Forum

Broschyrer för Aktiv Demokrati

Utveckling av text, broschyrer, filmer och reklam

Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2010-10-24 13.52

Vi har en del material av olika slag. En del finns länkat härifrån:
viewforum.php?f=78

Vi behöver bra texter som sedan kan kombineras med layout och bilder för bra material. Om vi kan få något som ser bra ut med ett bra innehåll så kan vi också trycka upp och distribuera materialet.

Jag skrev för ett tag sedan en slags sammanfattning av direktdemokrati på min sida. http://demokrati.alternativ.se/ Jag uppdaterade den nyligen med en del omformuleringar. Delar av den texten lade jag upp på ADs webbplats. http://aktivdemokrati.se/dd/ Jag tog inte med de delar som var mer mina personliga funderingar och visioner. Men texten borde ändå bytas ut mot något ännu bättre. Och borde även ha bilder etc. Här är en tidigare broschyr jag gjorde baserat på texten: http://demokrati.alternativ.se/files/di ... 10-v04.pdf

Vi behöver fler och bättre broschyrer, banners, klistermärken, plakat, plancher, flygblad, filmer, osv.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Aktivs Demokratis koncept kanske måste förbättras först

Inläggav Erik Bengtsson » 2010-11-23 17.21

Alla organisationer vill nå ut med sitt budskap. Är budskapet sådant att det lätt förkastas av konkurrerande idéer och uppfattningar, då riskerar dock marknadsföring vara förgäves. Så länge budskapet kablas ut utan att granskningen är hård kan det fungera. Vid större granskning kan dock sympatierna snabbt falna. Se till exempel hur det gick för Feministiskt Initiativ i förra riksdagsvalet. De hade i alla fall en känd person som partiordförande.

Det jag tror aktiv demokrati skulle göra för att få mer uppmärksamhet vore att låta olika organisationer (små som stora) få testa olika valsystem, förslagsforum mm. för att få vägledning till att besluta i olika frågor. Man skulle då också få en uppfattning om vilka idéer som fungerar och är attraktiva. Man bör i så fall försöka implementera idéer som behövs och inte andra redan har tjänster som erbjuder.
Erik Bengtsson
 
Inlägg: 76
Registrerad: 2010-09-28 21.21

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav gilroitto » 2010-11-24 23.30

Någon ska orka ställa dessa system till förfogande, sälja in det och ge tillräcklig support - låter som ett jobb lämpligt när man har fått dylik organisation på plats. Steget innan är att samla partiet på ett kreativt sätt kring ett funktionabelt system som medlemmarna själva kan använda. Vilket främst Jonas gör ett riktigt enormt fantastisk (och många fler superlativ) jobb med att göra.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2010-11-25 01.02

gilroitto skrev:Någon ska orka ställa dessa system till förfogande, sälja in det och ge tillräcklig support - låter som ett jobb lämpligt när man har fått dylik organisation på plats. Steget innan är att samla partiet på ett kreativt sätt kring ett funktionabelt system som medlemmarna själva kan använda. Vilket främst Jonas gör ett riktigt enormt fantastisk (och många fler superlativ) jobb med att göra.


:-) Tack.

Håller just på att mata in alla medlemsuppgifter från medlemsregistret.
Ett hästjobb på riktigt.
Någon skulle behöva gå igenom registret och kontakta alla medlemmar. En del saknar kontaktuppgifter. En del saknar e-post. En del saknar till och med personnummer.

Det är var jag tänkte på när jag lade in "Säljare" i frågeformuläret i profilen. Vi behöver en pigg person som inte är rädd för att lyfta luren och prata med medlemmarna.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Vad motståndare skulle kunna anmärka på

Inläggav Erik Bengtsson » 2010-11-25 13.17

Den kritik jag hört mot direktdemokratiska koncept som Aktiv Demokrati, Demoex mm. är att det kan sätta det vanliga representativa demokratiska systemet ur spel. Kan viss del av röstberättigade när som helst påverka majoritetsförhållanden, genom att t.ex. stödja det ena eller andra blocket, då går det inte längre att bilda stabila allianser. Mandatperioden i Sverige höjdes från tre till fyra år med motiveringen att det skulle bli lättare att se det faktiska utfallet av regerande partiers politik. Om det inte på samma sätt som med andra partier går att förhandla med partier som förmedlar direktdemokrati, då skulle förmodligen etablerade partier bilda allianser som utesluter sådana partier. Etablerade politiker skulle säkert också beklaga sig över hur problematiskt det blir med partier man inte kan komma överens med och lita på.

Samtidigt tror jag att etablerade politikers sätt att lägga fram propositioner och motioner gör att direktdemokratiska aktivister inte känner att de kan påverka så mycket. De förslag som läggs fram är ofta långa och komplicerade. Ofta bygger de förslag som har störst chans att röstas igenom på en mängd framförhandlade kompromisser. Finns det konkurrerande förslag som också med stor sannolikhet kan röstas igenom är de förmodligen väldigt snarlika. Den påverkan direktdemokratiska aktivister kan utöva borde då mest bli att stödja det ena eller andra blocket.

Det jag tycker Aktiv Demokrati mer skulle syssla med är att hitta bra metoder att vaska fram realistiska och populära medborgarinitiativ. Man borde också hitta på system som möjliggör att röstberättigade koncentrerar sitt inflytande till just de frågor de är mest intresserade av. Detta snarare än att röstberättigade delegerar bort inflytande i vissa frågor utan att få rätt till mer inflytande i andra.
Erik Bengtsson
 
Inlägg: 76
Registrerad: 2010-09-28 21.21

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2011-11-11 01.07

Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav gilroitto » 2011-11-12 23.28

såg riktigt bra ut
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2012-01-27 13.29

Måste ju byta ut clipart-gubben... Kan inte nån göra nått snyggare?

Och så vill jag ha med en QR-kod.

Och jag skulle fortfarande vilja ha nått i stil med:
http://aktivdemokrati.se/wp-content/uploads/2011/10/klubba-val-1.png
;-)
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2012-01-27 13.30

Jag vill ha något som är tillräckligt bra för att trycka upp iaf 1000 exemplar.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jds » 2012-05-04 07.53

Jag har ju, som jag nämnt på i ett par andra trådar, jobbat lite på att piffa upp denna broschyr (som jag skulle vilja kalla för flygblad).

Än så länge har jag bara arbetat med den första sidan, men jag lägger ut den för att se vad ni tycker.

aktivdemokrati-2011-v08_5-page001.png
aktivdemokrati-2011-v08_5-page001.png (237.9 KiB) Visad 24455 gånger

Jag var tvungen att bifoga den som bild, eftersom pdf:en blev för stor... :(

Jag bifogar även originalet, som är gjord i Scribus.

Edit: Jag kanske skulle säga några ord om varför jag har ändrat texten på några ställen.

Dels tycker jag att det är viktigt att förtydliga att man inte måste vara aktiv och engagera sig själv. Detta för att min största erfarenhet när jag har pratat med människor om direktdemokrati, eller snarare då flytande demokrati, är att den vanligaste reaktionen är "men nej, jag har inte tid lust eller intresse att lägga ner massa tid och engagera mig i politik".

Detta är naturligtvis en missuppfattning, att man måste engagera sig, sätta sig in i, och själv ta ställning och rösta i alla frågor. Och får man den missuppfattningen med en gång. så är risken stor att man bara viftar bort oss (och flygbladet), och går vidare i livet.

Så jag anser att det är jätteviktigt att vara extremt tydlig på denna punkt med en gång, för att inte förlora folk innan de har lyssnat på oss. De viktigaste punkterna, varav detta är en, måste komma med en gång, och vara omöjliga att missförstå.

Egentligen, men antagligen i en framtid, borde vi användartesta alla våra trycksaker, liksom vår webbplats (särskilt hemsidan) så att de är kristallklara för alla som inte har en aning om vilka vi är sedan tidigare.

Sedan så har jag också skrivit om en del text och formuleringar helt enkelt för att korta ner så att den passar in i designen... :cry: Men så är det ibland. Jag ville inte att texten skulle bli för liten heller. Eller trycka ihop saker för mycket. Designen är viktig för att budskapet skall nå fram. Det måste se lättläst och grafiskt intressant ut för att bli läst över huvud taget...
Bilagor
aktivdemokrati-2011-v08_5.7z
(18.78 KiB) Nerladdad 823 gånger
Senast redigerad av jds 2012-05-04 08.18, redigerad totalt 1 gång.
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jds » 2012-05-04 07.58

PS: Jag hade inte läst den här tråden innan jag gjorde omdesignen, så jag har inte jobbat in dessa önskemål:

jonas skrev:Måste ju byta ut clipart-gubben... Kan inte nån göra nått snyggare?

Och så vill jag ha med en QR-kod.

