Forum

[Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

(Endast efter föregående diskussion)

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav jonas » 2010-07-13 01.04

Vi behöver fler aktiva på ALLA områden.

Webbplatsen tycker jag är ett av de viktigaste områdena, men var och en kan lämpligen hitta det hon kan bidraga med på bästa sätt.

Jag har sagt att jag skulle kunna sätta ihop en ny webbplats. Men jag har inte gjort något alls, förrutom skrivit några texter här på forumet och pratat om det. (Och jag har inte ens loggat in på webbplatsen med det lösenord jag fått)

Jag vill att vi skapar olika arbetsgrupper för olika saker som behöver göras. En av dessa grupper jag tycker behövs är en webbgrupp som bör bestå av designer, infromatör och tekniskt kunnig samt en ledare och en "sekreterare". Dvs helst minst fem personer. Deras jobb skulle även vara att bjuda in alla som vill deltaga och implementera alla önskemål på ett bra sätt.

Jag vill helst inte ha någon av dessa poster. Men jag tycker att det är flera saker som behöver göras. Se forumet för webbsideutveckling. ... Och med lite stöd från er kanske jag känner motivation nog att göra något åt det. Och jag vill även ha en indikation att mitt jobb inte kommer vara förgäves eller mötas med en massa motstånd som ytterligare dränerar min energi.

Hur som helst. Jag kandiderar inte till att bli webbmaster. Men jag vill att vi hittar en webbgrupp. Och om något så vill jag att vi alla hjälps åt att hitta personer som vill göra detta.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-13 04.50

Det är fullt naturligt och bra av MrPerfect72 att ifrågasätta hur detta beslut har gått till. Det är ett ifrågasättande som bör uppmuntras och inte avvisas som något negativt.

Tackar, Tommy. Kul att naagon tycker att man aer frisk.

Det ger intrycket av att en person med möjlighet till att dela ut såväl webbhotells- som domännamns-inloggningsuppgifter (förmodad partiledare) styr maktdelegering utan vare sig omröstning eller konsensus. Det är viktigt att tänka på att även personer som inte känner de aktivaste partimedlemmarna personligen, känner att partiet styrs demokratiskt.

En bra poaeng.
Det är inte min avsikt att hävda att AD inte är demokratiskt. Ett sådant påstående är jag inte tillräckligt insatt för att kunna göra.

Vi kan foera in detta i satdgarna om vi vill. Aer detta en bra ide? Vi kan besluta demokratiskt att byta loesenordet samt bevilja loesenordet den vi litar paa. Jag tror att Magnus skulle hantera uppgiften mer foersiktigt naesta gaang. Det kan dessutom vara dags med nytt loesenord och lite rutiner om hur detta ska foermedlas och lagras tryggt. Kanske naagon som aer duktig paa saekerhet kan rekommendera hur detta ska hanteras? Finnas paa dator med Linux, NoScript och ha mail som aer krypterad och gaar till egen server? Ge halva loesenordet via tvaa olika kanaler?

Att helt byta ut design, teknisk plattform och även textuellt innehåll menar jag är en fråga som ska röstas om av alla partimedlemmar.

Helt enig Tommy och det kaenns skoent att faa lite sjaelvklar feedback. Ibland undrar man om man aer en idiot naer ingen bekraeftar att man staeller bra fraagor som ingen besvarar.

På förekommen anledning ser jag inte någon länk till information om partiets styrelse och vilka befogenheter enskilda partimedlemmar har. Att Magnus har inloggningsuppgifter till webbhotellet och partiets domän framgår av denna diskussionstråd. Men vilka fler befogenheter har Magnus och andra? Det vore värdefullt för mig som nybliven medlem att få tillgång till sådan information länkad helst från huvudsidan under "Vanliga frågor", "Partiprogram", "Våra åsikter" mm-kolumnen uppe till vänster. Kan någon med befogenheter ordna en sådan beskrivning för sådana som jag? Är Magnus partiledare och vad får han bestämma i partiet som inte jag får bestämma?

