Forum

Förslag / Problem

Utveckling av valsystemet

Förslag / Problem

Inläggav ketti » 2006-10-10 13.26

Kom med förslag / problem här.
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav ketti » 2006-10-20 01.23

Hej, jag svarar på bussfantastens inlågg i den här tråden istället.

bussfantasten skrev:Var inne igen och kollade runt lite på valsystemet! Blir bara bättre o bättre Ketti! Men i framtiden, kommer det att bli "knappar" istället för länkar då? Som mycket annat är det ju en vanesak, men de flesta är nog mer inne på en knapp än en länk. Tror iaf jag.

Egentligen spelar det inte någon roll om vi kallar det knapp eller länk, det är ändå något som man clickar på för att något ska hända. Och både "knapp" och "länk" kan visuellt se ut precis hur som helst. Men jag förstår att det kanske är bättre om det ser ut lite mer som knappar.

Förslagsvis kan följande saker få ett mer knappliknande utseende:
* hide/show (från "navigation area")
* "add new" (question/answer)
* vote
* "manage tags" (och antagligen byta namn till bara "manage")

Något jag glömt? Något som inte ska se ut som knapp?
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav bussfantasten » 2006-10-20 19.57

Nja, men tänkte faktiskt på en till sak. Är inte svenska ett lämpligare språk? Allt skrivs ju på svenska i övrigt, men knapparna är liksom förengelskade... :) Vi i Sverige är ju trots allt världsledande på svenska. Men det är ju vad jag tycker. I Sverige ska det utgå från svenska, men gärna att det i framtiden går att välja språk för att underlätta för alla nysvenskar.
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav ketti » 2006-10-20 21.09

bussfantasten skrev:Nja, men tänkte faktiskt på en till sak. Är inte svenska ett lämpligare språk? Allt skrivs ju på svenska i övrigt, men knapparna är liksom förengelskade... :) Vi i Sverige är ju trots allt världsledande på svenska. Men det är ju vad jag tycker. I Sverige ska det utgå från svenska, men gärna att det i framtiden går att välja språk för att underlätta för alla nysvenskar.

Du har hel rätt... Fast det här sker i sammarbete med franska programmerare, så det är nog läpligast att utgå från engelska och översätta det till svenska och franska samt till så många andra språk som möjligt. Om du kollar längst ner till vänster ser du att man kan välja språk. Men för tillfället är det mesta inte översatt, dock... ^^''

....Och om man tänker vidare på det här... Det skulle vara bra om man kunde lägga till översättningar för frågorna och svarsalternativen, eller hur?
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-10-21 14.58

Egentigen borde väl det hela utvecklas i engelska för maximalt antal bidragande programmerare.
Sedan skulle översättningsfiler ala PHP eller Linux kunna användas för vilket språk som helst.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav bussfantasten » 2006-10-21 23.38

Oki! Då förstår jag varför. Och överlåter med varm hand programerandet tiller som kan det! :o)
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo


Återgå till Valsystemet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π