Och jag skulle fortfarande vilja ha nått i stil med:
http://aktivdemokrati.se/wp-content/uploads/2011/10/klubba-val-1.png
;-)

Och själv såg jag inget större fel i clipart-gubben! :) Men kommer jag på något bättre så...
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Sofies text för AD-broschyr 2012-04-10

Inläggav jonas » 2012-05-05 11.48

AKTIV DEMOKRATI

-VARKEN HÖGER ELLER VÄNSTER- TILLSAMMANS FRAMÅT-
I en direktdemokrati har Du makten. Du tar besluten, du väljer, inte en representant, men ibland en delegat, som Du vill. På så vis kan allas kompetens, kreativitet och behov tillvaratas.
I valsystemet ”GOV” har du möjlighet att göra din röst hörd och ett verkligt folkstyre kan äntligen förverkligas.

AKTIV DEMOKRATI
En röst på Aktiv Demokrati är en röst på dig själv, inte höger eller vänster eller någon annan sakpolitisk inriktning, det är helt enkelt en röst som för dig närmare makten.
Aktiv Demokrati är ett politiskt obundet parti. Det betyder att Aktiv Demokrati endast står för ett direktdemokratiskt systemskifte. När Aktiv Demokrati tar plats i riksdagen, betyder det att man får fortsätta att rösta, även när valperioden har inletts.

SYSTEMSKIFTE
Det nuvarande demokratiska systemet med partier och representanter skapades i en tid då ett sådant system var nödvändigt. Idag är ett sådant system till stor del utdaterat och irrelevant. Ett parti eller en ideologi representerar inte alltid den mångfacetterade individen i dagens samhälle.
Idag ger oss tekniken helt nya förutsättningar att delta i demokratin på det sättet vi vill.

GOV (GOOD ONLINE VOTING)
Med GOV skapar vi en riksdag i riksdagen. GOV är ett valverktyg och ett forum där beslut diskuteras och tas. Du loggar in med e-legitimation och röstar med tangentbordet. GOV är ett verktyg för att uppnå mer demokrati. I GOV- forumet läggs alla beslut och omröstningar upp som riksdagen har framför sig och genom en enkel knapptryckning visar du vad du tycker och därefter röstar AD-delegaten i riskdagen utefter beslutet på forumet.

ENGAGEMANG, TID OCH KUNSKAP
Alla har vi inte tid att engagera oss så som vi gärna skulle vilja. Men alla har vi kunskapen. Med hjälp av internet kan vi sätta oss in i de frågor som vi berörs av och med hjälp av delegater kan vi lämna över de beslut som vi inte har tid med. En delegat kan vara din smarta granne, en organisation så som Greenpeace eller ett politiskparti. De tar beslut i de frågor som du ger dem befogenhet att ta och du kan när som helst ta ifrån dem deras roll.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2012-05-05 11.58

Se kommentarer från arbetsmöte om broschyrer och banderoller
http://aktivdemokrati.se/forum/viewtopic.php?f=111&t=1806&p=15214#p15214
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Sofies text för AD-broschyr 2012-04-10

Inläggav Urban » 2012-05-05 13.18

jonas skrev:AKTIV DEMOKRATI

-VARKEN HÖGER ELLER VÄNSTER- TILLSAMMANS FRAMÅT-
I en direktdemokrati har Du makten. Du tar besluten, du väljer, inte en representant, men ibland en delegat, som Du vill. På så vis kan allas kompetens, kreativitet och behov tillvaratas.
I valsystemet ”GOV” har du möjlighet att göra din röst hörd och ett verkligt folkstyre kan äntligen förverkligas.

AKTIV DEMOKRATI
En röst på Aktiv Demokrati är en röst på dig själv, inte höger eller vänster eller någon annan sakpolitisk inriktning, det är helt enkelt en röst som för dig närmare makten.
Aktiv Demokrati är ett politiskt obundet parti. Det betyder att Aktiv Demokrati endast står för ett direktdemokratiskt systemskifte. När Aktiv Demokrati tar plats i riksdagen, betyder det att man får fortsätta att rösta, även när valperioden har inletts.

SYSTEMSKIFTE
Det nuvarande demokratiska systemet med partier och representanter skapades i en tid då ett sådant system var nödvändigt. Idag är ett sådant system till stor del utdaterat och irrelevant. Ett parti eller en ideologi representerar inte alltid den mångfacetterade individen i dagens samhälle.
Idag ger oss tekniken helt nya förutsättningar att delta i demokratin på det sättet vi vill.

