Forum

The democratic experience (demexp)

Utveckling av valsystemet

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-10-18 16.00

:lol:
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav bussfantasten » 2006-10-19 21.18

Hej!

Var inne igen och kollade runt lite på valsystemet! Blir bara bättre o bättre Ketti! Men i framtiden, kommer det att bli "knappar" istället för länkar då? Som mycket annat är det ju en vanesak, men de flesta är nog mer inne på en knapp än en länk. Tror iaf jag.

Patrik
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav ketti » 2006-10-20 01.15

bussfantasten skrev:Hej!

Var inne igen och kollade runt lite på valsystemet! Blir bara bättre o bättre Ketti! Men i framtiden, kommer det att bli "knappar" istället för länkar då? Som mycket annat är det ju en vanesak, men de flesta är nog mer inne på en knapp än en länk. Tror iaf jag.

Patrik

Jag svarar i tråden "Förslag / Problem" så att det händer lite där också :)
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Testanvändning med riktiga omröstningar?

Inläggav ketti » 2006-10-25 12.36

Vad behövs för att vi ska kunna testanvända systemet med riktiga omröstningar? Om vi fortsätter med öppna omröstningar som i forumet kan vi nog komma undan ganska enkelt.
  1. Kunna få ut en lista på användare okk vad de har röstat från servern.
  2. Kunna sätta slutdatum.
  3. Användarkonton för partimedlemmar.

Med 1 kan vi kontrollräkna allt för hand så att vi inte behöver oroa oss för felaktiga resultat. Det viktigaste är att vi kan testa hur systemet fungerar i praktiken så att vi kan förbättra det, inte att vi ska ha ett perfekt system från början. Om vi kan sätta slutdatum skulle det vara bra, men även om vi inte kan det går det att hålla reda på slutdatumen utanför systemet. Användarkonton är nog ok om det är lite bökigt till att börja med. I framtiden skulle det vara bra om det namnet okk lösenordet man fick när man gick med i partiet/forumet fungerade även på wiki och omröstningssystem, men, somsagt, "i framtiden". :)
Så just nu tror jag bara nr 1 hindrar oss från att testa systemet med riktiga omröstningar, vad har jag missat? :)
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-10-25 15.24

Helt OK att det är bökigt, ingen anledning att kräva t.ex. samma inlogg eller så.
Också helt OK om mkt annat saknas, men det hade varit kul om vi kunde börja med kontinuerliga omröstnigar. Hur mkt jobb är det?
Då kunde vi börja labba vilken demokratikonstant vi skall ha men ändå till att börja med köra på en fast tid som idag 1 månad.
Då kan vi se vilken konstant som verkar fungera bäst.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Valsystemet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π