Helt enig Tommy. Jag tror raett vaeg aer att foera in rutiner i stadgar och regelverk med att allt ska redovisas alla officiella uppdrag och alla medlemmars alias, datum foer start av aarsmoetet etc. Vill vi ha detta saa kan jag ge foerslag.

Skulle gärna vilja bli av med samtliga dessa uppgifter!

Jo, Magnus. Ibland tror folk att du haller paa dessa uppgifter, men saa aer det ju inte. Endast du har varit det logiska valet och tagit partiet paa allvar och deltagit kontinuerligt.

Jag har haft ordf. och medlemsadminposten tidigare, aer moderator och webmaster nu och kan taenka mig att ta flera av dessa uppgifter igen, eftersom jag har massvis med tid nu, samt att det verkar som att du inte alltid har det, Magnus.

Kassoersrollen och medlemsadmin, som du nu har, aer de viktigaste foertroendeuppgifterna i partiet och daer vill jag rekommendera de jag verkligen kaenner i partiet och det blir helt klart dig Magnus och mig sjaelv som jag litar paa till 95%. Robwe kaenner jag lite grann, men han aer inte saa aktiv laengre. Ordfoerande har ocksaa tillgaang till kassan och aer daerfoer viktig i tillit om kassan skulle bli stoerre. Forumsadmin kan vara en fristaaende uppgift och kassoer och forumsadmin faar daa kommunicera en hel del med vad som sker.

Annars tycker jag att vi i princip skulle kunna utse alla andra till "vise ordfoerande" och moderatorer inom olika delar etc. eftersom det finns visdom hos alla och vi foer ordet och startar diskussioner och omroestningar som vi alla kan driva.

Det minsta jag vill att folk med viktiga positioner har aer tillit baserad paa vaelkaenda och dokumenterade fakta. Att man fraagar runt lite om varann i fd. partier, organisationer etc. Bra och daaligt. Hur mycket tid man vill avsaetta etc. eventuella hinder som kan uppsta.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-13 05.01

Svar till Jonas:

Jag har sagt att jag skulle kunna sätta ihop en ny webbplats. Men jag har inte gjort något alls, förrutom skrivit några texter här på forumet och pratat om det. (Och jag har inte ens loggat in på webbplatsen med det lösenord jag fått)

Du har alltsaa inte gjort naagot alls.

Jag vill att vi skapar olika arbetsgrupper för olika saker som behöver göras. En av dessa grupper jag tycker behövs är en webbgrupp som bör bestå av designer, infromatör och tekniskt kunnig samt en ledare och en "sekreterare". Dvs helst minst fem personer. Deras jobb skulle även vara att bjuda in alla som vill deltaga och implementera alla önskemål på ett bra sätt.

Vi ska inte fokusera paa bloggande och kontaktskapande innan valet alltsaa... tycker du? Du tycker att vi ska fokusera paa att skapa en ny hemsida.

Jag vill helst inte ha någon av dessa poster. Men jag tycker att det är flera saker som behöver göras. Se forumet för webbsideutveckling. ... Och med lite stöd från er kanske jag känner motivation nog att göra något åt det. Och jag vill även ha en indikation att mitt jobb inte kommer vara förgäves eller mötas med en massa motstånd som ytterligare dränerar min energi.

Alla har visat positivitet till ett nytt foerslag fraan dig. Nu vill du andra ska goera det aat dig. Har jag fattat saken korrekt?

Hur som helst. Jag kandiderar inte till att bli webbmaster. Men jag vill att vi hittar en webbgrupp. Och om något så vill jag att vi alla hjälps åt att hitta personer som vill göra detta.

