia om man kan undvika det.

Bloggen genererar dessutom fortfarande en hel del besökare även i dess "stasis-tillstånd", och det vore onödigt att gå miste om dessa. Man kan därför till och med ha en tydligt markerad länk i högermarginalen som går till den nya bloggen så att människor kan hitta oss genom den vägen. Att bara länka till aktiv demokrati är inte samma sak som att skriva i aktiv demokratis namn.

(Ja, när detta är genomfört så kan man till och med tänka sig att ge tillbaka MrPerfekt rätten att skriva bloggposter i den gamla bloggen, så länge som den inte längre skyltar med Aktiv Demokratis namn i vare sig titeln eller i url:en. Det viktiga är att ta tillbaka aktiv demokratis namn)

Bra Robert. Absolut en bra kompromiss, men byte av url aer olaempligt eftersom url:en finns spridd oeverlallt paa naetet.
Baettre att aendra rubrik i bloggen, eventuellt sluta skriva i den.
Namnfoerslag: "Aktiv Demoikrati's gamla reflektionsblogg - Partiet som foerrut tillaet vilda ocensurerade aasikter i partibloggen" ... eller liknande.


Fast kan man inte låta URL:en gå till den nya bloggen? I den nya bloggen kan vi ha en första forumpost som refererar till den gamla bloggen så att besökare där åtminstone har en chans att hitta tillbaka till den gamla bloggen där det skrivs mer fritt om de skulle vilja detta.
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: [Omröstning]Applicera bloggreglerna retroaktivt (27/9-4/10)

Inläggav robwe » 2010-10-03 11.29

Magnus Gustavsson skrev:En liten kommentar är ju att om AD ändå ska byta namn (efter registreringen), så löser sig ju en del av sig självt.


Martin och Magnus brukar prata om att partiet ska byta namn? Finns det något som helst stöd för detta bland partiets övriga medlemmar, eller är detta bara uttryck för deras egen önskan? Om nu AD ska byta namn, borde det inte finnas ett beslut på detta någonstans? Vad är i så fall det nya namnet som är så mycket bättre?

Personligen är jag inte alls intresserad av ett namnbyte. Det måhända att en hel del broar har bränts i partiets namn av en viss person. Kanske har Aktiv Demokrati som varumärke blivit lite naggat i kanten, men jag tror inte att det är värre än att det går att reparera med långsiktigt och målmedvetet arbete.
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Nästa

Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π