Forum

Bloggen har blivit tråkig

Bloggen har blivit tråkig

Inläggav joasi » 2011-08-09 10.45

Få skriver numera i bloggen och det som skrivs där är rätt tråkigt i mina ögon.
Jag tror orsaken är de stränga bloggregler vi ålagt oss i ett lite missriktat försök att hålla trollen borta, som säger att vi endast får skriva om direktdemokrati.

Jag vill föreslå en annan uppsättning regler för bloggen.
* Vi röstar kontinuerligt fram godkända bloggare
* Övriga kan publicera sig på bloggen om de först fått bloggposten granskad och godkänd av en godkänd bloggare
* En godkänd bloggare kan sätta en bloggpost i karantän (ej synlig för allmänheten) och en bloggpost kan tas bort efter omröstning. En bloggpost som blivit godkänd via omröstning får inte sättas i karantän
* Bloggposter ska tangera ämnet direktdemokrati
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav jonas » 2011-08-09 11.00

Numera kan nästan alla medlemmar blogga. Så det finns inga tekniska hinder att bara sätta igång.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav joasi » 2011-08-09 12.40

Nej jag tror som sagt inte att problemet är av teknisk natur utan att det är de snäva reglerna för blogginnehållet som hämmar oss.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav Jonas_helander » 2011-08-12 09.31

Hej igen! Jo, en fungerande blogg vore trevligt. Senast jag kollade på den var det alldeles för långa och komplicerade inlägg som jag tror attraherar väldigt få. Då var det nästan bara en person som skrev. Det i kombination med att ett av mina inlägg aldrig publicerades bara för att samma person inte verkade hålla med om det jag skrev, gjorde att jag tappade intresset för det mesta inom aktiv demokrati.

Den idén som du nämnde med framröstade bloggare skulle kunna fungera. En annan idé är om man kunde ha någon slags rotation (Torsk på Tallin någon?)? Just nu verkar det ju inte vara någon anstormning, så kanske att det kan vänta tills vi märker av en obalans?

Har tittat in på den blogg som nu finns på hemsidan och måste säga att den ser ju mycket mer tilltalande ut idag. Det verkar ju vara en bra mix på skribenter, och lite bilder till gör det fort lite mer attraktivt. Jag måste erkänna att själv har jag ingen aning om hur man postar på denna blogg (det finns två egentligen vad jag ser), och inser att information om hur man gör saker i allmänhet saknas ofta (eller är svårt att hitta). Kanske att man kan skriva info om 'hur man gör' överst på varje blogg?

Det verkar ju vara en blogg som mer är inriktad på vår verksamhet och en mer 'populärpolitisk' blogg. Det tycker jag är bra, men nu ligger de i olika menyer och jag undrar om man inte skulle vilja ha bloggarna mer lättillgängliga och tydliggöra skillnaden? Helst en knapptryckning för att komma dit. Ev att bloggen är det första man ser på sidan (tror att A och O i att hålla intresset uppe för besökare är att visa att det hela tiden händer något).
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav Jonas_helander » 2011-08-12 09.40

Hittade nu var man postar och det ser ju enkelt ut. När man väl inser att det är två gränssnitt. Men en användarhandbok vore inte helt fel. =)
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav jonas » 2011-08-13 05.38

Bloggen ligger på http://aktivdemokrati.se/blogg/ och är tillgänglig direkt från startsidan via länken vid namn "Aktiv Demokratis blogg".

Användarhandbok vore bra att ha och mottages gärna.

I övrigt finns det flera andra ändringar på webbplatsen som bör göras, så som beskrivet i forumet för webbplatsen.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggen har blivit tråkig

Inläggav Jonas_helander » 2011-08-13 10.18

Ja nu ser jag! Det ser ju bra ut. Jag ska ta och försöka orientera mig lite i gränssnittet i dagarna framöver. Hoppas att jag inte ställer till med någon oreda. =)
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö


Återgå till Blogg



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π