GOV (GOOD ONLINE VOTING)
Med GOV skapar vi en riksdag i riksdagen. GOV är ett valverktyg och ett forum där beslut diskuteras och tas. Du loggar in med e-legitimation och röstar med tangentbordet. GOV är ett verktyg för att uppnå mer demokrati. I GOV- forumet läggs alla beslut och omröstningar upp som riksdagen har framför sig och genom en enkel knapptryckning visar du vad du tycker och därefter röstar AD-delegaten i riskdagen utefter beslutet på forumet.

ENGAGEMANG, TID OCH KUNSKAP
Alla har vi inte tid att engagera oss så som vi gärna skulle vilja. Men alla har vi kunskapen. Med hjälp av internet kan vi sätta oss in i de frågor som vi berörs av och med hjälp av delegater kan vi lämna över de beslut som vi inte har tid med. En delegat kan vara din smarta granne, en organisation så som Greenpeace eller ett politiskparti. De tar beslut i de frågor som du ger dem befogenhet att ta och du kan när som helst ta ifrån dem deras roll.



Fantastisk bra text, vad glad jag blir genom att få den så kortfattad och samtidigt som den säger så mycket.
Mycket bra :D
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav Delvoriah » 2012-05-06 00.05

bra formulerat
Användarvisningsbild
Delvoriah
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2010-09-26 16.44
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav Delvoriah » 2012-05-06 01.12

Jag tycker att det är viktigt att man startar från rätt ände och först och främst funderar över vad ens grafiska material ska symbolisera. Att göra det snyggt kommer i andra hand. Vi har väl diskuterat färger vid något tidigare tillfälle och konstaterat att de välkända partierna täcker upp alla vanliga färger, och att det som AD har kvar är att arbeta mer med alla färger (även av den anledningen att vi vill visa att vi täcker in alla åsikter).
En broschyr - och tryckmaterial likväl som hemsida och liknande - ska präglas av partiets grafiska profil. Det är viktigt att bygga en identitet, dels för igenkänning och dels för att bygga förtroende. Du måste övertyga både höger och vänster hjärnhalva för att övertyga människor om din idé... varav det också finnas en tanke med hur man klär sig osv. Om någon startar en bank och allt grafiskt material är regnbågsfärgat, och de som arbetar där är extremt lättklädda tjejer... kommer du då att få förtroende för den banken? Titta på finansvärlden och du kommer möta mycket blåa färger till exempel. Tittar man på partiers hemsidor så ser man att de är ganska propra oavsett ideologi. Därför tror jag också att Jonas tänker lite fel när han tittar på vilka hemsidesdesigner som har fått högst betyg och försöker fånga upp element från dem (som med bildbakgrunden). AD ska inte försöka skapa den hippaste designen - utan den som på det mest trovärdiga sättet bär fram budskapet. Detsamma gäller vilka färger man använder, vilka nyanser det är på färgerna, vad de bilder man väljer förmedlar och så vidare... Fokuset kan inte vara att skapa det snyggaste, häftigaste och mest annorlunda man kan tänka sig.

Detta borde egentligen ha formulerats för länge sedan, men då Almedalsveckan närmar sig så antar jag att det ändå behövs ett alternativ.

Jag har gjort ett snabbt förslag med bäring dels på hemsidan, dels mitt förslag på strandflagga. Komprimerad för att kunna laddas upp...
Bilagor
flygblad_komprimerad.pdf
(239.96 KiB) Nerladdad 593 gånger
Användarvisningsbild
Delvoriah
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2010-09-26 16.44
Ort: Göteborg

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav Roger » 2012-05-06 10.46

Bra sammanfattning! Några rättelser: ut daterat -> utdaterat, riskdagen -> riksdagen, ett politiskparti -> ett politiskt parti. Kanske vi skall fråga Greenpeace om de tillåter att vi omnämner dem som exempel på organisation i våra trycksaker?
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jds » 2012-05-07 17.24

Bra jobbat igen, Delvoriah. Jag har nog ingenting att anmärka på i din design av flygbladet. Det är snyggt, propert, och tydligt.

Min egen design är ju mer gräll, kanske. Till viss del beror detta möjligtvis på att jag är nybörjare och amatör, men också antagligen på att jag har en lite annan smak, och också att jag går efter Robin Williams' devis: Don't be a wimp. Kontrast och lite lagom grällhet pockar på uppmärksamhet, och det är ju uppmärksamhet vi vill ha. Om jag har lyckats kan jag nog inte avgöra själv.

Vad vi egentligen skulle göra, och vad vi borde göra i framtiden så snart vi har resurser till det, är att testa olika designer och grafiska profiler för att se vilken/vilka som fångar människors uppmärksamhet, och naturligtvis särskilt positiv uppmärksamhet, bäst. För det är ju (positiv) uppmärksamhet, och nyfikenhet, som är vårt mål.

Och att veta vad som är bäst ur denna aspekt är svårt genom att bara titta på vad man själv tycker, särskilt när man har stirrat sig blind igenom en lång designprocess.
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Re: Sofies text för AD-broschyr 2012-04-10

Inläggav jds » 2012-05-07 18.02

jonas skrev:AKTIV DEMOKRATI

-VARKEN HÖGER ELLER VÄNSTER- TILLSAMMANS FRAMÅT-
I en direktdemokrati har Du makten. Du tar besluten, du väljer, inte en representant, men ibland en delegat, som Du vill. På så vis kan allas kompetens, kreativitet och behov tillvaratas.
I valsystemet ”GOV” har du möjlighet att göra din röst hörd och ett verkligt folkstyre kan äntligen förverkligas.

AKTIV DEMOKRATI
En röst på Aktiv Demokrati är en röst på dig själv, inte höger eller vänster eller någon annan sakpolitisk inriktning, det är helt enkelt en röst som för dig närmare makten.
Aktiv Demokrati är ett politiskt obundet parti. Det betyder att Aktiv Demokrati endast står för ett direktdemokratiskt systemskifte. När Aktiv Demokrati tar plats i riksdagen, betyder det att man får fortsätta att rösta, även när valperioden har inletts.

SYSTEMSKIFTE
Det nuvarande demokratiska systemet med partier och representanter skapades i en tid då ett sådant system var nödvändigt. Idag är ett sådant system till stor del utdaterat och irrelevant. Ett parti eller en ideologi representerar inte alltid den mångfacetterade individen i dagens samhälle.
Idag ger oss tekniken helt nya förutsättningar att delta i demokratin på det sättet vi vill.

GOV (GOOD ONLINE VOTING)
Med GOV skapar vi en riksdag i riksdagen. GOV är ett valverktyg och ett forum där beslut diskuteras och tas. Du loggar in med e-legitimation och röstar med tangentbordet. GOV är ett verktyg för att uppnå mer demokrati. I GOV- forumet läggs alla beslut och omröstningar upp som riksdagen har framför sig och genom en enkel knapptryckning visar du vad du tycker och därefter röstar AD-delegaten i riskdagen utefter beslutet på forumet.

ENGAGEMANG, TID OCH KUNSKAP
Alla har vi inte tid att engagera oss så som vi gärna skulle vilja. Men alla har vi kunskapen. Med hjälp av internet kan vi sätta oss in i de frågor som vi berörs av och med hjälp av delegater kan vi lämna över de beslut som vi inte har tid med. En delegat kan vara din smarta granne, en organisation så som Greenpeace eller ett politiskparti. De tar beslut i de frågor som du ger dem befogenhet att ta och du kan när som helst ta ifrån dem deras roll.


I grunden en bra text. Några kommentarer:

Är "utdaterat" ens ett svenskt ord? Och om det nu räknas som det nu för tiden, så tycker jag nog inte att det borde göra det. Byt ut mot "föråldrat", eller kanske "förlegat", tycker jag.

Är det viktigt eller relevant att nämna GOV vid namn? Blir inte det lätt bara förvillande och svårförståeligt för personer som inte redan vet vad det är?

Vore det inte bättre att helt enkelt prata om exempelvis att "på vår webbplats kan du diskutera politiska sakfrågor, rösta i dessa sakfrågor (om du vill), liksom hantera till vem din röst skall delegeras när du inte själv aktivt vill engagera dig", eller någonting liknande?

Jag tycker nog inte att det ger någonting att nämna vad mjukvarusystemet bakom dessa aktiviteter har för namn. Tvärt om.
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Re: Broschyrer för Aktiv Demokrati

Inläggav jonas » 2012-05-11 14.11

Delvoriah skrev:Jag har gjort ett snabbt förslag med bäring dels på hemsidan, dels mitt förslag på strandflagga. Komprimerad för att kunna laddas upp...


Tack. Kan du även ladda upp original så att vi kan redigera det.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Media



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π