Forum

Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

(Endast efter föregående diskussion)

Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav jonas » 2010-08-15 01.36

Förslag: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Tid för omröstning: 15/8 - 15/9 2010

Diskussion: viewtopic.php?f=104&t=1070



Han får inte ha möjlighet att logga in på egen hand och skriva ett blogginlägg i Aktiv Demokratis blogg.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-15 04.49

Nej.
Det finns en baettre loesning aen att stoppa bloggen i valspurten: viewtopic.php?f=104&t=1070&start=60#p8849
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav fiddur » 2010-08-16 07.09

Vi har de nya riktlinjerna nu: viewtopic.php?f=15&t=1110&p=8927#p8927

Att applicera reglerna är upp till den exekutiva makten, inte den beslutande.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav robwe » 2010-09-05 23.04

Ja, jag tycker det vore bättre om Martin klev åt sidan.

Med tanke på de stridigheter som varit den senaste tiden, och eftersom det inte verkar finnas så stort förtroende för Martins förmåga att efterleva fattade beslut, så tycker jag att det vore mycket bättre om Martin hade en egen blogg där han kunde göra precis som han ville. Vill han göra reklam för Aktiv Demokrati så är det inget som hindrar att han har en stor fet AD-banner på sin egen blogg.
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav jonas » 2010-09-05 23.21

Användande av partiets namn kan inte göras hur som helst. Att utge sig för att skriva för ett parti eller på annat sätt använda ett registrerat namn eller varumärke är ett lagbrott.

Vi har rätt att skydda vårt namn.

Å andra sidan har vi några namn kvar innan vi faktiskt äntligen kan registrera partiet och få ett ordentligt skydd för vårt namn.

Dock får han gärna presentera sig som en medlem av Aktiv Demokrati och göra reklam för oss på sin egen blogg.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-07 14.25

Jag har inte brutit gaellande stadgar och modereringsregler.
Ni har tagit bort min bloggpost inte enbart foer mig, men foer medlemmarna att vaerdera. Det finns inget stoed i reglerna foer detta. Jag vet inte om detta aer ett brott enligt Sveriges rikes lag, men jag tycker det aer oetiskt. Ett slags foersoek till mobbning kaenns det som.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav robwe » 2010-09-07 15.03

MrPerfect72 skrev:Jag har inte brutit gaellande stadgar och modereringsregler.
Ni har tagit bort min bloggpost inte enbart foer mig, men foer medlemmarna att vaerdera. Det finns inget stoed i reglerna foer detta. Jag vet inte om detta aer ett brott enligt Sveriges rikes lag, men jag tycker det aer oetiskt. Ett slags foersoek till mobbning kaenns det som.


Fast du kunde ju alltid ha skrivit bloggposterna i forumet först för en bedömning, istället för att lägga upp dem i bloggen direkt vilket var det som hände. Om dessa blogg-poster raderades, så tror jag bara att du ska vara glad åt att eventuellt bevismaterial som talar till din nackdel kan ha förstörts.

Dessutom förstår jag inte varför du hela tiden pratar om stadgar och modereringsregler som om dessa var de enda regler du är tvungen att respektera. Är inte detta en fråga som rör bloggen och som därigenom styrs av tidigare nämnt beslut? Varför fortsätter du att helt sonika bortse ifrån fattade beslut som talar emot din sak?

Anser du inte att följande omröstning är riktig och korrekt? : viewtopic.php?f=15&t=1110&p=8927#p8927

Kan du ange något skäl till varför du inte ska behöva respektera detta beslut?
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-08 11.56

robwe skrev:
MrPerfect72 skrev:Jag har inte brutit gaellande stadgar och modereringsregler.
Ni har tagit bort min bloggpost inte enbart foer mig, men foer medlemmarna att vaerdera. Det finns inget stoed i reglerna foer detta. Jag vet inte om detta aer ett brott enligt Sveriges rikes lag, men jag tycker det aer oetiskt. Ett slags foersoek till mobbning kaenns det som.


Fast du kunde ju alltid ha skrivit bloggposterna i forumet först för en bedömning, istället för att lägga upp dem i bloggen direkt vilket var det som hände. Om dessa blogg-poster raderades, så tror jag bara att du ska vara glad åt att eventuellt bevismaterial som talar till din nackdel kan ha förstörts.

Dessutom förstår jag inte varför du hela tiden pratar om stadgar och modereringsregler som om dessa var de enda regler du är tvungen att respektera. Är inte detta en fråga som rör bloggen och som därigenom styrs av tidigare nämnt beslut? Varför fortsätter du att helt sonika bortse ifrån fattade beslut som talar emot din sak?

Anser du inte att följande omröstning är riktig och korrekt? : viewtopic.php?f=15&t=1110&p=8927#p8927

Kan du ange något skäl till varför du inte ska behöva respektera detta beslut?


Det ska vara laett att leta sig fram till reglerna som gaeller. Det goer det laettare att foelja reglerna. Beslutet har inte tillfogats reglerna (undrar om ens folk laest reglerna som gaellde?) och daerfoer har jag missat att reflektera oever dem tillraeckligt, kanske?. Jag tycker dock inte att jag bryter reglerna mer aen Josef som ex skriver om andra saker aen det som tas upp i detta s.k. "beslut". Han skriver om betydelsen av ord och det finns ju inte i partiprogrammet.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Ta bort möjlighet för MrPerfect72 att blogga i ADs namn

Inläggav jonas » 2010-09-08 12.17

Tråden för "Bloggar offtopic" är över 100 inlägg lång.

Inse att MrPerfect72 bara är här för att förstöra och suga tid och energi från AD. Lyckligtvis går det att ställa in i forumet här att ignorera alla inlägg från en viss medlem. Jag har för länge sen slutat läsa vad han skriver. Finns ingen vits att fortsätta ödsla tid på honom.

Just nu behöver vi/jag människor som vill hjälpa till med den nya versionen av webbplatsen. Ni kan hjälpa till med 1) uppmuntra oss/mig att jobba vidare, 2) titta på vad vi gjort, 3) var bollplank på ändringar och förslag, 4) hjälp till med design, innehåll, programmering, osv. Gå in på irc://paranormal.se/Direktdemokrati eller http://demokrati.alternativ.se/chatt.html
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π