Forum

5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-06 08.21

jonas skrev:Hmm. Ibland håller jag på med andra saker så jag kommer inte vara aktiv i allt och alltid.
Hur gör vi delegeringen?
Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.

Om det har jag skissat på en lösning (kolla efter OBS :!:) HÄR.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-06 08.59

jonas skrev:Hmm. Ibland håller jag på med andra saker så jag kommer inte vara aktiv i allt och alltid.

Hur gör vi delegeringen?
Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.

(Off topic: Vi har inte sagt naagot om delegering i det temporaera valsystememet, men givetvis kan det infoeras i stadgarna om vi startar en traad om detta. Negativiteten ovan mot mig finns foerklarad nu. Jag har sympati och kaerlek med dig, Jonas. Jag kunde varit du. :) )

Kan vi med säkerhet anse att endast medlemmar har rösträtt i systemet?
- Nej, inte riktigt aen, anser jag. Det maaste ske en kontroll via personnummer->folkbokfoeringen->adress->telefonnummer->telefonsamtal. (av nya medlemmar) Helst av en utsedd kontrollant. Eftersom inte Josef vill inte goera jobbet har jag inget val. Jag vaeljer att lita paa Magnus. Vore dock trevligt om han kan saega att han gjort denna kontroll. Det aer naemligen ganska viktigt att partiet inte har fel personer i registret som roestar. Det vore ett misslyckande som kan anvaendas mot partiet. Kanske en internet-inaktiv medlem skulle kunna utfoera detta om Magnus inte har tid? Det vore ocksaa ett alternativ. Ibland vill folk bidra mer praktiskt. Stratop, Onni eller Gullpuman kan taenkas vara intresserade kanske? Vad vet jag?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-06 11.38

jonas skrev:Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.

Anm. Broberg skall rätteligen vara Boberg - men Broberg är måhända ett än häftigare efternamn, kanske... :idea: :wink:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav rtordon » 2010-08-06 13.00

fiddur skrev:Kan vi med säkerhet anse att endast medlemmar har rösträtt i systemet?

Ja
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-06 16.50

jonas skrev:Hmm. Ibland håller jag på med andra saker så jag kommer inte vara aktiv i allt och alltid.

Hur gör vi delegeringen?
Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.


Jag funderar på att inte acceptera delegeringar, vi har inget bra system för det idag, och ingen av oss har tid över till sådant.
Årsmötet kan få ta den tid som krävs, det är inget problem.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav jonas » 2010-08-06 17.17

Ja
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Roger » 2010-08-06 21.39

Ja.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav fiddur » 2010-08-08 07.48

MrPerfect72 skrev:Kan vi med säkerhet anse att endast medlemmar har rösträtt i systemet?
- Nej, inte riktigt aen, anser jag. Det maaste ske en kontroll via personnummer->folkbokfoeringen->adress->telefonnummer->telefonsamtal. (av nya medlemmar) Helst av en utsedd kontrollant.


Inte för att klyva hår, men det är en kontroll av att endast personer som här rätt att bli medlemmar har blivit det. Den kontrollen måste vara upp till medlemsansvarig, den som tar emot anmälan. Om någon vill finna nuvarande medlemsansvarig misstroendeförklarad för sin uppgift så är det en senare fråga. Själva kontrollen av varje medlem kan inte vara en del av årsmötet.

Kontrollen av att endast medlemmar ges rösträtt är en direkt jämförelse mellan medlemsregistret, så som det är, och de vars röster räknas.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-08 08.39

fiddur skrev:Inte för att klyva hår, men det är en kontroll av att endast personer som här rätt att bli medlemmar har blivit det. Den kontrollen måste vara upp till medlemsansvarig, den som tar emot anmälan. Om någon vill finna nuvarande medlemsansvarig misstroendeförklarad för sin uppgift så är det en senare fråga. Själva kontrollen av varje medlem kan inte vara en del av årsmötet.
Kontrollen av att endast medlemmar ges rösträtt är en direkt jämförelse mellan medlemsregistret, så som det är, och de vars röster räknas.

INSTÄMMER :!:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-08 09.48

Instämmer i fiddurs senaste slutsats.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-08 12.44

Paa ett vanligt aarsmoete i ex. Hyresgaestfoereningen kraevs man paa legitimation och medlemskort och det aer inte alls orimligt att med noggrannhet kontrollera att medlemmarna existerar i verkligheten i ett internetbaserat parti. Det aer rentutav noedvaendigt om vi ska kalla det ett demokratiskt parti. Annars blir vi bara "kanske" ett demokratiskt parti.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-08 13.14

MrPerfect72 skrev:Paa ett vanligt aarsmoete i ex. Hyresgaestfoereningen kraevs man paa legitimation och medlemskort och det aer inte alls orimligt att med noggrannhet kontrollera att medlemmarna existerar i verkligheten i ett internetbaserat parti. Det aer rentutav noedvaendigt om vi ska kalla det ett demokratiskt parti. Annars blir vi bara "kanske" ett demokratiskt parti.

= en åsikt - men emot alla andras - och det är ju helt OK i ett till 100 % demokratiskt = medlemsstyrt = FolkStyrt parti.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-08 16.28

Magnus aer redan motiverad att undersoeka saken och ringa lite samtal och jag hoppas aeven att ni alla kanske kan traeffas lite lokalt och kraeva legitimation av varann och bekraefta med Magnus att saker och ting staemmer. Eller om ni har vaegarna foerbi varann traeffas och ta leg av varann och sedan bekraefta med Magnus.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav fiddur » 2010-08-09 06.49

Det är bra om en kontroll av att alla som är medlemmar har rätt att vara det. Det ligger utanför årsmötets ram.

Stämman har kommit fram till att endast medlemmar har rösträtt.

Rösträkning:
För: 6
Emot: 1


För kontroll av medlemmar har jag skapat ett förslag till omröstning här: viewtopic.php?f=7&t=1158&start=0

Denna tråd är härmed låst.
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Årsmöte 2010



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π