Forum

Gott.....Nytt.....År !!

Gott.....Nytt.....År !!

Inläggav OveRFalun » 2011-12-30 16.54

Lite mer än ett dygn kvar tills det magiska ögonblick då vi förväntas klara av att förändra det som vi dittillsdags inte har.
Vi ska bli smalare, fetare, röra på oss, lugna ner oss, göra sånt vi sagt att vi ska, inte göra så mycket, älska varandra, göra slut, gå upp tidigt, slappa mer, skaffa ett arbete, cykla dit, i alla fall ta tåget, läsa böcker, tidningar, se mindre på tv, sluta gnälla, säga ifrån, vara glad och sluta klaga.
Listan kan bli ganska diger och visar egentligen bara på en enda sak, den att det aldrig är för sent att ge upp.
De allra flesta av oss har nog slutat att lova en massa saker. Vi gör dem istället.
Vad jag tänker göra kommer ni nog att märka och om ni inte gör det så har ni i alla fall ingen aning om vad det är som är i görningen och lika bra är ju det.
Då kan ju jag göra lite som jag vill och ni kanske bara ser beundrande på mig och tänker att tänk så mycket han hinner med.
Eller tvärtom.
I alla fall så ser jag denna nya tid, som då alltså är nästa år, an med tillförsikt, som vanligt.
Det har ju så här i slutet på året plötsligt blivit ganska intressant att försöka skåda in i framtiden.
Jag har ju kastats ut ur ett parti, ett ganska märkligt och odemokratiskt sådant men tack vare att de inte ville ha mig med så fick jag ändan ur vagnen och lusläste igenom webben för att utröna om det fanns några politiskt intresserade människor i vårt avlånga land som var intresserade av demokratiska beslutsprocesser.
Det fanns det.
Även ett parti, Aktiv Demokrati.
Lite fräscht, kanske nytt och ganska spännande.
Därför skall jag nu ifrångå mina idéer om att det är onödigt att påstå att man skall göra något bestämt det kommande året.
Jag tänker nämligen göra det.
Jag tänker arbeta lite för det som jag tror är något av det viktigaste som finns för det mänskliga släktet.
Nämligen demokrati och jämlikhet.
Jag vet att ordet demokrati har många tolkningar och jämlikhet ännu fler men jag vill ändå försöka arbeta för att dess innebörd skall betyda att varje människa, varje levande varelse, varje plats på jorden skall få finnas och leva under trygga och bestående former.
Nu är jag nyfiken på att få veta vad ni har för idéer om ert kommande liv, vilka storverk skall ni åstadkomma och hur är era önskemål med tanke på arbetet inom Aktiv Demokrati.
OveRFalun
Medlem i partiet
 
Inlägg: 19
Registrerad: 2011-12-01 21.22
Ort: Falun

Re: Gott.....Nytt.....År !!

Inläggav jonas » 2011-12-31 03.40

Även detta borde bli en bloggpost. Jag fixar det under dagen.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Gott.....Nytt.....År !!

Inläggav jonas » 2011-12-31 14.13

Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Gott.....Nytt.....År !!

Inläggav Yvonne » 2012-01-02 02.21

OveRFalun skrev:
Jag har ju kastats ut ur ett parti, ett ganska märkligt och odemokratiskt sådant men tack vare att de inte ville ha mig med så fick jag ändan ur vagnen och lusläste igenom webben för att utröna om det fanns några politiskt intresserade människor i vårt avlånga land som var intresserade av demokratiska beslutsprocesser.
Det fanns det.
Även ett parti, Aktiv Demokrati.

God fortsättning på det nya året!
Här sitter jag och klurar med ordet "demokrati" som jag har slutat använda för att det tömts på innehåll. Jag säger "folkstyre" numera, för det är det jag vill ha.
Vi hörs!
Ha det gott!
Yvonne
 
Inlägg: 9
Registrerad: 2011-11-06 10.57

Re: Gott.....Nytt.....År !!

Inläggav jonas » 2012-01-02 03.51

Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Dalarna



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π