Går det att lägga upp propositioner med fast deadline ännu?
(Jag hade inte juridistion eller vad det hette så jag kunde inte testa)
jonas skrev:För egen del är detta några av de saker jag tycker bör göras först:
http://ad.alternativ.se/proposition/display.tt?id=1480
joasi skrev:Går det att lägga upp propositioner med fast deadline ännu?
jonas skrev:joasi skrev:Går det att lägga upp propositioner med fast deadline ännu?
Och du kommer inte få det eftersom du inte angivet en fungerande e-postadress.
En begränsning i systemet just nu...
joasi skrev:Följdfråga: När kan vi förvänta oss att ha den funktionen på plats så att omröstningssystemet fungerar enligt reglementet?
(§3.3 Omröstningstiden är en vecka.)
gilroitto skrev:Jonas, finns det någon form av kravspecifikation eller lista på funktionalitet över GOV. Jag tänkte att det fanns möjlighet till att hjälpa till med det ur ett par perspektiv:
1. Kravspec inklusive motivering till vilka problem en viss funktionalitet löser.
2. Utforma tester mot Kravspec
jonas skrev:Jag försöker hitta snabbast möjliga sättet att uppnå minimikraven för att ta demokratisystemet i bruk. Och jag vill göra det på ett sådant sätt att vi kan bygga vidare på det på ett sådant sätt;
* att vi så snart som möjligt får ett system som kan fungera för att visa hur vi tänkt att DD kommer att fungera i praktiken. Då menar jag inte ett färdigt eller perfekt system, utan bara något som gör att många som tittar på det ser potentialen, när de inte gjorde det innan.
* att vi får något som fungerar internt, både för att effektivisera vår organisation, och för att få erfarenhet av hur DD fungerar i praktiken och vad som behöver förbättras
* att systemet hjälper partiet att växa och få fler medlemmar och därmed fler programmerare
* att vi slutligen innan nästa val får ett system som kommer att fungera på riktigt i beslutande församlingar
jonas skrev:* att vi så snart som möjligt får ett system som kan fungera för att visa hur vi tänkt att DD kommer att fungera i praktiken. Då menar jag inte ett färdigt eller perfekt system, utan bara något som gör att många som tittar på det ser potentialen, när de inte gjorde det innan.
* att vi får något som fungerar internt, både för att effektivisera vår organisation, och för att få erfarenhet av hur DD fungerar i praktiken och vad som behöver förbättras
Och med det menar jag att jag inte tycker att GOV behöver vara speciellt säkert, stabilt, skalbart, eller elegant konstruerat. Om det kan ta oss till nästa fas kommer de sakerna av sig självt.
gilroitto skrev:Jag tänkte att för att försäkra oss om att vi vågar ta GOV i bruk för internt bruk som ett showcase och utvärderingsgrund för oss själva, bör vi ha ett verifieringsförfarande som både visar att system gör vad den är tänkt att göra samt ger korrekt resultat. Det bör också vara ett smidigt förfarande för att det ska kunna upprepas och samtidigt tillräckligt rigoröst för att det ska ge en demokratisk trovärdighet. Jag tänkte att det vore en lämplig del att hjälpa till med iaf då jag har gjort det förut.
Erik Bengtsson skrev:Beträffande Kontinuerliga eller momentana omröstningar så borde endast förberedande omröstningar vara kontinuerliga. Om det i förberedande omröstning läggs till alternativa förslag eller förslag som kan genomföras oberoende av andra förslag, detta borde inte ha betydelse för kontinuiteten.
gilroitto skrev:Lite buggar: ...
gilroitto skrev:This page contains the following errors:
error on line 2 at column 1: Extra content at the end of the document
Below is a rendering of the page up to the first error.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster