Forum

Prioritetsröstning webbgränssnitt -- AmericanQuorum.com

Utveckling av valsystemet

Prioritetsröstning webbgränssnitt -- AmericanQuorum.com

Inläggav jonas » 2011-09-24 11.01

Denna webbplats har ett annat sätt att hantera rankningen av alternativ som är lite tydligare.

http://AmericanQuorum.com

Jag lägga i några av dessa saker.
Jag tror att det är många som ändrar plats i det blå fältet istället för att dra upp till det gröna fältet.

AmericanQuorum.com har samma typ av problem.
Men de är lite tydliga med att de har ett fält som man ska dra alternativen upp ovan. Och när man gjort det så får man återkoppling som talar om hur många kandidater man rankat och dessa kandidater får även ett ranknummer på samma rad.

Dessutom så har de två andra sätt att ranka alternativ. Antingen genom att skriva in ranknummer i en liten textruta och trycka på enter, och då hoppar den in på den platsen, eller så kan man klicka på en uppåtpil för att lägga alternativet på förstaplats.

Vad tycker ni om gränssnittet?

Jag kan även tänka mig att försöka göra så att det inte går att ändra plats på alternativen i det blå fältet för att göra det tydligare att det inte går att bestämma ordningen där. Men då kanske man även borde poppa upp en extra ruta om att alternativet måste dras till det gröna fältet. Eller iaf kanske låta den infotexten blinka lite för att uppmärksamma på den saken.

Alternativa sorteringssätt behövs för vissa äldre webbläsare och även exempelvis för pekskärmar.

Det verkar som om drag och släpp inte fungerar under ie7. Har vi någon mer här med ie7 som kan bekräfta det?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Prioritetsröstning webbgränssnitt -- AmericanQuorum.com

Inläggav gilroitto » 2011-09-25 09.00

Tycker vårt system är rätt tydligt.

Pekskärm funkar inte för att rösta, lite synd.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö


Återgå till Valsystemet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π