Du behoever alltsaa inte login till webhotellet nu helt ploetsligt?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-13 16.27

Martin: Vart tog din positiva anda vägen? Så snart vi får igenom den här omröstningen - och det ser ju så ut för tillfället - så kommer Jonas och andra att våga lägga ner tid på verkstad snarare än att lägga tiden på att simma i denna cement.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-14 08.47

pH7.3 skrev:Martin: Vart tog din positiva anda vägen? Så snart vi får igenom den här omröstningen - och det ser ju så ut för tillfället - så kommer Jonas och andra snarare än att lägga tiden på att simma i denna cement.


Min positiva anda gick till ett blogginlaegg som kanska kan faa 200 laesare, idag, om vi har tur. Prioritera raett, mina vaenner, och laat er inte foerledas av ett intrenettroll anstaellt av sittande elit som vill ha er simmandes i cement!

Blogga! Ut paa gator och torg! Nu!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-15 18.29

MrPerfect72 skrev:gick till ett blogginlaegg som kanska kan faa 200 laesare


Aj då... 200 potentiella röster mindre för AD då..? ;)

Skämt å sido. Fyra års bloggande och vi är ändå inte fler än 30 medlemmar eller så, varav minst en inte läste någon blogg utan googlade isg hit. Bloggandet funkar inte i dagsläget.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav jonas » 2010-07-15 18.33

pH7.3 skrev:Skämt å sido. Fyra års bloggande och vi är ändå inte fler än 30 medlemmar eller så, varav minst en inte läste någon blogg utan googlade isg hit. Bloggandet funkar inte i dagsläget.


Å jo. Bloggandet fyller sin funktion. Den håller borta mängder med potentiella anhängare från partiet.

Dessutom har det säkerligen för många pesoner skapat ett dåligt rykte som säkert kommer att ta årtionden att rätta till.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-15 18.35

Ah... så det fanns alltså en plan bakom? Visste väl att Martin var CIA. :P
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-15 18.38

Nog tjafsat! Kan vi säga att omröstningen är över och att JA vinner? Så vi kan komma vidare. Eller måste vi vänta 2-3 veckor till?
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-16 04.37

Om ni tror att partiet gynnas av en anal-toemning av politiskt innehaall, tror jag att ni har fel. Det aer p.g.a. mitt och Magnus bloggande som maanga maenniskor har hittat hit, inte att foergloemma alla kommentarer i andra politiska tyckares bloggar, ex. Josef. Vi har tyckt om mycket i olika fraagor och vi har haft vilda debatter om allt moejligt. Jag tror att det har varit intressant foer de som laest.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-16 15.59

Måste tydligen vänta 2-3 veckor till alltså.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav Gutenisse » 2010-07-16 16.03

pH7.3 skrev:Måste tydligen vänta 2-3 veckor till alltså.


Personligen hoppas jag att det är färdigtjafsat, men jag tvivlar på det...
Med vänlig hälsning,
Juri Salminen
http://www.familjen-salminen.se
Användarvisningsbild
Gutenisse
Medlem i partiet
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-12-17 08.41
Ort: Enköping

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 16.15

Och tack Magnus för att du engagerar dig så mycket i ett politiskt parti som detta. Hade det inte varit för eldsjälar som du så skulle jag inte rösta. Inte ens på Piratpartiet heller faktiskt, då direktdemokrati är det enda jag upplever långsiktigt skulle kunna fungera.


Tack själv, Tommy!
Du anar bara inte vilken betydelse du själv har och kommer att få!
(Jag vill låta som Sokrates, men lyckas säkert sällan...:-)
Och ang vad du skrev om protokoll håller jag med dig om det också!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-17 13.16

Jonas skrev: "Bloggandet fyller sin funktion. Den håller borta mängder med potentiella anhängare från partiet."

Aer det saa det aer? Ska vi ta en omgaang med direktdemokratiska poster och se om det sker en foeraendring? Du har fritt fram Jonas! Logga in och blogga. Jag vaentar med foertjusning paa lavinen av ny aktiva medlemmar. Upp till bevis! Hur laang tid behoever du? En vecka? Hur mycket folk lovar du?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-17 18.03

Med tanke på hur dålig hemsidan är finns det ju ingen större mening med att lägga ner alltför mycket tid på att blogga. Bättre att lägga ner den energin på att göra en säljande website först, sedan kan vi ju jobba på att dra mer trafik.

22 medlemmar på 4 år.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-18 14.23

"Med tanke på hur dålig hemsidan är ..." Offermentalitet. Jonas Helander skapade en hemsida som jag la upp efter en diskussion och en omroestning. Saa enkelt var det.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-18 16.33

MrPerfect72 skrev:Offermentalitet



Hur menar du? Och vad har din beskrivning av händelserna med saken att göra? Hemsidan är dålig ändå.

Vad AD gjort hittills fungerar ju inte.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-19 06.20

pH7.3 skrev:
MrPerfect72 skrev:Offermentalitet

[1.]Hur menar du?
[2.]Och vad har din beskrivning av händelserna med saken att göra? Hemsidan är dålig ändå.
[3.]Vad AD gjort hittills fungerar ju inte.


Till skillnad fraan partiets nya troll, svarar jag paa dina fraagor.
1. Jag menar att den som vill diskutera och laegga foerslag paa foeraendringar kan goera det i staellet foer att gnaella.
2. Din offermentalitet, menar du? Ja, om du inte la en massa energi paa gnaell hade du kunnat lagt den paa att ta fram en baettre hemsida istaellet som partiet ev. kunde gilla och roesta in. ;-)
3. Vad fungerar inte? Fungerar inte hemsidan?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-19 07.48

Jag gör ju precis som du önskar: Jag har lagt förslag på webbgrupp och vi håller som bäst på att rösta befogenheterna för en sådan (rubriken borde vara en påminnelse för dig).

Martin, snälla, inte ens du kan påstå att strategin för att nå ut med budskapet har fungerat. Inte ens du kan vara nöjd med 22 medlemmar efter fyra års insatser. Hemsidan - som är bättre än för fyra år sedan - är en nyckel till detta.

Men jag borde ta till mig Magnus råd och helt enkelt strunta i Martins inlägg, lägga förslga och rösta igenom. Lite svårt dock när Martin envisas med att trasa sönder omröstningstrådar med panikartade inlägg.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-19 09.49

pH7.3 skrev:Jag gör ju precis som du önskar: Jag har lagt förslag på webbgrupp och vi håller som bäst på att rösta befogenheterna för en sådan (rubriken borde vara en påminnelse för dig).

Varfoer en person behoever en utse en webgrupp foer att lyckas goera ett par olika versioner av hemsididor oevergaar ju mitt eget foerstaand. Varfoer inte bara goera den/dem? Texterna kan man ju foeraendra efterhand.

pH7.3 skrev:Martin, snälla, inte ens du kan påstå att strategin för att nå ut med budskapet har fungerat. Inte ens du kan vara nöjd med 22 medlemmar efter fyra års insatser. Hemsidan - som är bättre än för fyra år sedan - är en nyckel till detta.
Jag tror annorlunda. Om det aer Hemsidan som varit hindret foer deltagande, saeger det inte en hel del om personerna som vaegrat delta? Hur en person som inte vill delta p.g.a. en hemsidas utseende skulle kunna foervaentas bidra positiv oevergaar mitt eget foerstaand. Goer det inte det foer dig ocksaa?

pH7.3 skrev:Men jag borde ta till mig Magnus råd och helt enkelt strunta i Martins inlägg, lägga förslga och rösta igenom. Lite svårt dock när Martin envisas med att trasa sönder omröstningstrådar med panikartade inlägg.

Jag ber om ursaekt att omroestningstraaden aer soendertrasad. Det raakade jag ocksaa ut foer innan jag fattade att man ska ha en speciell diskussionstraad innan varje omroestning som folk haenvisas till i sjaelva omroestningen. Daa slipper folk kommentera mitt i omroestningen. :-D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

FöregåendeNästa

Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π