Om länken till kalendern: Håller med, svårt att få grepp om allt som skall behandlas, översiktligt. Blir en massa länkar inom varje grupp att klicka på. När man sedan ser efter, när ärendena beslutats om, så faller de flesta direkt eftersom de redan behandlas, behandlats i andra motioner osv.
Måste erkänna att jag inte greppar det hela något vidare. Det tar ju evigheter att bara skumma för att se vad det handlar om. Nu finns det ju ganska många duktiga bloggare som bevakar olika intresseområden, kanske en separat länkavdelning vore på sin plats för dessa bloggare?
Hur jag än tänker på hur vi skall bevaka vad riksdagen har för sig så blir det svåröversiktligt och rörigt. Pedagoger lär ha en del att komma med. Tänker jag som så att vi delegerar olika områden till vissa medlemmar att bevaka så är det ju inte alls säkert att de noterar just mina käpphästar, det som ligger mig extra varmt om hjärtat, det blir nog lätt att man blir bekväm och inte själv söker information, lite självkännedom har jag i vart fall